Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Jak myślicie - wiem, że miasta i gminy badają swój wizerunek - i na podstawie badań tworzą kampanie promocyjną - czy hotelarze też to robią czy Hotelarz potrzebuje wizerunkowca ? Pytam bo mam chytry plan no i badam rynek ;)

konto usunięte

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

uwazam ze w dzisiejszych czasach bez reputacji nie pojedziesz...
co z tego ze masz extra wnętrza jak chodzi plota że serwis obraża gości......np
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Jasne ale bardziej mnie interesuje czy bylibyście wstanie zlecić badanie hotelowego wizerunku i w oparciu wyniki stworzoną kampanie promocyjną?

konto usunięte

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

hmmm...
nie jestem hotelarzem:) ale ...fajnie byłoby wiedzieć jak nasz hotel jest postrzegany i jak zintesyfikować przez to nasz przekaz do grupy...która jest utożsamiana z nami badź którą chcemy aby była

konto usunięte

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Powiem tak...

Hotele prywatne z reguły mają ograniczane możliwości finansowe. Właściciele zdecydowanie inaczej wolą rozdysponować dostępne środki finansowe ;-) Z reguły nie inwestują w kampanie marketingowe preferując raczej formę reklamy poprzez różnego rodzaju portale turystyczne, z którymi posiadają podpisane umowy. Jest to wersja oszczędna, ale sama w sobie dająca odpowiednie efekty.

Hotele sieciowe to już raczej obiekty oparte na kampanii i wizerunku budowanym przez "sieć" do której dany hotel przynależy. Same tylko z reguły na zasadach umów franczyzy otrzymują profity w postaci marki, promocji i kampanii reklamowych tworzonych i realizowanych własnie przez "sieć".

pozdrawiam
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Bartosz Dzieża:
Powiem tak...

Hotele prywatne z reguły mają ograniczane możliwości finansowe. Właściciele zdecydowanie inaczej wolą rozdysponować dostępne środki finansowe ;-) Z reguły nie inwestują w kampanie marketingowe preferując raczej formę reklamy poprzez różnego rodzaju portale turystyczne, z którymi posiadają podpisane umowy. Jest to wersja oszczędna, ale sama w sobie dająca odpowiednie efekty.

Hotele sieciowe to już raczej obiekty oparte na kampanii i wizerunku budowanym przez "sieć" do której dany hotel przynależy. Same tylko z reguły na zasadach umów franczyzy otrzymują profity w postaci marki, promocji i kampanii reklamowych tworzonych i realizowanych własnie przez "sieć".

pozdrawiam


No właśnie czy naprawde dająca efekty ... Tak sie zastanawiam czy to nie jest krótkowzroczne - jasne badania kosztują , SIW, całe CI też ale na tej bazie można zbudować skuteczne kampanie a to sie zawsze opłaca - chyba zastanawiam się jaki jest procent tych hotelarzy, którzy myślą tak jak ty

konto usunięte

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

ja raczej nie postrzegam tego w ten sposób bo sam wiem ile można by zmienić za pomocą określonych działań i narzędzi marketingu ;-)

niestety to co opisałem powyżej to nic innego jak szara rzeczywistość... Pisałem na podobny temat pracę licencjacką i wiem, że świat hoteli w pewnych aspektach kieruje się raczej z góry dostarczonymi regułami - choć często już przestarzałymi... ale cóż poradzić ??

A wracając do twojego pomysłu to gdzie Twoim zdaniem powinno się prowadzić taką kampanię hotelu ?? Jak wiesz turyści zagraniczni przylatują z wielu krajów świata, nie wspominając już o ich regionach... To naprawdę nie lada wyzwanie...

Czy masz na myśli kampanię o zasięgu narodowym czy też międzynarodowym ?? Bo to też precyzuje szeroko postrzegane zagadnienie nad którym tak dumamy... ;-)Bartosz Dzieża edytował(a) ten post dnia 28.07.08 o godzinie 16:02
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

są różne hotele i różni klienci, więc i różne kampanie oczywiście hotel *** w szklarskiej porębie potrzebuje innej niż ***** we Wrocławiu, ja myślę o dotarciu do *** i ****, zbadać wizerunek zdiagnozować kłopoty za proponować kampanie - oczywiście wiąże się to z niższymi kosztami takich badań, dostosowanymi do możliwości hotelu
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Witam:)
wtrące małe 3 grosze;)

Jeżeli faktycznie mówimy tu o niesieciowych hotelach, [o sieciowych już napisał Bartosz] to większośc z nich jest w rękach prywatnych. Niestety [dla mnie] miałam już z takimi prywaciarzami-hotelarzami do czynienia i powiem jedno: najpierw musisz miec pomysł jak ICH przekonać, bo oni mają swoje wizje na wydanie swoich pieniędzy i często nie mają ZIELONEGO pojęcia o marketingu i PRze.

Jako marketingowiec i PRowiec,wiem,że takie badania i promocja są potrzebne, jako członek hotelarskiej braci, wiem,ze w praktyce pieniążki w 90% pójdą na co innego:)

konto usunięte

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Zdecydowanie popieram Dorotkę ;-)

Prywatni właściciele uważają, że to kadra powinny wystarczająco dbać o wizerunek i markę hotelu, a finanse, które można by było przeznaczyć na reklamę spożytkować zupełnie inaczej...

Jeśli chodzi o sieciowe hotele to powinienem był dodać również, iż posiadają one wiele programów lojalnościowych, które same w sobie przyciągają sporą liczbę klientów oferując wiele dodatkowych atrybutów....
Poza w/w programami każdy hotel sieciowy ma koordynatora/managera ds. korporacji, który także reprezentuje firmę na rynku krajowych pozyskując klientów z różnych branż przemysłu (business travel).

Miejmy jednak nadzieję, że kiedyś to się zmieni, a zmieni bo przynajmniej w Krakowie konkurencja rośnie w zastraszającym tempie, a turystów ostatnio nie przybywa w takim tempie jak jeszcze rok czy dwa lata temu...Bartosz Dzieża edytował(a) ten post dnia 29.07.08 o godzinie 09:25
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Hmm czym innym jest dbanie o wizerunek a czym innym zbudowanie silnej marki. Dzięki wielkie za sugestie - spróbuje przekonać hotelarzy - zobaczymy, jak to się potoczy :)

konto usunięte

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

W takim układzie trzymam kciuki mocno za sukces ;-)
Miejmy również nadzieję, że podzielisz się informacjami jak potoczyły się rozmowy i czy są jakiekolwiek ich efekty...

pozdrawiam
bartek
Marta Z.

Marta Z. Kierownik ds
projektów
marketingowych i
convention bureau

Temat: Czy hotelarz potrzebuje wizerunkowca

Jasne, że się podzielę - teraz pracuję nad swoim wielkim marzeniem czyli doktoratem ;) który pozwoli mi zrekonstruować atrakcyjność turystyczną miejsca

Następna dyskusja:

Okres wakacji - urlop czy p...




Wyślij zaproszenie do