Temat: Promocja hotelu
Ewa Słodczyk:
w całym 2010 r. z portali konferencyjnych spłyneło do nas do hotelu 2 zapytania.
jestem za tym aby umieszczac wpisy na serwisach nieodpłatnych, ale nawet niewielkie opłaty niespecjalnie się zwracają.
Ostatnio przeprowadzaliśmy niewielki telemarkieting. Na kilkadziesiąt telefonów, na pytanie o korzystanie z tego typu portali nie padła ani jedna pozytywna odpowiedź..
Pani Ewo,
1. Serwisy konferencyjne to nie tylko zapytania. Sami organizujemy konferencje od 10 lat i zawsze najpierw dzwonimy do hotelu zanim prześlemy zapytanie. Wiem, że u Pani jest inaczej, ale otrzymanie oferty od hotelu wyłącznie na zapytanie mailowe lub wysłane przez serwis branżowy jest raczej wyjątkiem niż regułą a my działamy pod presją czasu i robimy oferty na wczoraj.
2. Umieszczanie reklamy w serwisach nieodpłatnych jest marnowaniem czasu (czyli nie są one nieodpłatne bo czas pracy kosztuje, nie mówiąc już o dbaniu o reputację marki i wprowadzaniu zmian). Żeby serwis był użyteczny, skuteczny, ZNANY W BRANŻY, miał dobrą obsługę i się rozwijał, musi pobierać opłaty. Proszę pomyśleć, dlaczego goście nie nocują bezpłatnie na dworcu tylko płacą 100 euro w hotelu biznesowym :) ?
3. Przez badania telemarketingowe kilkudziesięciu osób nie dotrze się do tej baaardzo wąskiej grupy organizatorów, którzy organizują po kilka - kilkaset eventów rocznie i nie mają czasu szukać obiektów w Google (ani brać udziału w badaniach :).
"Nie licz tych, do których docierasz, docieraj do tych, którzy się liczą"
4. W Google po prostu nie da wpisać np. [b]hotel od 3 do 4 gwiazdek oddalony do 20 km od Poznania, w którym można zrobić konferencję na 125 osób w ustawieniu teatralnym, lunch na 130 oraz nocleg dla 125 osób w tym 100 osób w twin'ach i 25 w jedynkach (uwzględniając dwójki do pojedynczego wykorzystania)[b/]? Takich informacji, jak chociażby struktura pokoi nie znajdzie Pani nawet na stronach bardzo dobrych hoteli a często nie wiedzą tego nawet osoby w recepcji.
4. Reklama w Adwords jest OK ale wychodzi dużo drożej. Wpis w naszym serwisie branżowym, to kilkadziesiąt złotych miesięcznie a Adwords dla słów branżowych to kilka-kilkanaście złotych za każde kliknięcie. Płaci Pani nawet za osoby, dla których Państwa hotel jest np. za mały. W serwisie branżowym te koszty rozkładają się na kilkaset obiektów.