Temat: regulamin facebooka
Zastrzeżenia co do tego typu akcji jak GMS są jak najbardziej słuszne i w świetle regulaminu FB nie podlegają dyskusji.
Bardziej jednak interesuje mnie postrzeganie takich akcji/konkursów przez pryzmat firmy konkurującej na rynku z inną. Dlaczego? Dlatego, że mnie to osobiście dotyka i przestrzeganie regulaminu FB powoduje, że prowadzony przeze mnie fanpage jest mniej atrakcyjny niż proponowane przez konkurencję. Jedna z firm prowadzi fanpage jako stronę osoby prywatnej, czyli pozyskiwanie nowych znajomych (zamiast "fanów") jest zdecydowanie łatwiejsze, tak samo wysyłanie informacji zbiorowych. Druga z firm organizuje konkurs na "lajki" jeden za drugim.
Oczywiście mógłbym zgłosić to do FB, ale nie chcę zaczynać "wojenki".
Pomysł z ogłaszaniem konkursu na własnej stronie i wklejanie linka na FB też mija się z celem, ponieważ jak sam pisałeś kilka postów wcześniej, można ogłaszać to nawet przez megafon na rogu ulicy, ale i tak wpisów na wallu i "lajków", zgodnie z regulaminem FB wymuszać nie można.
A konkursy z drobiazgami do wygrania nie skłaniają użytkowników do wykonywania akcji bardziej skomplikowanych niż kliknięcie "lubię to". Co jak widać wykorzystują firmy nie trzymające się regulamniu.
Czyli pytanie, które wynika z powyższych dywagacji: Jak mają się zachować firmy prowadzące swoje fp zgodnie z regulaminem FB? Bo straty na rzecz konkurencji są wymierne, przynajmniej jeżeli chodzi o liczbę fanów.