konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Witam, sorry jeśli wygląda to trochę na promocje produktu, ale ciekawy jestem czy wielu z Was spotkało się już z tą formą przekazu marketingowego w obiektach Hotelowych ? a jeśli tak to co o tym myślicie ?
pozdrawiam
Paweł
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

jak idać a propos tego tmatu mało mówiliśmy

http://www.goldenline.pl/forum/hotel-hotelarze/20058
Mateusz Z.

Mateusz Z. Profitroom - Simply
More Bookings

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Szczerze mówiąc dostałem kilka tygodni temu sampla zapachu Kawy w spray'u i ´dusiłem` sie przez godzinę.Mateusz Z. edytował(a) ten post dnia 20.11.07 o godzinie 21:37

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

No coz . U nas to dziala.
Kazdy Sheraton na swiecie pachnie tak samo :)
podobno pamiec zapachowa jest najtrwalsza :)

pozdrawiam

Wojtek

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Wojtek ma racje, każda znana siec hoteli na świecie ma swoje tkz logo zapachowe - zapach kojarzony tylko z tą firma, budzący pozytywne emocje i pozostający bardzo długo w pamieci.

a odnośnie wypowiedzi Mateusza - to rzeczywiście jakość zapachów jest niezwykle istotna-w sprayu nie jest możliwe uzyskanie wysokiej jakości ponieważ zawartość konsystencji zapachowej jest śladowa ( 2-3% ) reszta to nośniki. Trzeba zaopatrzać się u profesjonalnych firm

pozdrawiam
Paweł
Michał Pędzierski

Michał Pędzierski Dyrektor Regionu
Zachód

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Podczas przezentacji wszystko było ok.
Zapach rozchodził się dosłownie !!! po całym hotelu.

Okazuje sie jednak, że przy większych kubaturach nie jest to zbyt efektywne.
Testujemy rózne zapachy od 2 tyg i chyba zrezygnujemy.

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Potwierdzam Sheraton ma zapach taki sam w całej sieci Hoteli na świecie - według mnie świetna sprawa - podeszli do tego bardzo profesjonalnie, miło jest czuć ten sam ładny zapach w każdym Hotelu.

U nas jeszcze na to nie wpadli

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Michale, chyba nie korzystacie z usług profesjonalnych firm, jesli jakaś firma testuje nasze rozwiązania - w 90% są zadowoleni.Oczywiście wymaga to wielu informacji odnośnie specyfiki lokalizacji, targetu klientów i zamierzonych celów - a moga być różne. Zapraszam na nasze strony http://consensus-technology.pl

pozdrawiam

Paweł
Agnieszka B.

Agnieszka B. Sales Manager

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Trochę ryzykowne z tymi zapachami, przecież nie każdemu muszą one odpowiadać, powiem więcej mogą drażnić.
Chyba, ze zastosować zapach, który wpłynie w określony sposób na zachowanie klientów, jednocześnie nie będąc wyczuwalnym przez zmysł węchu;)

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Michał Pędzierski:
Podczas przezentacji wszystko było ok.
Zapach rozchodził się dosłownie !!! po całym hotelu.

Okazuje sie jednak, że przy większych kubaturach nie jest to zbyt efektywne.
Testujemy rózne zapachy od 2 tyg i chyba zrezygnujemy.


coż zapewniam Panie Michale , że jesteśmy w stanie zaroamtyzować powierzchnię kilku tysięcy m2 bez większych problemów.

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Agnieszka Badyna:
Trochę ryzykowne z tymi zapachami, przecież nie każdemu muszą one odpowiadać, powiem więcej mogą drażnić.
Chyba, ze zastosować zapach, który wpłynie w określony sposób na zachowanie klientów, jednocześnie nie będąc wyczuwalnym przez zmysł węchu;)


...są pewne grupy zapachowe , które są "tolerowane" przez 99% populacji. zapach nie będzie drażnił jeśli zostanie rozpylony delikatnie powyżej poziomu percepcji, wówczas dochodzi do odbioru podprogowego. Większość bodźców zapachowych jest odbierana przez nas nie przekraczając progu świadomości...cały fenomen zmysłu węchu na tym polega.

BTW. Pachną również Westiny(starwoods) uważam, żę zdecydowanie ładniej niż Sheratony ale to oczywiście moja subiektywna ocena.Marcin Kas edytował(a) ten post dnia 12.01.08 o godzinie 22:05
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

a przecież Sheratony to też Starwoodhotels, jak i Le Meridien...
czyli Westin pachnie inaczej niż Sheraton?

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

To prawda
Westin rowniez ma swoj zapach. Kazda marka w Starwood pachnie inaczej. W Polsce mozna "powachac" Sheraton Westin i Le Meridien. Jezeli bedziecie podrozowac polecam Luxury Collection, W, St. Regis. Rowniez bardzo ciekawe !
Co do odbioru zapachu zgadzam sie z Panem Marcinem. Zapach to delikatna nuta, ktora uswiadamiamy sobie wracajac kilkaktotnie w to samo miejsce.

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Martyna, każdy brand pachnie inaczej tak jak wspomniał Wojtek (sorry że tak per Ty ale myślę,że tak sympatyczniej jest) ;-)
Le Meridien nie wiem dokładnie ale jest to mieszanka z miętą, Sheraton ma zapach with fig, bargamot, jasmine and freesin, a Westin ma White Tea- fantastyczny zapach który mi osobiście podoba się najbardziej ze wszystkich.

W marketingu zapachowym "siedzę" od 4 lat. Powiem szczerze ,iż zaskakujący jest fakt, że branża hotelowa jest tak mało zainteresowana wprowadzaniem zapachu do hoteli.Hotelarze chcą stworzyć jak najprzyjemniejszą atmosferę w hotelach , wręcz atmosferę domową, tak aby nas gość czuł sie ja ku siebie . Zważając na rynek zapachów "do domu" który rośnie niezmiennie od kilku lat, a ludzie otaczają się zapachami w swoich domach, tym bardziej dziwi mnie atk małe zainteresowanie tematem.

Doświadczenia oraz badania polskich firm, z którymi mam przyjemność współpracować , a tym bardziej firm zagranicznych dowodzą bezsprzecznie, żę zapach jest jednym z najważniejszych elementów wizerunku firmy. Zmysł węchu w swojej doskonałości mimo wszystko jest bardzo mocno ignorowany, a o wielki błąd! mam przyjemność współpracować z kilkoma hotelami, wśród nich są hotele 5***** i nie ma miesiąca aby kilku klientów nie pytało gdzie może kupić taki zapach!!!

Siłę zmysłu węchu potwierdzają również badania jednego z najznamienitszych brandingowców na świecie Martina Lindstroma ,który tworzy wizerunki największych firm na Świecie. już prawie 50% firm z listy 500 największych wykorzystuje w swoich strategiach tzw. marketing sensoryczny. Lindstrom w swoich badaniach dowodzi, żę 75 % naszych codziennych decyzji jest podejmowanych na podstawie tego co czuejmy!!!

Zwróćcie uwagę na to, że firmy skupiają się głównie na przekazei wzrokowym. Codziennie w ciągu 1 sekundy do naszego mózgu dociera 13,75 MB informacji , nasz mózg nie jest w stanei takiej ilości informacji przerobić więc filtruje je i do świadomości dopuszcza tylko te które są dla nas informacjami ważnymi. Jednym słowem doznania wzrokowe odbieramy świadomie. Z zapachem jest inaczej, nie musimy go odbierać świadomie, czujemy mimo woli , jeśli na coś patrzymy oceniamy to i dopuszczamy taka informacjie do nasej świadomości lub nie , zapach czy chcemy czy nie dociera do nasego ukłądu limbicznego , w którym powstają nasze emocje , z racji tego, żę większość zapachów jest przyjemna , w szczególności kiedy dobierają je fachowcy , toteż bardzo pozytywnie na nas wpływają.

Prawie każde badania dowodzą , że reklama zapachowa powoduje ,iż klient przeciętnie spędza 15-30% czasu więcej w miejscu w którym pachnie, produkty w miejscach pachnących są wyżej oceniane przez klientów , którzy jednocześnie są w stanie wydać więcej pieniędzy za ten sam produkt w stosunku do pomieszczeń w których nie pachnie, a wzrosty sprzedaży w zależności od zastosowanej technologii rosną od 6-340%!!!!

Mało tego wprowadzenie zapchu jest o wiele tańsze aniżeli inne formy reklamy miejsca lub produktu!

Dla mnie flagowym przykładem zastosowanei marketingu sensorycznego są parki Disneya, każdy kto był wie doskonale o czym mówię. Disneylandy "atakują" wszystkie nasze zmysły! Tak silnie naładowany emocjonalnie przekaz powoduje, iż pozostaje w naszej świadomości na zawsze!!!

Sorry za ten wywód ale jakoś tak mi się otworzył po drinku

Btw. jeśli ktoś byłby zainteresowany mam bardzo ciekawy artykuł dotyczą cy marketingu sensorycznego, który bardzo obrazowo pokazuje w jaki sposób powinno się budować skutecznie strategie rozwoju.

Pzdr

Marcin
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

lepiej pisać/mówić do mnie "Martyna" niż "Pani Martyno" :)
za mała na słowo "Pani" jestem

a marketing zapachowy mało popularny w Polsce, bo wiekszość właścicieli Hoteli to osoby z Hotelarstwem wcześniej wspólnego raczej nic nie mający

P.S. White Tea rzadzi

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

:( No coz Martyno, Marcinie

Ja na codzien wciagam zapach ( dla mnie jakby kokosowy) Sheratona.
Ciesze sie jednak ze wy stawiacie na Westin bo to potwierdza segmentacje rynku naszych brandow. Westin jest zaprojektowany dla ludzi mlodych i aktywnych - takich jak wy :)
Co do imion ja tez jestem za unikaniem Pan i Pani :)

Pozdrawiam
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

no nie rób smutnej minki :)

bo gdybym miała wybrać Westin albo Sheraton nie umiałabym się chyba szybko zdecydować

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

zachecam do eksperymentow.

:)
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Wojciech Białecki:
zachecam do eksperymentow.

:)


to dotyczy smutnej minki?

:D

konto usunięte

Temat: marketing zapachowy-co o tym myślicie ?

Generalnie to mamy do czynienia z autostarda szczescia
Wiec nie ma co zwracac uwagi na smutne miny :)



Wyślij zaproszenie do