Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Dzień Dobry

Portale rezerwacyjne rosną w siłę, rosną również prowizje, jakie należy odprowadzać za dokonane rezerwacje. Jedną z metod uniknięcia dodatkowych kosztów może się okazać inwestycja w kampanie AdWords emitowane po tzw. słowach brandowych.

Na swoim blogu opublikowałem wpis poświęcony właśnie temu zagagnieniu:

http://www.marketinghotelu.pl/2013/09/25/sila-slowa-br...

Czy próbowali Państwo prowadzić właśnie tego typu kampanie?

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Stęplowski
----------
http://www.marketinghotelu.pl
Michał Stradomski

Michał Stradomski @konferencje.pl

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Ceny kampanii adwords też rosną i to z dnia na dzień ostatnio...
Frazy które kilka lat temu kosztowały kilkadziesiąt groszy dziś dochodzą do kilkunastu złotych.
Nic tylko sprzedać hotel i kupić akcje Google :)
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Frazy które kilka lat temu kosztowały kilkadziesiąt groszy dziś dochodzą do kilkunastu złotych.

Nie przesadzajmy. Nie wiem o jakich frazach mówisz. Choć oczywiście stawki rosną - to zupełnie normalne zjawisko. Z drugiej strony - mamy wciąż jeszcze tanią reklamę display i video w AdWords.

Pozdrawiam,
Krzysztof Stęplowski
Wojciech Sroka

Wojciech Sroka IT/PR/E-marketing

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Kilkanaście zł za słowa brandingowe to na pewno przesada, ceny CPC rosną, ale wciąż można jeszcze znaleźć sporo ciekawych nisz, kombinacji słów przy odpowiednim dopasowaniu, które pozwalają obniżać koszty kampanii. Warto także dbać o wysoką jakość strony docelowej. Bez tego stawki zawsze będą wysokie. Nazwę hotelu najlepiej zastrzec i konsekwentnie blokować portale rezerwacyjne w Google Adwords (https://services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint?hl=e..., które ją wykorzystują, dbając jednocześnie o wysoką pozycję w wynikach organicznych.
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Nazwę hotelu najlepiej zastrzec i konsekwentnie blokować portale rezerwacyjne w Google Adwords

Po pierwsze: mało który hotel zdecyduje się iść na jawną wojnę z Bookingiem
Po drugie: takie zastrzeżenie nazwy i tak nie wpłynie na widoczność reklam portali rezerwacyjnych po naszych frazach brandowych. Nazwa nie będzie się mogła pojawić wyłącznie w treści reklamy. Wówczas oczywiście mamy przewagę jeśli chodzi o współczynnik jakości, ale...przejdźmy do punktu pierwszego ;-)

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Stęplowski
www.marketinghotelu.pl
Wojciech Sroka

Wojciech Sroka IT/PR/E-marketing

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Po pierwsze: zgłoszenie znaku za pomocą odpowiedniego formularza nie jest raczej wojną, jeśli ma się dokumenty potwierdzające patent, zajmuje to chwile - google bardzo przestrzega tych zasad.
Po drugie: dlaczego nie wpłynie? Przede wszystkim spadnie jego jakość i prawdopodobieństwo że wypadnie z pozycji 1-3 jest bardzo wysokie, po drugie samo słowo kluczowe także można zgłosić, tak jak ma to rozwiązane np. hotel mercure.
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Tu chodzi o to, jak zareaguje Booking. Czy w związku z takimi działaniami nie podniesie prowizji dla hotelu. W tym sensie pisałem o "wojnie".

Masz rację pisząc o wskaźniku jakości. Pisałem o tym w marcu na blogu.

Jeśli chodzi o zastrzeganie słów kluczowych, najlepiej oddać głos Google:
Google nie będzie sprawdzać ani ograniczać używania w słowach kluczowych haseł będących znakami towarowymi, nawet po otrzymaniu skargi dotyczącej znaku towarowego.

A nawet jeśli dałoby się, to zawsze można to "obejść" stosując modyfikator. Jak rozumiem - sieć Mercure zastrzegła swój znak towarowy w treści reklam?

Pozdrawiam,
Krzysiek
Wojciech Sroka

Wojciech Sroka IT/PR/E-marketing

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Sądzisz, że mając podpisaną umowę z bookingiem i zgłaszając do google swoje znaki zastrzeżone narażasz się na renegocjację umowy z bookingiem? Pytam z czystej ciekawości, ponieważ do tej pory nie spotkałem się z taką sytuacją u kilku hotelarzy, dla których takie zgłoszenie dokonywałem. Z drugiej strony wszystko jest możliwe.

Zawsze można obejść słowa, natomiast czytając nawet Twój wpis na blogu, można wywnioskować, że jest o co walczyć. Mercure ma zastrzeżone znaki i widać, że korzysta z praw.
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Wiem jedno - Booking bywa bezwzględny :-) Ale masz rację, w swoim wpisie zachęcam do podjęcia działań. Ciekawe byłoby dowiedzieć się, czy Mercure miał jakiekolwiek problemy z Bookingiem po rejestracji znaku w Google.

Pozdrawiam,
Krzysiek
Bartosz Jungiewicz

Bartosz Jungiewicz Dyrektor ds.
Handlowych, Koleje
Dolnośląskie

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

Myślę, że porównywanie Mercure, do hoteli niezależnych, czy polskich sieci, które są mikroskopijne w skali światowej czy nawet europejskiej jest bez sensu.
Jasne, że można ryzykować, ale niestety to Booking mówi z pozycji silniejszego i rzeczywiście bywa bezwzględny.
Julia Kozak

Julia Kozak Business Development
Executive

Temat: Czy inwestujecie w słowa brandowe AdWords?

http://www.marketinghotelu.pl/2013/09/25/sila-slowa-br...
Podoba mi się artykuł. A najbadziej stwierdzenie:

Może się okazać, że zainwestowane środki okażą się znacznie niższe niż potencjalna prowizja, jaką należałoby odprowadzić do Booking.com i innych portali rezerwacyjnych.

Oczywiście na ten temat można napisać cały odrębny artykuł. Faktem jest, że długoterminowo inwestowanie w marketing hotelu jest bardziej opłacale niż korzystanie z innych Bookingów. Tzw. 'rozproszenie' o którym jest mowa jest normalnym zjawiskiem. Jednak często osoby korzystają z Booking.com i innych firm, gdyż sam hotel nie posiada systemu rezerwacji lub oferowane ceny nie są konkurencyjne.



Wyślij zaproszenie do