Temat: Rower, który mógłbym zabrać wszędzie
Krycha Misztal:
Ponieważ też się zastanawiam na kupnem składanego dahona (ECO) mam pytanko skąd powyższa opinia. Przecież złożony i mały łatwiej ukraść. No tyle, że wolniej się z nim zwiewa, bo na nogach :)
Opinia stąd, że złożony rower mogę zabrać ze sobą wszędzie - nie zostawiam go przy niestrzeżonych stojakach.
1) jaka jest różnica, poza wielkością kół i ceną, pomiędzy tym born2ride, o którym wspominaliście wcześniej (http://www.allegro.pl/item666243172_rower_skladany_prz... a dahon Eco (http://www.dahon.pl/index.php?cat=modele_opis&bike=eco)
A więc tak... rower born2ride znam tylko z obrazków na allegro, ale pewne różnice i podobieństwa na pewno da się wyróżnić.
Minusami obu rowerów jest to, że wykonane są w zasadzie z najtańszych podzespołów (przerzutki, hamulce).
Różnica - wielkość kół - w born2ride powinny być mniejsze rozmiary po złożeniu, z drugiej strony niższy komfort jazdy - mniejsza prędkość, każdy krawężnik to większa przeszkoda.
Zaletą born2ride jest jego dużo niższa cena i wyposażenie dodatkowe (bagażnik i oświetlenie w zestawie). Z drugiej strony problemem może być brak dostępności części zamiennych - w przypadku Dahona nie ma z tym problemu.
O jakości wykonania born2ride się nie wypowiadam, bo w realu go nie widziałem. Model Eco Dahona jakością wykonania nie imponuje, więc podejrzewam, że większej różnicy być nie powinno.
2) ktoś wspominał o przerzutce "w piaście" i smarach - nic nie rozumiem, możecie wytłumaczyć na powyższych przykładach?
Na powyższych przykładach różnicy nie da się wytłumaczyć, gdyż w obu przypadkach są przerzutki zewnętrzne i klasyczny łańcuch. Przerzutka w piaście występuje m.in. w modelu Vitesse D7HG (
http://www.dahon.pl/index.php?cat=modele_opis&bike=vit.... Moim zdaniem jest to idealna przerzutka do składaka i do jazdy na mieście. W jej przypadku nie ma zagrożenia, że uszkodzi się ją podczas transportu roweru w torbie. Niesamowity komfort jazdy w mieście, bo przełożenia można zmieniać stojąc w miejscu - nie ma więc sytuacji, że ze świateł muszę powolnie ruszać na wysokim przełożeniu.
Jeżeli chodzi o smary, to nie ma z nimi problemu w przypadku roweru Strida (
http://www.rowerystrida.pl/), gdzie zamiast klasycznego łańcucha jest pasek z kevlaru. Z mojego punktu widzenia problem smaru rozwiązuje również osłona łańcucha, jaka dostępna jest we wspomnianym Dahonie Vitesse D7HG.
To by było na tyle. Mam nadzieję, że pomogłem :)