Paweł Konik

Paweł Konik Student, Uniwersytet
Ekonomiczny w
Krakowie

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Przeglądałem opinie na TripAdvisor dotyczące nowego hotelu w krynicy ....Resort&Spa. Wyżej wymienione to tylko niektóre ze złych komentarzy gości hotelowych. Nurtuje mnie takie pytanie jak do tego doszło że nowy hotel z ogromnym budżetem finansowym i stać ich na pewno na najlepszych specjalistów i ludzi z doświadczeniem. Doprowadził w tak krótkim czasie do tak złych recenzji. Niektóre opisy są nie do uwierzenia. Jakie są wasze opinie na ten temat?
Dariusz Lermer

Dariusz Lermer Właściciel firmy,
Mad Dariusz Lermer

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Powód może być banalny : rozbudowane ego inwestora całkowicie oderwane od realiów .Ale oczywiście każdy przypadek trzeba rozpatrywać osobno i nie sposób się wypowiadać bez szczegółowych danych.
Krzysztof Przyłucki

Krzysztof Przyłucki Właściciel, Folwark
Łękuk

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

O Boże... Te opinie to kopalnia wiedzy dla właścicieli hoteli, przeczytałem z wypiekami na twarzy...
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Dzień Dobry!

Te opinie stają się jeszcze ciekawsze na tle informacji, którą możemy znaleźć na stronie obiektu: został on bowiem uznany Inwestycją Roku 2012.

Oto, jak bardzo nieprzystająca może być komunikacja marketingowa do rzeczywistości. Kolosalny błąd na starcie, który właścicieli obiektu będzie jeszcze długo i dużo kosztować.

Chciałbym poruszyć ten temat na swoim blogu, dlatego pozwoliłem sobie wysłać do hotelu maila z pytaniem o ewentualny plan mający na celu wyjście z tego kryzysu. Czy otrzymam odpowiedź...?

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Stęplowski
www.marketinghotelu.pl

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Witajcie,

ja bardzo przepraszam, ale... czy wszyscy zamierzają bezrefleksyjnie przyłączać się do dziwnej, grubymi nićmi szytej nagonki?

Nie chciałbym bronić właścicieli hotelu, nie znam obiektu, nie byłem, ale...

Zdecydowana większość (chyba z 90%!) tych fatalnych opinii na TripAdvisorze została dodana przez świeże profile, które dodały do tej pory 1 (słownie: jedną) recenzję. Przecież tutaj na odległość śmierdzi czarnym PRem ze strony konkurencji lub kogoś, komu inwestor mocno zalazł za skórę. Założenie profilu na TripAdvisorze zajmuje jakieś 5 minut (włącznie ze stworzeniem lewej skrzynki mailowej choćby na Yahoo), długa, konkretna i nieszablonowa treść raczej na pewno zostanie dodana jako opinia. Tyle, że nie jest do końca wiarygodna.

Jeśli ktoś szuka uwiarygodnienia tego, o czym piszę - zapraszam na Booking,com, gdzie opinie mogą pozostawić wyłącznie osoby, które zrealizowały swój pobyt (pomijając ewentualne nieczyste zagrywki ze strony hotelu). Tutaj mamy średnią ocen 8,4, więc... chyba nie jest tak źle! Owszem, stosunek jakości do ceny kuleje, ale to już kwestia zarządzających obiektem.

Proszę o odrobinę obiektywizmu, bo ten temat wygląda dość tabloidowo.

Pozdrawiam,
KM
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Proszę o odrobinę obiektywizmu, bo ten temat wygląda dość tabloidowo.

Hmm, czy mail przesłany do obiektu, zawierający prośbę o oficjalny komentarz nie jest właśnie przejawem obiektywizmu?

Z tego co widzę, chodzi głównie o imprezę sylwestrową oraz pobyty na koniec roku. Jeśli te opinie są faktycznie niezgodne z prawdą, hotel powinien poinformować TripAdvisora - tu z kolei interesująca będzie reakcja serwisu.

Niezależnie więc od tego jaka jest prawda, przypadek zasługuje na uwagę.

Pozdrawiam,
Krzysztof StęplowskiKrzysztof Stęplowski edytował(a) ten post dnia 04.02.13 o godzinie 00:23
Krzysztof Przyłucki

Krzysztof Przyłucki Właściciel, Folwark
Łękuk

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Akurat na TripAdvisor (w przeciwieństwie do booking.com) jest możliwość odpowiedzi hotelu na opinie. Dobrą praktyką jest odpowiadanie na każdą opinię - zarówno negatywną, jak i pozytywną. Tutaj hotel nie zadał sobie trudu, by odpowiedzieć na żadną z nich. Dlaczego hotel nie skorzystał z okazji, by przedstawić swoje stanowisko? Poważny błąd.

Wiem z praktyki, że TripAdvisor usuwa opinie nierzetelne, niezgodne z prawdą, oczerniające. Ale prośba musi być odpowiednio uzasadniona. Skoro hotel nie zwrócił się o usunięcie tych opinii, można domniemywać, że nie miał do tego podstaw.

W recenzjach jest wiele szczegółów, które potwierdzają się w wielu opiniach. Wątpię, by ktoś to wszystko sobie wymyślił.

A obiekt mógł być Inwestycją Roku - architektonicznie można zbudować perełkę (chociaż te 25 drzwi po drodze do restauracji to jednak porażka...), a potem wszystko zepsuć nieodpowiednim podejściem do gościa.
Paweł Konik

Paweł Konik Student, Uniwersytet
Ekonomiczny w
Krakowie

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Wygląda na to że na opinie nie ma kto odpowiedzieć gdyż jak łatwo można sprawdzić hotel prowadzi na nowo rekrutację na 9 stanowisk w tym kilka najważniejszych. Zastanawia mnie kilka rzeczy. Czy osoby które np. pracowały w tym okresie kiedy hotel miał takie złe komentarze będą miały jakieś trudność teraz ze znalezieniem pracy. Jak to wygląda z perspektywy przyszłego pracodawcy jeżeli on będzie miał zdecydować czy przyjąć taką osobę czy nie?
Czy takie złe komentarze nie odstraszą potencjalnych pracowników przed ubieganiem się o pracę gdyż nie będą chciały być kojarzone z danym hotelem? Proszę się wypowiedzieć co myślicie.
Krzysztof Przyłucki:
Akurat na TripAdvisor (w przeciwieństwie do booking.com) jest możliwość odpowiedzi hotelu na opinie. Dobrą praktyką jest odpowiadanie na każdą opinię - zarówno negatywną, jak i pozytywną. Tutaj hotel nie zadał sobie trudu, by odpowiedzieć na żadną z nich. Dlaczego hotel nie skorzystał z okazji, by przedstawić swoje stanowisko? Poważny błąd.

Wiem z praktyki, że TripAdvisor usuwa opinie nierzetelne, niezgodne z prawdą, oczerniające. Ale prośba musi być odpowiednio uzasadniona. Skoro hotel nie zwrócił się o usunięcie tych opinii, można domniemywać, że nie miał do tego podstaw.

W recenzjach jest wiele szczegółów, które potwierdzają się w wielu opiniach. Wątpię, by ktoś to wszystko sobie wymyślił.

A obiekt mógł być Inwestycją Roku - architektonicznie można zbudować perełkę (chociaż te 25 drzwi po drodze do restauracji to jednak porażka...), a potem wszystko zepsuć nieodpowiednim podejściem do gościa.

konto usunięte

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Kamil Maroszek:
Witajcie,

ja bardzo przepraszam, ale... czy wszyscy zamierzają bezrefleksyjnie przyłączać się do dziwnej, grubymi nićmi szytej nagonki?

Nie chciałbym bronić właścicieli hotelu, nie znam obiektu, nie byłem, ale...

Zdecydowana większość (chyba z 90%!) tych fatalnych opinii na TripAdvisorze została dodana przez świeże profile, które dodały do tej pory 1 (słownie: jedną) recenzję. Przecież tutaj na odległość śmierdzi czarnym PRem ze strony konkurencji lub kogoś, komu inwestor mocno zalazł za skórę. Założenie profilu na TripAdvisorze zajmuje jakieś 5 minut (włącznie ze stworzeniem lewej skrzynki mailowej choćby na Yahoo), długa, konkretna i nieszablonowa treść raczej na pewno zostanie dodana jako opinia. Tyle, że nie jest do końca wiarygodna.

Ja bym się nie doszukiwał zorganizowanego czarnego PR bo nowe profile i niewiele piszące. Po prostu polski Klient ma taką charakterystykę, że jest znacznie lepiej napędzany negatywnymi emocjami i będzie mu się chciało zarejestrować konto na portalu lub napisać maila żeby się poskarżyć, natomiast żeby pochwalić to już wcale nie koniecznie. To są doświadczenia i wnioski z rynku międzynarodowego helpdesku IT ale nie sądzę żeby Klienci Hoteli się aż tak różnili w zachowaniach.

Pozdrawiam

Marcin Walter
Jerzy Włodarczyk

Jerzy Włodarczyk hotelarz pasjonat

Temat: Horror, Czarny krwotok, chlew, porażka, Obietnice bez...

Kamil Maroszek:
Witajcie,

ja bardzo przepraszam, ale... czy wszyscy zamierzają bezrefleksyjnie przyłączać się do dziwnej, grubymi nićmi szytej nagonki?

Nie chciałbym bronić właścicieli hotelu, nie znam obiektu, nie byłem, ale...

Zdecydowana większość (chyba z 90%!) tych fatalnych opinii na TripAdvisorze została dodana przez świeże profile, które dodały do tej pory 1 (słownie: jedną) recenzję. Przecież tutaj na odległość śmierdzi czarnym PRem ze strony konkurencji lub kogoś, komu inwestor mocno zalazł za skórę. Założenie profilu na TripAdvisorze zajmuje jakieś 5 minut (włącznie ze stworzeniem lewej skrzynki mailowej choćby na Yahoo), długa, konkretna i nieszablonowa treść raczej na pewno zostanie dodana jako opinia. Tyle, że nie jest do końca wiarygodna.

Jeśli ktoś szuka uwiarygodnienia tego, o czym piszę - zapraszam na Booking,com, gdzie opinie mogą pozostawić wyłącznie osoby, które zrealizowały swój pobyt (pomijając ewentualne nieczyste zagrywki ze strony hotelu). Tutaj mamy średnią ocen 8,4, więc... chyba nie jest tak źle! Owszem, stosunek jakości do ceny kuleje, ale to już kwestia zarządzających obiektem.

Proszę o odrobinę obiektywizmu, bo ten temat wygląda dość tabloidowo.

Pozdrawiam,
KM
Nie wydaje mi się żeby to był czarny PR. Ale mogła to być jedna duża wpadka (impreza sylwestrowa) na początku działalności, na odpokutowanie której teraz długo przyjdzie im popracować.
Choć z drugiej strony ... rzeczywiście - wszystkie te negatywy zostały zamieszczone przez osoby, których profile istnieją od stycznia 2013 r. Te osoby musiały być naprawdę zdesperowane żeby zamieścić te opinie. Tak - hotel zalazł im za skórę, ale nieodpowiednim serwisem, ale nie jest to wg mnie czarny PR.

Następna dyskusja:

Hotel bez darmowego Interne...




Wyślij zaproszenie do