Temat: Social Media marketing obiektu hotelowego
Byłem na TravelCampie. Kamil - dzięki za fajną prezentację. Mam kilka uwag, jako hotelarz :-)
1. Namawianie hoteli do robienia wyprzedaży na Grouponie nie jest dobrym pomysłem - przynajmniej póki to narzędzie wygląda tak, jak obecnie. Aby sprzedać pokój, muszę zaoferować 50-procentowy rabat oraz połowę przychodu oddać Grouponowi. W efekcie sprzedaję pokój w absurdalnie niskiej cenie - a pamiętajmy, że przekleństwem ostatnich dwóch lat w hotelarstwie był spadek ceny średniej. Działaniami na Grouponie można sobie jedynie zaszkodzić. To narzędzie, które bezczelnie psuje rynek.
2. Za mało powiedzieliście o Foursquare czy Places - to bardzo świeża idea, rozwijająca się głównie w Stanach. W Polsce mało kto wie na czym to polega - nie wspominając o wiedzy na temat zarabiania dzięki serwisom geolokalizacyjnym.
3. Szkoda, że nie powiedzieliście o narzędziach śledzących i raportujących opinie pojawiające się w serwisach UGC. Obecnie nie wystarcza mi już samo Google Alerts - korzystam z narzędzia, które na bieżącą robi mi semantyczne statystyki opinii o hotelu w Booking, Expedia, TripAdvisor itp :-)
4. Szkoda też, że nie powiedzieliście o procesach wytaczanych TripAdvisor oraz o kiepskiej skuteczności Business Listing :-) Warto byłoby wspomnieć, jak TripAdvisor promował usługę - najpierw zachęcał wyłącznie do wykupu rocznego abonamentu, potem skończyło się na darmowym miesiącu :-)
5. Zabrakło mi też dokładnej analizy tego, co robią hotele na Facebooku. Fajnie byłoby dokładnie zobaczyć te profile, które mają dużą popularność. Moim zdaniem i tak na tym nie zarabiają. Social Media to budowanie świadomości, opinii i lojalności. Póki co - niekoniecznie sprzedaż, tak mi się wydaje.
Jeszcze raz dzięki za fajną prezentację, jedną z ciekawszych na TravelCampie :-)