Andrzej Ludwik Alw
Włoszczyński
projektant, eagler i
orloger
Temat: Kolejny poplątany regulamin konkursowy z Jarocina
W Jarocinie ogłosili konkurs na znak i niby jest ok, nagroda 3000,- (minus podatek).http://www.muzeumjarocin.pl/konkurs/Regulamin%20konkur...
Tyle że regulamin już mało ok - poplątanie z pomieszaniem.
Mamy oto takie ciekawe zapisy:
"1. Uczestnicy Konkursu ponoszą pełną odpowiedzialność za to, że przysługują im pełne i niczym nieograniczone prawa autorskie do nadsyłanych prac konkursowych i że prace konkursowe (ich treść i forma) nie naruszają praw osób trzecich, zwłaszcza praw autorskich lub dóbr osobistych, a także, że przedmioty materialne, w których utrwalono prace konkursowe stanowia wyłaczną własność danego Uczestnika Konkursu.
Uwagi: chyba trzeba dołączyć paragon lub fakturę na zakup płyty CD albo ktoś sobie jaja na wiosnę robi.
"2. Uczestnicy Konkursu zobowiązują się, w przypadku nagrodzenia ich pracy, przenieść autorskie prawa majątkowe na rzecz Organizatora nieodpłatnie."
Czemu bezpłatnie i rozdzielnie od nagrody nie wiem, ale brak zapisu, że jest to warunek wydania nagrody, może spowodować dochodzenie nagrody bez przekazania praw.
"c. nagrywanie na urządzeniach służących do wielokrotnego odtwarzania za pomocą nośników obrazu, nie wyłączając nośników cyfrowych i/lub optycznych, w tym powielanie, rozpowszechnianie i odtwarzanie zdjęć, a także innego ich używania zgodnie z postanowieniami Regulaminu,"
Uwagi: regulamin nie jest formą przekazania praw, a przekazanie tychże powinno być precyzyjnie określone co do pól eksploatacji, bez odwołania do zewnętrznych opisów. Co mają zdjęcia do projektu znaku??
"d. wprowadzenie do obrotu, rozpowszechnianie i dzierżawa, najem, użyczenie, elektroniczne udostępnienie na zamówienie egzemplarzy oraz ich kopii, nie wyłączając wykorzystania techniki multimedialnej, sieci internet, sieci komórkowych i innych sieci tego rodzaju lub działających podobnie,"
Uwagi: wprowadzanie do obrotu, najem i użyczenie nie są polami eksploatacji a prawami zależnymi.
"g. wykorzystanie do celów marketingowych i/lub promocji, w tym reklamy, sponsoringu, product placement, public relations;
Uwagi: to nie są pola eksploatacji
"h. inne przypadki rozpowszechniania utworu, w tym wyświetlanie lub publiczne odtwarzanie;"
Uwagi: prawo autorskie nie przewiduje "innych przypadków", tylko precyzyjnie określone pola eksploatacji. Nie można przekazać praw do pola eksploatacji nie istniejące w momencie zbywania autorskich praw majatkowych.
"i. dokonywanie opracowań logo, w tym prawo dokonywania obróbki komputerowej oraz wprowadzania zmian i modyfikacji, w szczególności ze względu na wymogi techniczne związane z określonymi powyżej sposobami rozpowszechniania i publicznego rozpowszechniania utworu, jak również wykorzystywania takich opracowań i zezwalania na wykorzystywanie opracowań."
Uwagi: Ten punkt nie ma nic wspólnego z polami eksploatacji, za to wchodzi w autorskie prawa osobiste, pozbawiając twórcę nadzoru nad spójnością dzieła. Tłumaczenie tegoż pozbawiania praw wymogami technicznymi to jakieś kuriozum.
Jest też nie wiedzieć czemu 30 dniowy termin wypłaty nagrody i wyróżnień, choć tych ostatnich regulamin nie przewiduje. A także sakramentalna możliwość unieważnienia konkursu...