Jakub
Kacprzak
marketing
interaktywny i
sportowy
Temat: badanie kibiców koszykówki
PENTAGON BADA POLSKĄ KOSZYKÓWKĘAgencja consultingowo-badawcza Pentagon Research we współpracy z Polską Ligą Koszykówki SA uruchomiła ogólnopolskie badanie polskiej koszykówki.
Projekt pozwoli na określenie profilu kibica dyscypliny oraz szczegółowe przyjrzenie się najważniejszym aspektom rozgrywek z punktu widzenia ich obserwatorów oraz sponsorów. Warto zaznaczyć, że będzie to pierwsza w Polsce próba tak kompleksowej analizy ogółu postaw, emocji i zachowań towarzyszących odbiorowi krajowych rozgrywek koszykarskich.
W badaniu uwzględnione zostały następujące obszary badawcze:
- Profil kibica koszykówki;
- Zachowania i aktywności kibiców;
- Źródła informacji o koszykówce;
- Konsumpcja meczów rozgrywanych w ramach TAURON Basket Ligi;
- Konsumpcja i zainteresowanie innymi rozgrywkami (NBA, Euroliga, PLKK, rozgrywki niższych lig);
- Postawy kibiców wobec TAURON Basket Ligi;
- Potencjał marketingowy drużyn TBL i czołowych koszykarzy;
- Świadomość i ocena działań sponsorów;
- „Gorące tematy” w polskiej koszykówce.
Badanie jest realizowane w Internecie. Ankieta badawcza będzie aktywna do 9 maja, a organizatorzy liczą na jak największą liczbę uczestników, aby uzyskać możliwie najbardziej reprezentatywne wyniki.
Najważniejsze wyniki badania zostaną podane do wiadomości opinii publicznej w drugiej połowie maja.
Ankieta dostępna jest pod adresem: http://pentagon24.pl/plk.