Temat: Groupon + Expedia. Co to oznacza dla hotelarzy?
Bartłomiej Rak:
Znając mechanizmy działania Groupona te wyliczenia chyba dla nikogo nie są zaskoczeniem...
Oczywiście, nie są prawdą objawioną, natomiast cały zastanawiam się nad tą kwestią:
"Your operating costs are covered, and you’ve attracted a set of affluent, avid travelers to your property, with the opportunity to generate even more revenue from on-site purchases, such as additional nights, room upgrades, dining and in-room entertainment."
Pytanie wprost do hotelarzy: czy koszty operacyjne są faktycznie dzięki przychodom z Groupona pokrywane? Jeśli tak, to w jakim procencie?
Druga kwestia: jaka jest skłonność klientów z Groupona do szeroko pojętego up-sellingu, czyli wymienionych wyżej dodatkowych noclegów, innych usług komplementarnych?
No i po trzecie: myślicie, że Groupon + Expedia namiesza na rynku? Booking.com i inne stracą udział? Wymyślą coś innego?