konto usunięte

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Spędzam w ciągu roku kilkadziesiąt dób w różnych hotelach nie tylko w Polsce. Ułożenie takiego rankingu nie było zatem problemem. Co więcej, potrafię spojrzeć na hotel z dwóch stron: konsumenckiej i branżowej.

Zamieszczam odnośnik do tego wpisu tu, z nadzieją, że informacja zwrotna jest czymś pożądanym przez hotelarzy. To nie jest krytyka sama w sobie, czy czepianie się na siłę. Lista jest wyrazem wyłącznie moich subiektywnych odczuć. Zapraszam do dyskusji.

5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Witaj,

jeszcze nie skomentuję artykułu, ale w tym temacie dodam zatrzaskujące się drzwi i do bólu służbowy personel :)

http://www.wykop.pl/link/1423781/pech-pewnego-pana-w-h...

Pozdrawiam!
KM
Izydor Nowakowski

Izydor Nowakowski Właściciel firmy
Leadline

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

@Kamil,
Bardzo edukujący film :-) Szkoda, że nie mogłem zrobić kopii filmów z monitoringu jak pracowałem na nocne zmiany w hotelu :-) The Best of The Best zajmowało bagatela 200 GB filmów :-) A ile kamery nie zarejestrowały ... ehh były czasy.... :-)Izydor Nowakowski edytował(a) ten post dnia 26.02.13 o godzinie 13:29
Izydor Nowakowski

Izydor Nowakowski Właściciel firmy
Leadline

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

To jest oczywiście Twoja subiektywna ocena :-) i na pewno pod nią się podpisze wiele osób spędzających czas wolny i zawodowy w hotelach.
- TV "na suficie" - trudniej ukraść ale za to większa frajda z realizacji takiego wyzwania :-)

Ja jeśli mogę - dodam kilka rzeczy powiązanych z moim "skrzywieniem" zawodowym:
- kurz na meblach
- zapach (smród) nadużywanych odświeżaczy (ktoś coś chce ukryć?!)

a tak ogólnie to od hotelu należy oczekiwać właściwej dozy zainteresowania personelu sprawami gościa wtedy, kiedy jest to nieodzowne :-)

Pozdrawiam.
Kamil Newczyński:
Spędzam w ciągu roku kilkadziesiąt dób w różnych hotelach nie tylko w Polsce. Ułożenie takiego rankingu nie było zatem problemem. Co więcej, potrafię spojrzeć na hotel z dwóch stron: konsumenckiej i branżowej.

Zamieszczam odnośnik do tego wpisu tu, z nadzieją, że informacja zwrotna jest czymś pożądanym przez hotelarzy. To nie jest krytyka sama w sobie, czy czepianie się na siłę. Lista jest wyrazem wyłącznie moich subiektywnych odczuć. Zapraszam do dyskusji.

5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach
Wacław Domanus

Wacław Domanus Always exceeding
guest expectations

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Można by dużo pisać kogo co irytuje w hotelu. Ja dodam do listy:
- Zasłony pod prysznicem
- zatkany odpływ wody od wanny lub prysznica
- Brak parkingu hotelowego
- Pokój nie gotowy na czas
- włosy ( w łazience, na łóżku)

Pozdrawiam
Wacław Domanus

konto usunięte

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Myślę, że pewne kwestie się powtarzają i są znane hotelarzom. Natomiast sama świadomość czasami nie wystarczy, by coś zmienić.

Ja zachęcam Was jeszcze do śledzenie dyskusji na Fb:
https://www.facebook.com/traveladvisorpl/posts/58523077...
Andy Bil

Andy Bil Student, UWE

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

kilka dobrych komentarzy. warto zwrocic uwage rowniez na rodzaj rezerwowanych hoteli, moze to miec istotne znaczenie gdzie rozne standardy wchodza w gre.
rowniez wazne zaznaczenia jest pojecie 'oczekiwania i percepcji' (expectation/perception).

konto usunięte

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Andy Bil:
kilka dobrych komentarzy. warto zwrocic uwage rowniez na rodzaj rezerwowanych hoteli, moze to miec istotne znaczenie gdzie rozne standardy wchodza w gre.
rowniez wazne zaznaczenia jest pojecie 'oczekiwania i percepcji' (expectation/perception).
Absolutnie się zgadzam. To zjawisko jest cały czas zauważalne, że od standardu X, oczekuje się poziomu usług określonego 2X, itd.

Natomiast uważam, że w obrębie danej kategoryzacji i tak często występują spore różnice, widoczne w recenzjach gości on-line. No i oczywiście jest kanon standardów, które powinno się przestrzegać bez względu na kategoryzację.
Izydor Nowakowski

Izydor Nowakowski Właściciel firmy
Leadline

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Panie Kamilu...
Kategoryzacja jest jedna, są gwiazdki czy zaszeregowania obiektów noclegowych i od tego jest ustawa z 1997 roku o usługach turystycznych a że w hotelu 2* mogą być puszyste dywany perskie, kryształowe lustra w łazienkach czy pościel z jedwabiu a w 4* koc w prześcieradle, meble z płyty pilśniowej etc... to już sprawa drugorzędna nie mająca NIC wspólnego z kategoryzacją. Kategoryzacja nie standaryzuje jakości użytych materiałów tylko... zapraszam do lektury ustawy.

Ponadto o jakim kanonie standardów Pan pisze? Prosiłbym o konkretne dane, źródło, ustawę, przypis bo ja niestety nie kojarzę "kanonu standardów" - zasady "niepisane" nie są obowiązującymi przecież.

Nie odbiegając od tematu irytacji związanych z hotelami to z mojej perspektywy patrząc w przeszłość najbardziej irytujący byli... goście hotelowi, którzy za swoje mniejsze lub większe niepowodzenia winili personel, goście, którzy kradną kosmetyki hotelowe, bieliznę hotelową. Irytowali mnie ludzie, którzy za cenę z Expedii lub za bon z gazety oczekiwali ch... wie czego płacąc może 1/4 ceny publikowanej lub spędzający noc w hotelu z free. Irytowali mnie goście hotelowi, którzy walczyli o zniżkę jak Napoleon o niepodległość po czym wydawali kilka / kilkanaście stówek w barze. Gość jest "elementem" w hotelu - elementem, który przekazuje informację o świadczonej usłudze przez hotel dalej ale co najważniejsze ocena gościa jest SUBIEKTYWNA do bólu, bo zależy tylko i wyłącznie od jego widzimisię i humoru w danym dniu, a czasami od kaca i samopoczucia po nocnym chlaniu.

Z punktu widzenia hotelarza - im mniej gość płaci tym więcej wymaga (oczywiście w cenie) i tym szerzej otwiera swoją gębę po opuszczeniu obiektu. CCC - Cena Czyni Cuda !!! C'est la vie !!!

Mnie jako hotelarza spędzającego te kilka nędznych godzin w jakimś hotelu interesowało zawsze tylko jedno - czy jest CZYSTO tam gdzie będę spał i mył ręce a irytowało mnie zachowanie pretensjonalne gości spod znaku CCC.

Panie Kamilu, proszę mojej wypowiedzi nie traktować w kategoriach osobistych. Poprosiłem jedynie o rozszerzenie Pana wypowiedzi, jej uzupełnienie oraz zaprezentowałem swoje stanowisko.
Czytają nas przecież potencjalni "klienci" :-)

Pozdrawiam.
Kamil Newczyński:
Andy Bil:
kilka dobrych komentarzy. warto zwrocic uwage rowniez na rodzaj rezerwowanych hoteli, moze to miec istotne znaczenie gdzie rozne standardy wchodza w gre.
rowniez wazne zaznaczenia jest pojecie 'oczekiwania i percepcji' (expectation/perception).
Absolutnie się zgadzam. To zjawisko jest cały czas zauważalne, że od standardu X, oczekuje się poziomu usług określonego 2X, itd.

Natomiast uważam, że w obrębie danej kategoryzacji i tak często występują spore różnice, widoczne w recenzjach gości on-line. No i oczywiście jest kanon standardów, które powinno się przestrzegać bez względu na kategoryzację.

konto usunięte

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Moje stanowisko do 5 rzeczy - Wszystko słychać

To kwestia postrzegania dźwięku w budownictwie. Od 52 lat mamy filozofię ochrony przed hałasem a konkretnie uszkodzenia narządu słuchu. Konsekwencją tego jest reszta wskaźniki oceny Polskie Normy z lat 80 które funkcjonują aktualnie a nie ma tam systemu przypisania akustycznych właściwości krytycznych w pokojach wg gwiazdek hoteli.

System międzynarodowy ze standardów ISO wskaźnikowej oceny izolacyjności akustycznej przegród związany z ochrona słuchu dalej będzie działał na niekorzyść użytkowników hoteli.

Podejście do hotelu jako produktu i znaczenia właściwości akustycznych użytkowych i użyteczności to coś innego niż wymagania prawne. W takim systemie myślenia użytkownik i wpływ na proces użytkowania to priorytet a priorytet jest znany - nie słyszeć ( nie rozpoznawać) użytkowania jednostek mieszkalnych sąsiednich i przestrzeni wspólnej.

Biznesowe podejście do dźwięku to kolejny element hotel ze skrzydłem głośnym i cichym czy precyzyjne targetowanie postawy akustyczne użytkownika to ciągle marzenia.
Krzysztof Stęplowski

Krzysztof Stęplowski Skuteczny
e-marketing hotelu

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Jak wzbudzić zainteresowanie czytelników? Zrobić ranking. To nowy rodzaj internetowego materiału dziennikarskiego, bardzo popularny w ostatnich latach. I nic nie znaczy, że owe rankingi oparte są najczęściej na tak zwanym "widzimisię" redaktora ;-) Mają wzbudzić dyskusję - i wzbudzają.

Myślę, że najlepszym rankingiem są opinie na Booking czy TripAdvisorze. To lektura obowiązkowa każdego hotelarza. Do tego powinna dojść informacja zwrotna z recepcji.

Prowadząc warsztaty wewnętrzne lub tworząc szkice komunikacji marketingowej obiektu, zadaję pytanie o cechy obiektu, które najczęściej są krytykowane. Bywa, że trudno o odpowiedź - i nie znaczy to, że hotel jest w internecie wyłącznie chwalony.

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Stęplowski

-----------
www.marketinghotelu.pl

konto usunięte

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

@Krzysztof,

ale potraktuj to proszę wyłącznie jako moje osobiste TOP 5, a nie jako redakcyjne widzi mi się :)

To są moje subiektywne spostrzeżenia, po pobytach w hotelach, w których robiłem zdjęcia tzw. fakapom. Czytam bardzo często i skrupulatnie opinie na Booking i TripAdvisorze i w dużej mierze pokrywają się one z tym, co napisałem u siebie.
Marek P.

Marek P. Albergolog,
Współpracownik Domu
Gospodarki Niemiecko
- Po...

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Kochani Hotelarze! Posiadam niezwykle ciekawy materiał pt. " 101rzeczy, których nienawidzimy w hotelach". To dopiero ekstremalna jazda po bandzie!!!Marek Polakiewicz edytował(a) ten post dnia 20.03.13 o godzinie 22:25

konto usunięte

Temat: 5 najbardziej irytujących rzeczy w hotelach

Mnie osobiście irytują tzw. 'znani i lubiani', którzy często nie szanują pracowników w hotelach i co gorsze nie zachowują się jak goście, tylko dyktatorzy. Nie wszyscy- ale większość.

Następna dyskusja:

nowa strona o hotelach




Wyślij zaproszenie do