Hanna Woźniak

Hanna Woźniak Manager /Specjalista
ds Sprzedaży

Temat: kategoryzacja hotelu

Czy ktoś wie jak wygląda dzień w Hotelu podczas kategoryzacji?
Kuba Przybyła

Kuba Przybyła Jakość i perfekcja w
dążeniu do
satysfakcji

Temat: kategoryzacja hotelu

Dzień ja każdy inny - co konkretnego ma Pani na myśli??

Generalnie recepcja podczas takiej kontroli pracuje normalnie.
Hanna Woźniak

Hanna Woźniak Manager /Specjalista
ds Sprzedaży

Temat: kategoryzacja hotelu

Czy np. recepcjonistka jest "testowana" ? :-)
Jej savoir-vivre...znajomość języków obcych...itp.
Martyna S.

Martyna S. Business Development
Director, Poland &
Czech Republic at...

Temat: kategoryzacja hotelu

standard obsługi to jedno, kategoryzacja obiektu to drugie;
standard obsługi to, moim zdaniem, inna kwestia;
kategoryzacja, wg mnie, to ocena wyposażenia i funkcjonalności Obiektu - poniżej wycinek artykułu:
'Kategoryzacja hoteli nie jest pojęciem uniwersalnym - pomiędzy poszczególnymi krajami występują różnice w liczbie gwiazdek przyznawanych hotelom za określony standard (ta sama liczba gwiazdek nie zawsze odpowiada takiemu samemu standardowi hoteli w różnych miejscach na świecie).

* "*" - obiekty o podstawowym standardzie i skromnym wyposażeniu pokoi (zawsze posiadają łazienki). Przeznaczone dla mniej wymagających Klientów.
* "**" - proste obiekty średniej klasy o funkcjonalnych pokojach.
* "***" - dobre hotele średniej klasy oferujące właściwy serwis i miłe, zadbane pokoje. Stanowią najczęściej spotykaną kategorię obiektów w naszej ofercie.
* "****" - komfortowe obiekty o wysokim standardzie usług i zakwaterowania.
* "*****" - luksusowe obiekty o najwyższym standardzie, spełniające wymagania najbardziej wymagających Klientów.'

To bardzo ogólnikowe wyjaśnienie, szczegółowe wymagania dostępne są chociażby w internecie, wystarczy poszukać.

Temat: kategoryzacja hotelu

Hanna Woźniak:
Czy np. recepcjonistka jest "testowana" ? :-)
Jej savoir-vivre...znajomość języków obcych...itp.

W wymaganiach kategoryzacyjnych (a na takich - i tylko takich - powinna się kategoryzacja opierać) nie ma wymagań dotyczących savoir-vivre czy znajomości języków obcych, dlatego kontrolerzy raczej tego... nie sprawdzą. Nie wspominam o tym, że sami mogą żadnego obcego języka nie znać :)

konto usunięte

Temat: kategoryzacja hotelu

Kontrola sprowadza się do szczegółowego zweryfikowania zapisów zawartych w rozporządzeniu kategoryzacyjnym - czyli czy hotel spełnia wszystkie wymagania niezbędne do posiadania określonego standardu gwiazdkowego.
Związane jest to z wyposażeniem i zakresem oferowanych usług - a nie z savoir - vivre.
Poleceam zapoznać się z tym rozporządzeniem - warto wiedzieć co będzie kontrolowane.
Hanna Woźniak

Hanna Woźniak Manager /Specjalista
ds Sprzedaży

Temat: kategoryzacja hotelu

Ale...np warunkiem przyznania *** jest znajomość 2 języków obcych. Czy komisja tego nie kontroluje?
Tomasz S.

Tomasz S. Dyrektor operacyjny
Mercure Kraków Stare
Miasto

Temat: kategoryzacja hotelu

Hanna Woźniak:
Ale...np warunkiem przyznania *** jest znajomość 2 języków obcych. Czy komisja tego nie kontroluje?

Aktualnie obowiązuje w Polsce rozporządzenie ze zmianą z dn. 19.08.2004, które nie określa kwalifikacji zawodowych personelu.
Piotr M.

Piotr M. Konsultant ds.
Inwestycji
Hotelarskich

Temat: kategoryzacja hotelu

Tak jak napisane zostało powyżej. Obecnie personel ma mieć jedynie jednolity strój i tyle. Z moich doswiadczeń wynika, że w trakcie kategoryzacji komisje koncentrują się bardziej na fizycznych, namacalnych elementach tj. ilość wyposażenia, odpowiedni metraż pomieszczeń (bywali urzędnicy z laserowymi dalmierzami) itp.
Co do kwesti wymagań umiejętności zawodowych personelu zrezygnowano z zapisów dot. językow oraz wykształcenia wychodząc z założenia, że każdy kto chce osiągnąc sukces jako przedsiębiorca/hotelarz sam wybierze odpowiednie języki oraz poziom wykształcenia swojego personelu pod kątem klientów/gości których musi obsłużyć. Mając obcokrajowców nikt nie pozwoli sobie na pracę personelu bez znajomości języka.

konto usunięte

Temat: kategoryzacja hotelu

Dokładnie tak, jak napisał Pan Janusz Mitulski. Przepisy mają bardzo czytelny charakter:
Kontrola sprowadza się do szczegółowego zweryfikowania zapisów zawartych w rozporządzeniu kategoryzacyjnym - czyli czy hotel spełnia wszystkie wymagania niezbędne do posiadania określonego standardu gwiazdkowego.
Związane jest to z wyposażeniem i zakresem oferowanych usług - a nie z savoir - vivre.
Poleceam zapoznać się z tym rozporządzeniem - warto wiedzieć co będzie kontrolowane.
Paulina S.

Paulina S. Dyrektor Hotelu

Temat: kategoryzacja hotelu

Witam,
Ja osobiście podczas kontroli kategoryzacyjnej musiałam przedłożyć dokumenty pracownicze by udokumentować wykształcenia kierunkowe pracowników recepcji i i wszelkie inne dokumenty mówiące o znajomości jezyków, które to były kserowane i załączane do dokumentacji i to wszystko:) ale to był okres kiedy był taki wymóg.

Temat: kategoryzacja hotelu

Pewnie znacie rowniez kilka kuriozalnych przypadków kategoryzacji.....

Następna dyskusja:

Wizerunek hotelu




Wyślij zaproszenie do