Dorota
H.
konsultant kariery,
coach
konto usunięte
Temat: Melancholia Lars von Triera
Nie kupuje łacznika pomiędzy pierwszym a drugim filmem. To zbyt wydumany pomysłMałgorzata Centkowska +Kulturopozytywna
Temat: Melancholia Lars von Triera
Jeden najpiękniejszych i najsubtelniejszych filmów von Triera. Reżyser nie szarżuje erotyzmem tak jak we wcześniejszym "Antychryście". Świetna obsada, montaż dźwięku i oczywiście strona wizualna, pełna symboliki i odniesień do sztuki. Nawet finał, który jest znany od samego początku, niesie w sobie nutkę pokrzepienia, co rzadko mam miejsce u Von Triera. Ukazanie całej sytuacji z perspektywy dwóch różnych postaci było zabiegiem bardzo prostym i w tej prostocie doskonałym. Sytuacja ekstremalna odwróciła role obu postaci - słabość okazała się siłą.To wnikliwe studium stanu, w którym cierpienie wewnętrzne przekracza próg wytrzymałości, a śmierć jawi się jako wyzwolenie. To również doskonały obraz osamotnienia i niezrozumienia przez osoby z zewnątrz człowieka z depresją. Myślę że to "kosmiczne" zestawienie nie jest tu wcale przesadą.
konto usunięte
Temat: Melancholia Lars von Triera
Ja tam optymizmu w zakończeniu nie zobaczyłem. Moim zdaniem połączenie pomiędzy pierwszą a drugą częścią filmu jest wydumiane i sztucznekonto usunięte
Temat: Melancholia Lars von Triera
Ja tam optymizmu w zakończeniu nie zobaczyłem. Moim zdaniem połączenie pomiędzy pierwszą a drugą częścią filmu jest wydumiane i sztuczne
Dorota
H.
konsultant kariery,
coach
Temat: Melancholia Lars von Triera
Swiat dlatego jets piekny że sa w nim różnice więc fajnie że nie wszystkim podoba sie Melancholia- ja jestem pod wrażeniem..zostaje ten flm w pamięci,a ponadto polecam Debiutantów - ostatnio w kinach jak zwykle świetny Ewna McGregor
konto usunięte
Temat: Melancholia Lars von Triera
Debiutanci mają schemat komedii romantycznej. To tania prostacka psychologia. Wracając do Melancholii wysmakowany jest jej początek. Taki koniec świata przypomniał mi celebrację nieważkości w Odysei 2001. Tak naprawdę pierwsza część melancholii jest niepotrzebna. Pozostawienie tylko drugiej części spokojnie się broni a film byłby spójniejszyMałgorzata Centkowska +Kulturopozytywna
Temat: Melancholia Lars von Triera
Wszystko jest tu potrzebne, bo ukazuje wymiar katastrofy zarówno w makro- jaki i mikro-skali. Tą najmniejszą skalą jest osoba i jej relacje ze światem. Zestawienie uroczystości weselnej w kontraście do stanu głównej bohaterki - to wyśmianie typowego schematu "i żyli długo i szczęśliwie". Brak poczucia sensu w teoretycznie najszczęśliwszej chwili życia - to osobista tragedia, dla której katastrofa kosmiczna jest tylko tłem, zbawiennym "zbiegiem okoliczności". Poza tym jest to zestawienie dwu różnych postaw wobec świata, z czego paradoksalnie ten kto więcej zdobył, w chwili zagrożenia ma więcej do stracenia.konto usunięte
Temat: Melancholia Lars von Triera
Małgorzata Pakuła:
Jeden najpiękniejszych i najsubtelniejszych filmów von Triera. Reżyser nie szarżuje erotyzmem tak jak we wcześniejszym "Antychryście".
erotyzm to bardzo delikatne slowo w tym przypadku:) dla mnie to byla czysta pornografia:)
Świetna obsada, montaż dźwięku i oczywiście strona wizualna, pełna symboliki i odniesień do sztuki. Nawet finał, który jest znany od samego początku, niesie w sobie nutkę pokrzepienia, co rzadko mam miejsce u Von Triera.tu sie zgadzam:)
Bardzo ladny obraz:)
Podobne tematy
Następna dyskusja: