konto usunięte
Kamil Maroszek Hotelarz
Temat: Wysoki standard usług
"Wysoki standard usług" nie dla każdego będzie oznaczał to samo. Dobry rekruter ma rozeznanie w branży i wie, po których obiektach może się spodziewać takiego określenia. Inną rzeczą jest, że tego typu obiekty charakteryzują się większą hierarchizacją oraz większą ilością sprecyzowanych procedur, które pomagają później w zachowaniu odpowiedniej dyscypliny pracownikom szeregowym lub wręcz w tworzeniu procedur w obiekcie, w którym jeszcze ich nie ma, kierownikom.Patrząc z drugiej strony, z punktu widzenia pracownika - trzeba umieć się pokazać. Jeżeli ma się dośw. w obiekcie, który ma 2* - warto wykazać, że personel, z którym się pracowało, miał ogromne doświadczenie w hotelarstwie. Jeśli pracuje się w obiekcie nieskategoryzowanym - warto wskazać dążenie szefostwa do idealnej obsługi etc., etc. Czasami jest tak, że obiekt 3* jest najlepszym obiektem w mieście - warto to ukazać. Możliwości jest sporo.
Maciej
Łobejko
Człowiek z nowymi
pomysłami jest
wariatem dopóki nie
odni...
Temat: Wysoki standard usług
Wysoki standard usług jest chyba pojęciem tak szerokim, że wręcz jest niemożliwe do zmierzenia. Czy kelnerka/recepcjonistka z hotelu ** wykonując swoje zadania identycznie jak jej koleżanka z hotelu **** nie reprezentuje wysokiego standardu?? Czasem bywa że hotelom gwiazdki z nieba spadają bo daleko im do wysokiego standardu usług.konto usunięte
Temat: Wysoki standard usług
Obydwaj panowie zgadzacie się więc ze mną że jest to rzecz niemierzalna. Dodam, że chyba ze świecą szukać kandydata, który przyznałby się że świadczył usługi na niskim poziomie, zatem takie kryterium w doborze uważam za nieco wydumane i nie wnoszące wiele do procesu rekrutacji. Ale może się mylę.
Maciej
Łobejko
Człowiek z nowymi
pomysłami jest
wariatem dopóki nie
odni...
Temat: Wysoki standard usług
Zgadzam się z Panem. Takich ze świecą szukać. Pozostaje pytanie dlaczego jest to kryterium podczas rekrutacji??? Np w branży samochodowej (ale i nie tylko) często pojawia się kryterium doświadczenie w sprzedaży dóbr luksusowych (naszej branży też się to tyczy bo poniekąd sprzedajemy luskus). Czyli co: jak ktoś ma w CV napisaną Skodę to do Mercedesa już ma wstęp wzbroniony?? Kiedyś przecież samochód bez względu na markę był luksusem...
Tomasz
Serwański
Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy
Temat: Wysoki standard usług
narzekacie, to takie typowo polskie.. :p'doswiadczenie w pracy w obiekcie o wysokim standardzie uslug' to swiadomosc ze mimo ze jest 17, a gosc chce zeby mu z czyms pomoc to sie zostaje, przekonanie ze nawet jezeli gosc jest niemily to trzeba potrafic traktowac go nadal z szacunkiem i uprzejmoscia - bo on to jednak po cichu i zrozumie i doceni, to w koncu dyskrecja, umiejetnosc trzymania jezyka za zebami i powstrzymywanie sie od zachowan z ktorych mozna sie posmiac patrzac z boku; przykladowo - 3 babki w dziale sprzedazy siedza przy jednym stole, ta z prawej rozmawia z klientem, ta z lewej rozmawia z klientem, a ta w srodku z kolezanka, i drze sie do sluchawki ze '..nasi klienci to sami debile chca to i tamto a nie chca placic..'
splycajac - to nawet na chlopski rozum widac ze pracownik schroniska mlodziezowego niekoniecznie sie od razu odnajdzie w 5* - goscie sa rozni, sposob podejscia do nich tez, ich oczekiwania sa diametralnie rozne, no i jednak doza tzw. empatii w podejsciu do goscia jest rowniez inna wymagana.
no i nie zebym szpile wbijal, ale jezeli Panowie sie zastanawiacie czym sie ma to 'doswiadczenie..' przejawiac - moze go nie macie?.. :)
Maciej
Łobejko
Człowiek z nowymi
pomysłami jest
wariatem dopóki nie
odni...
Temat: Wysoki standard usług
Czego może nas nauczyć człowiek pracujący w instytucji która dba tylko oto aby przyciągnąć nowych klientów, a już istniejących ma seredcznie w d.... Słowo elastyczność dla pracowników banków w ogóle nie istnieje!!! Z przykrością stwierdzam ale od takich debili nauki nie chcę pobierać!konto usunięte
Temat: Wysoki standard usług
Tomasz Serwański:
no i nie zebym szpile wbijal, ale jezeli Panowie sie zastanawiacie czym sie ma to 'doswiadczenie..' przejawiac - moze go nie macie?.. :)Obawiam się że w większości mamy owo doświadczenie. I nad tym się nie ma co zastanawiać. Ja się bardziej interesuję tym, jak rekrutujący to zmierzy. I tylko o to mi chodzi w tym temacie. Proponuję go już zakończyć, bo odpowiedzi na to pytanie po prostu - uważam - nie ma.
Tomasz
Serwański
Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy
Temat: Wysoki standard usług
Maciej Łobejko:o, to jest wlasnie przyklad braku 'doswiadczenia'; wlasnie doswiadczenie o ktorym wspomnial Autor watku uczy ludzi m.in. ze nawet bezdomnemu nie warto naublizac bo a nuz sie okaze ze za kilka dni wygra w totka i stanie sie klientem; a co do mierzalnosci owego doswiadczenia - wlasnie wylapanie u 'przesluchiwanego' zachowan jak wyzej, ocena pewnosci siebie (pewny siebie ale nie bezczelny), uzywanego jezyka (owo doswiadczenie kazaloby powiedziec 'nie do konca sie z Panem zgadzam' zamiast 'ty debilu'), czy tez tak prymitywnej rzeczy jak prezencji (dobor butow do garnituru) pozwala ocenic czy ktos sie dobrze czuje w srodowisku hoteli 5*, czy raczej lepiej by sie sprawdzil w roli szefa schroniska, hm.. moze nawet dla zwierzat..
Czego może nas nauczyć człowiek pracujący w instytucji która dba tylko oto aby przyciągnąć nowych klientów, a już istniejących ma seredcznie w d.... Słowo elastyczność dla pracowników banków w ogóle nie istnieje!!! Z przykrością stwierdzam ale od takich debili nauki nie chcę pobierać!
Tomasz
Serwański
Microsoft Dynamics
CRM - konsultant
biznesowy
Temat: Wysoki standard usług
Zenon Depta:a co do mojej wypowiedzi - zalozylem ze zostanie potraktowana z przymruzeniem oka, wszak dsowiadczenie powinno uczyc ludzi pewnego dystansu do swiata - jak widac zle oceniam, albo 'doswiadczenie', albo dystans do swiata :) oczywiscie jezeli urazilem - ubolewam, niechcacy
Tomasz Serwański:Obawiam się że w większości mamy owo doświadczenie. I nad tym się nie ma co zastanawiać. Ja się bardziej interesuję tym, jak rekrutujący to zmierzy. I tylko o to mi chodzi w tym temacie. Proponuję go już zakończyć, bo odpowiedzi na to pytanie po prostu - uważam - nie ma.
no i nie zebym szpile wbijal, ale jezeli Panowie sie zastanawiacie czym sie ma to 'doswiadczenie..' przejawiac - moze go nie macie?.. :)
konto usunięte
Temat: Wysoki standard usług
a co do mierzalnosci owego doswiadczenia - wlasnie wylapanie u 'przesluchiwanego' zachowan jak wyzej, ocena pewnosci siebie (pewny siebie ale nie bezczelny), uzywanego jezyka (owo doswiadczenie kazaloby powiedziec 'nie do konca sie z Panem zgadzam' zamiast 'ty debilu'), czy tez tak prymitywnej rzeczy jak prezencji (dobor butow do garnituru) pozwala ocenic czy ktos sie dobrze czuje w srodowisku hoteli 5*, czy raczej lepiej by sie sprawdzil w roli szefa schroniska, hm.. moze nawet dla zwierzat..
Jakoś intuicyjnie czułem że będzie to potrafił wytłumaczyć umysł ścisły ;)
Rzeczywiście - tak można to zmierzyć. Ulegam sile argumentu. Niemniej jednak w CV i LM trudno to udowodnić. Chociaż klasę, uważam, należy zachowywać zawsze. Aczkolwiek trudno czasami to przychodzi.
Joanna
N.
na zawsze
hotelarstwo
Temat: Wysoki standard usług
Zenon Depta:
Coraz częściej w ogłoszeniach zawarte jest wymaganie aby kandydat posiadał doświadczenie pracy w "obiekcie o wysokim standardzie usług". Rzecz w sumie zrozumiała - większość właścicieli chce aby ich hotele były prowadzone jak najlepiej. Tylko kompletnie nie potrafię sobie wyobrazić jak rekrutujący mógłby takie doświadczenie i umiejętności zmierzyć. Sama liczba gwiazdek raczej nie wystarczy. Wiemy wszyscy doskonale jak to czasami wygląda, zwłaszcza w hotelach starszych lub eksploatowanych ponad miarę. Z kolei wiele nieskategoryzowanych z różnych względów obiektów reprezentuje bardzo wysoki poziom zarówno obsługi jak i wyposażenia. Czasami zdarza się że trzeba standard celowo obniżać, aby wpasować się do wymagań lokalnego rynku. Albo należy go różnicować w zależności od wymagań gości. Zdarza się też nie można standardu podwyższyć "bo to kosztuje". Jak potem udowodnić swoje kompetencje? No jak? Macie Państwo jakieś pomysły?Zenon Depta edytował(a) ten post dnia 07.09.10 o godzinie 01:24
Panie Zenonie,
mierzalność doświadczenia, przecież to proste: okres zatrudnienia w hotelu o wysokim standardzie (cokolwiek rekruter ma na myśli pisząc o wysokim standardzie))
a czy nabyliśmy tam doświadczenie czy nie to inna bajka...
przecież można pracować w ***** lub **** hotelu i nic z tego zatrudnienia nie wynieść, a możemy pracować w hotelu ** czy *** i będziemy umieć zdecydowanie więcej, nasz poziom obsługi Gościa będzie na bardzo wysokim poziomie
ja spotkałam określenie: (...) udokumentowane doświadczenie(...) to dopiero zgryz
lub inne: (...) poszukujemy kandydatów nie posiadających doświadczenia w hotelach sieciowych(...) co dla mnie, jako byłego pracownika sieciowego hotelu, jest zagadką.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że jeżeli będzie Pan obserwował niektóre ogłoszenia a później uda się Panu dowiedzieć kto otrzymał to stanowisko może się okazać, że dyrektorem np ***** hotelu została osoba, która pracowała w jednym z hipermarketów, no i co .... to jest dopiero motywacja.
Znam też inne formy sprawdzania kandydatów na menadżerów hoteli:
np. testy psychologiczne, kto je przeszedł uczestniczył w spotkaniu pozostałych osób, które również test zaliczyły i przeprowadzano coś w rodzaju warsztatów dot. sytuacji z życia hotelu.
Ja osobiście przeszłam kilku stopniowy etap rekrutacji, zanim dowiedziałam się o jakim hotelu jest mowa (to jest dla mnie zupełnym absurdem); kilka rozmów po angielsku (telefoniczne, osobiste) ponieważ miałam mieć, w przyszłości telekonferencje, w końcu zapytałam czy właścicielem hotelu jest obcokrajowiec, nie to jest Polak - usłyszałam, kilka spotkań z rekruterami, no i na końcu spotkanie z potencjalnym pracodawcą.
Ale się rozpisałam ale wysoki standard usług to coś co lubię i nad czym ciągle pracuję.
Pozdrawiam
Podobne tematy
-
Hotel & Hotelarze » ZŁOTY STANDARD -
-
Hotel & Hotelarze » Fiskalizacja zaliczek od osób indyswidualnych na poczet... -
-
Hotel & Hotelarze » Specjalista ds. sprzedaży usług cateringowych -
-
Hotel & Hotelarze » Zarządzanie jakością usług hotelarskich -
-
Hotel & Hotelarze » Krótka ankieta dot. usług hotelarskich -
Następna dyskusja: