Tomasz Graszewicz

Tomasz Graszewicz Managing and
Strategy Director

Temat: GDS-y

Jak zarządzacie dostępnością? Które systemy są waszym zdaniem są najskuteczniejsze? Jakie pojawiają się problemy? Pozytywne i negatywne doświadczenia, co byście zmienili?
Rafał B.

Rafał B. Dyrektor ds
E-commerce Satoria
Group SA

Temat: GDS-y

Witam
Może w takim razie tak czysto edukacyjnie żeby rozwinąć temat - mamy cztery GDS-y czyli Global Distribution Systems i są to najwięksi czyli Amadeus (mocny w Europie), Sabre (mocny w USA) oraz nieco mniejsi Galileo,niegdyś zwany Apollo oraz Worldspan. Chyba warto wspomnieć że GDS to podstawowa niegdyś forma dystrybucji elektronicznej w branży która zostaje obecnie wypierana przez IDS czyli Internet Distribution Systems. Korporacje które założyły GDS a o ile pamięć mnie nie myli były to linie lotnicze - poszły po rozum do głowy aby uszczknąć coś z internetowej dystrybucji i w tej chwili mamy wiele stron pośredników internetowych czyli "powered by GDS" i np. Travelocity.com stworzony przez Sabre lub Amadeus.net wspierany przez Amadeus.
W każdym badź razie skupić się należy na dwóch pierwszych GDS-ach oba dają możliwości dodatkowych promocji danego obiektu w postaci pozycji na której wyświetla się danemu travel agentowi w konkretnej destynacji lub w postaci sloganów (coś ala baner tylko w bardziej prymitywnej wersji,jako że GDS-y to systemy mniej przyjazne dla oka ale przecież działają głównie B2B a nie B2C)

Rolę GDS-ów okresla każda firma-hotel wg. własnych zasad - tzn. wszystko zależy od danego modelu dystrybucji, jeśli hotel postawi na IDS bardziej niż na tradycyjne GDS-y to też na tym dobrze wyjdzie :) Co ciekawe niektórzy agenci korzystają z systemu dostarczanego przez Booking.com a mają do dyspozycji tradycyjne GDS-y. Może chodzi zwyczajnie o wysokość prowizji-czyli potencjalne pieniądze. Temat GDS-ów chętnie rozwinę, ale zaczekam cierpliwie na inne opinie:)

pozdrawiam
RB



Wyślij zaproszenie do