Temat: Wymeldowanie gościa

Drodzy Hotelarze,

przyszła mi do głowy sytuacja, z którą jeszcze się nie spotkałem, a być może ktoś z Was miał okazję.

Otóż o godzinie 08:00 rano przychodzi do recepcji gość X celem wymeldowania, reguluje należności i wyjeżdża. Sprawne Panie pokojowe sprzątają pokój (hotel jest pełny), i już o 10:00 mamy wczesny przyjazd, z radością meldujemy gościa Y, który jest zadowolony, że udało się tak wcześnie zająć pokój.
O 10:10 przyjeżdża gość X, mówiąc, że w związku z tym, że doba trwa do 12:00 chciałby jeszcze skorzystać z pokoju, za który wcześniej zapłacił.
Co robić w takiej sytuacji? Bo przecież regulamin zwykle nie reguluje kwestii tego, że po wymeldowaniu gość nie ma już wejścia do pokoju, czyż nie?

Co Wy na to?

Pzdr,
KM
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: Wymeldowanie gościa

moim zdaniem po check-out'cie to 'popij wodą'
proste i jasne, wg mnie, wymeldowanie - całkowite opuszczenie pokoju, wyrażenie chęci na zakończenie pobytu
Po check-out'cie macie prawo sprzedać pokój
Jerzy Włodarczyk

Jerzy Włodarczyk hotelarz pasjonat

Temat: Wymeldowanie gościa

Gość mimo wszystko jak będzie up..arty to się powoła na tę zasadę że do 12:00 doba hotelowa. Trzeba go wtedy jakoś ugłaskać. Trzeba mu jakoś inny pokój znaleźć. A jeśli rzeczywiście nic nie ma - pech. Trzeba mu delikatnie lecz jasno wytłumaczyć, że faktem wymeldowania dał znać że już pokoju nie potrzebuje. Jednak nie można go tak zostawić. Ciężko będzie takiego udobruchać - trzeba mu dać coś w zamian za pokój. Wiadomo że w 1,5 godziny już nie zaśnie, więc może basen, sauna go ugłaska - zależy co hotel ma do dyspozycji. Trzeba rozmawiać i wyczuć czego gość potrzebuje, ale żebyśmy znowu nie przeholowali z kosztami - najlepiej jakby to było coś bezkosztowego dla hotelu, a gość był zadowolony.

Temat: Wymeldowanie gościa

Dla mnie sytuacja jest jasna. Po wymeldowaniu i zapłaceniu rachunku przez Gościa X, pokój może być ponownie sprzedany nawet jeśli nie skończyła się poprzednia doba hotelowa. Gość opuszczając pokój i wyjeżdżając z hotelu zakończył w nim pobyt.
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Wymeldowanie gościa

Anna Kaniewska:
Dla mnie sytuacja jest jasna. Po wymeldowaniu i zapłaceniu rachunku przez Gościa X, pokój może być ponownie sprzedany nawet jeśli nie skończyła się poprzednia doba hotelowa. Gość opuszczając pokój i wyjeżdżając z hotelu zakończył w nim pobyt.
zgadzam się z Anią
Patrycja Pestka D.

Patrycja Pestka D. Online video, Video
Marketing, Filmy
Promocyjne, Relacje
...

Temat: Wymeldowanie gościa

Oczywiście macie racje, ale myślę, ze klient, który jednak potrzebuje tego pokoju na dodatkowe 1,5h, a wy nie dacie mu nic w zamian, następnym razem będzie spal gdzie indziej.
Jeżeli jednak udostępnicie mu, mimo trudności, np wygodne, kameralne miejsce gdzie bedzie mogl popracowac/basen/saune itp, to wroci do was, a potem przywiezie znajomych :)

konto usunięte

Temat: Wymeldowanie gościa

.Hubert S. edytował(a) ten post dnia 01.12.09 o godzinie 14:21

Temat: Wymeldowanie gościa

No właśnie sytuacja wcale nie jest taka jasna, bo... żaden przepis tego nie reguluje. I tak jak pisze Jurek - może powołać się na to, że doba do 12:00.

Chociaż rozmawiałem ze znajomymi i doszliśmy do tego, że wychodząc z basenu wcześniej niż opłacona wcześniej godzina wcale nie mamy wstępu ponownie w ciągu tej godziny.

Jeśli nie dojemy posiłku w restauracji to nie bardzo możemy wrócić po 3 godzinach dojeść :-)
Agata Andrys

Agata Andrys Najlepsze dopiero
przede mną...

Temat: Wymeldowanie gościa

Święta racja Kamilu;) Godzina 12:00 jest tą godziną do której gość może przebywać w pokoju i do której MUSI opuścić pokój przez wymeldowanie. Jeżeli wyjedzie wcześniej, zostawiwszy na recepcji klucz, płacąc z pokój, bierze swoje bagaże i mówi "pa pa" i nagle po kilku godzinach wraca to Ty możesz już to potraktować jako nową rezerwację. Goście muszą być świadomi tego, że po ich wyjeździe pokój jest sprzątany dla nowych gości i kulturalne wytłumaczenie im tego powinno załagodzić sytuację. Oczywiście zgadzam się z tym, że jeżeli hotel ma odpowiednie miejsce, aby gościa ugościć przez te 1,5 h (czy to będzie restauracja, kącik internetowy, czy mała salka konferencyjna) to czemu nie? Można mu także w ramach rekompensaty postawić kawę lub herbatę, ale bez przesady z tą sauną czy basenem ;) ;) ;)
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: Wymeldowanie gościa

Agata Andrys:
Święta racja Kamilu;) Godzina 12:00 jest tą godziną do której gość może przebywać w pokoju i do której MUSI opuścić pokój przez wymeldowanie. Jeżeli wyjedzie wcześniej, zostawiwszy na recepcji klucz, płacąc z pokój, bierze swoje bagaże i mówi "pa pa" i nagle po kilku godzinach wraca to Ty możesz już to potraktować jako nową rezerwację. Goście muszą być świadomi tego, że po ich wyjeździe pokój jest sprzątany dla nowych gości i kulturalne wytłumaczenie im tego powinno załagodzić sytuację. Oczywiście zgadzam się z tym, że jeżeli hotel ma odpowiednie miejsce, aby gościa ugościć przez te 1,5 h (czy to będzie restauracja, kącik internetowy, czy mała salka konferencyjna) to czemu nie? Można mu także w ramach rekompensaty postawić kawę lub herbatę, ale bez przesady z tą sauną czy basenem ;) ;) ;)


Jurek dobrze mówi/pisze, ale... opcje oferowania zależne są od obiektu a nie chęci, niestety
'Rabat przy następnym pobycie lub późniejszy check-out następnym razem' mogą załatwić sprawę

Temat: Wymeldowanie gościa

Zdecydowanie zgadzam się, że należy spróbować "poszukać" jakiegoś pokoju dla gościa X. Jeśli nie jest to możliwe trzeba zastosować jakieś formy rekompensaty - najlepiej w formie jakiejś usługi.



Wyślij zaproszenie do