Temat: Rozmowa kwalifikacyjna
Moja opinia w tej kwestii jest niezmienna od lat. Pisałem już na ten temat. Paola poruszyła tutaj według mnie bardzo istotną sprawę. Otóż niezwykle ważne będzie to, kto będzie przeprowadzał taką rozmowę. Według mnie powinna to być osoba profesjonalnie przygotowana do tego rodzaju rozmowy. Znam przypadki, które mnie po prostu żenują. Bardzo często takie rozmowy "kwalifikacyjne" przeprowadzają ludzie przypadkowi, którzy akurat na chwilę zostali oderwani od swoich innych obowiązków i skierowani na trochę relaksu. Tak się niestety to odbywa. Zwracam uwagę, że każdego kandydata należy traktować z pełną odpowiedzialnością i powagą. W każdej branży każdemu kandydatowi należy się bezwzględny szacunek, niezależnie od jego wieku. Niestety często takie rozmowy powierzane są "siuśmajtkom", które nie znają ani pracy, ani tym bardziej życia. To jest oburzające. Jeśli chcemy utrzymać i kształtować odpowiedni poziom kadr w naszej branży to rozmowa kwalifikacyjna musi mieć swój ciężar gatunkowy. Nie wolno niczym zrażać kandydata, ani tym bardziej z niego kpić. Każdemu należy dać szansę. Oczywiście wszystko zależy od tego na jakie stanowisko się kandyduje. Sam kandydat musi się do takiej rozmowy porządnie przygotować. Stąd niezwykle ważny jest stosowny do tej okazji ubiór, zachowanie, maniery i tzw. mowa ciała. Jeżeli ktoś kandyduje do pracy w recepcji powinien wcześniej dokładnie zapoznać się ze specyfiką tej pracy czy stanowiska. Wówczas będzie wiedział w jaki sposób odpowiadać na różne pytania. Paola właściwie ukierunkowała kandydatkę, ale mimo to, trzeba być świadomym i odpowiedzialnym przystępując do takiej rozmowy kwalifikacyjnej. Niestety, doskonale wiem, że w wielu hotelach taka rozmowa to radosna twórczość i wielka improwizacja. Polecam książki, które traktują o pracy i jej specyfice dotyczącej recepcji. Wówczas taka rozmowa będzie miała sens i z pewnością zakończy się pełnym sukcesem. Zawsze jednak proszę pamiętać o profesjonalnie stworzonym CV.