Katarzyna Kowal

Katarzyna Kowal Wice-dyrektor

Temat: wcześniejsze wymeldowanie gościa z obiektu

Witam,
Ostatnio gościliśmy pewną rodzinę w naszym obiekcie. Zapłacili za pobyt 6 dniowy jednak z powodów rodzinnych postanowili wyjechać po 5 dniach. Ostatnia doba została przez nich niewykorzystana więc usługi noclegowe za ten dzień im przepadły. Po kilku dniach otrzymaliśmy pismo iż rodzina domaga sie zwrotu pieniędzy za tą dobę. Odpisaliśmy im,że po wcześniejszym check-out pieniądze nie są zwracane jednak po tym liście otrzymaliśmy telefon,że rodzina ta będzie się domagała zwrotu pieniędzy wysyłając skargę do Urzędu Konsumenta. W takiej sytuacji moje pytanie brzmi: Czy jest jakiś punkt w ustawie, który podkreśla,że zwrot nie przysługuje po wcześniejszym wymeldowaniu? Nie wiem jak teraz zareagować na ten fakt. Proszę o poradę. Z góry dziękuję. Katarzyna
Mikołaj K.

Mikołaj K. Budowanie Relacji,
Sprzedaż, Marketing

Temat: wcześniejsze wymeldowanie gościa z obiektu

Jaka to była rezerwacja, w jaki sposób założona? Nie macie możliwości wkrócenia pobytu?

Chyba zależy to od danego Hotelu, gdziekolwiek nie pracowałem zawsze była możliwość skrócenia pobytu, nawet jeśli była rezerwacja z góry zapłacona(chyba że była to rezerwacja bezzwrotna, gdzie goście zaznaczone mieli, że zmiany i anulacja jest niemożliwa oraz że zostana obciążeni za całość niezależnie od korzystania). Różne sytuacje mają miejsce i jeśli dokonuje się standardowej rezerwacji, takiej którą można zmienić lub anulować to nie spotkałem się z obciążaniem gościa za niewykorzystaną dobę.

Oczywiście jeśli wyjeżdża w godzinach obejmowanych określoną dobą hotelową. Przykładowo jeśli doba trwa 14-12 to spokojnie do 12 może anulować dalszą część rezerwacji bez kosztów. Inna sprawa jakie informacje macie w regulaminie lub co podpisał gość na karcie meldunkowej? Jeśli otrzymał informację, że nie może zmienić anulować bezkosztowo rezerwacji lub że macie prawo od obciążenia za cały zarezerwowany(a nie wykorzystany) pobyt to nie powinno być problemu z żadnym urzędem. Jest jednak jeszcze dobry zwyczaj, wizerunek i postrzeganie w takich sytuacjach ;)

Następna dyskusja:

Wymeldowanie gościa




Wyślij zaproszenie do