Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Reklama w grach - case study

Polecam świeży case na temat reklamy w grach komputerowych:
http://www.adaction.pl/?page=Casestudy

Przykład promocji w Counter Strike i Colin McRea DiRT turnieju KODE5 Polska.

konto usunięte

Temat: Reklama w grach - case study

Dlaczego to się nazywa tak jak się nazywa? Definicja na wikipedii jest jakaś zagmatwana. Proszę o wyjaśnienie pojęcia i znalezienie jej polskiego odpowiednika. To po pierwsze.

A po drugie: dlaczego nie oferujecie reklam w Quake 3: Arena, StarCraft: Brood War, Warcraft III: The Frozen Throne - nawet taki laik jak ja potrafi tam wstawić własne obrazki ;)

Nurtuje mnie jeszcze jedno: prosiłbym o podanie, w jakich wypadkach reklamy emitowane są na danym serwerze (np. gradobicie), a w jakich w sieci globalnej (Valve i EAS jak podejrzewam) bądź wyznaczonym obszarze, zasięgu.Tomasz Brzycki edytował(a) ten post dnia 21.04.08 o godzinie 00:40
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Reklama w grach - case study

Case Study, jak sama definicja wskazuje jest to opisanie konkretnego przypadku pozwalający wyciągnąć konkretne wnioski.

W przypadku naszej kampanii mówimy o konkretnych celach promocyjnych turnieju KODE5 oraz serwisu GameCorner.pl.

Co do zakresu oferowanych gier, uzależnione jest to od globalnych kontraktów, nie emitujemy bowiem reklam w grach,w których nie mamy podpisanych umów o świadczenie takich usług.

Myślę, że zestaw jaki proponujemy jest dość szeroki, są to m.in.:
BF 2142, Counter Strike 1.6, Trackmania Nations, Test Drive Unlimited, Race WTCC, Race 07, Guitar Hero III, Tiger Woods 08, NBA Live 08, NHL 08, Project Gotham Racing 4, Hellgate London, Pro Evo Soccer 2008, 25 to Life, Crackdown, Def Jam: Icon, Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2, Mercenaries 2: World in Flame, Rainbow Six: Vegas, Splinter Cell: Double Agent, SWAT 4, True Crime: New York City, Anarchy Online, APB, Enemy territiry: Quake Wars, Entropia Universe, Huxley, MX vs. ATV Untamed, Need for Speed: Carbon, Need for Speed: Pro Street wyścigi, SEGA Rally Revolution, TOCA Race Driver 3, TrackMania United, NBA 2K7, Sensible World of Soccer, Tony Hawk's American Wasteland, Tony Hawk's Proving Ground, Pro Cycling Manager 2006, Roller Coaster Tycoon 3, Roller Coaster Tycoon 3 Wild, Supple: The Game.

Co do wyświetlania reklam na serwerach,jest to uzależnione od użytkowników a nie tylko i wyłącznie od serwerów. To IP użytkownika, gracza informuje AdServer jakie reklamy ma wyświetlać, a w naszym wypadku są to reklamy skierowane do użytkowników z Polski. Pracujemy jeszcze nad systemem wyświetlania reklam w konkretnych miejscowościach, ale prosze dać nam chwilę czasu na tą dodatkową opcję.

Mam nadzieję, że udało mi się w pełni odpowiedzieć na Pana pytania.

JJ
Maciej Czerwiński

Maciej Czerwiński Vice President -
Mellongames SA

Temat: Reklama w grach - case study

"A po drugie: dlaczego nie oferujecie reklam w Quake 3: Arena, StarCraft: Brood War, Warcraft III: The Frozen Throne - nawet taki laik jak ja potrafi tam wstawić własne obrazki ;)"

Tak wstawić jest łatwo wystarczy podmienić niektóre "packi" ale niestety nie jest to w pełni legalne. Poza tym musiałbyś umieścić takie mapki z podmienionymi teksturami na wszystkich serwerach w Polce, żeby to dało efekt.

My korzystamy z narzędzi które pozwalają nam dotrzeć do wszystkich graczy kraju w danej grze oczywiście tych, którzy grają przez Internet.

Przykładowo graczy Counter Strike do których możemy dotrzeć jest aktualnie około 50 tysięcy i jest to największa grupa.
Paweł S.

Paweł S. IT & Marketing
Specialist

Temat: Reklama w grach - case study

Jako naczelny malkontent czepne się:
Jacek Jankowski:Enemy territiry: Quake Wars

Przypomniało mi to bardzo zabawny materiał:
http://www.youtube.com/watch?v=eqFBNAGntns

konto usunięte

Temat: Reklama w grach - case study

W Call of Duty 4 da się umieścić taka reklamę? A jak tak to jak :)?
Sebastian Zając

Sebastian Zając E-communication
specialist

Temat: Reklama w grach - case study

jak zobaczę jakąś badziewną reklamę w COD4 to przestane w to grać...nie po to kupuje grę żeby mi jeszcze ją spamować reklamami

w TV reklama, w GRACH reklama, a jutro co... w lodówce też mi reklamę zrobicie? ;)
Maciej Czerwiński

Maciej Czerwiński Vice President -
Mellongames SA

Temat: Reklama w grach - case study

Reklamy w grach mogą się przyczynić np: między innymi do zmniejszenia ceny gry lub zwiększenia ilości gotówki w turniejach dla graczy. Mam takie pytanie czy jeżeli byłby reklamowany świetny turniej w twojej ulubionej grze to też byłbyś taki krytyczny?

Temat: Reklama w grach - case study

Jak ktoś nie trawi reklamy to co za różnica czy będą reklamować jego ulubiony napój/danie czy coś czego nie lubi? Nie trawi reklamy ogólnie.

Mnie osobiście reklama w grach nie zdążyła jeszcze specjalnie zniesmaczyć czy zirytować.

W Counter-strike "billboardy" zostały tak rozmieszczone, że ich obecność specjalnie mi nie przeszkadza i stają sie wręcz niezauważalne gdy skupiam sie na grze. Pomimo to, że jakiś plakat niekoniecznie pasuje do np. tekstur antycznych. Niezauważalne wprowadzenie tego typu reklamy będzie w grach sportowych tam od dłuższego czasu widnieją jakieś billboardy teraz będą się po prostu zmieniać.

Takie reklamy zwiększają atrakcyjność rynku co zwiększy nakład na daną branże a to prowadzić może tylko w jedną stronę... w stronę rozwoju :)

Istnieje oczywiście ryzyko, że w grach zamiast atrakcyjnych tekstur tworzących klimat będą neonowe reklamy ;) Ale myślę, że aż tak źle nie będzie :)
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Reklama w grach - case study

Jakość tych reklam to już tylko i wyłącznie praca agencji i klientów :)

Na szczęście do tego biznesu dołączają jedynie dojrzali (i klienci i pracownicy agencji) :)

Nie jest do Product Placement w polskich filmach :)

Temat: Reklama w grach - case study

Nie chodziło mi tyle o jakość tych reklam ile o sam fakt pojawienia sie billboardu na terenie azteckich ruin :)Klimat danej mapy(planszy) stylizowany na wykopaliska... a tu nagle reklama :)Co ma piernik do wiatraka? ;)

Tak jeszcze słowo odnośnie wspomnianego doświadczenia...
GoldenLine to zbiorowisko publiczne rożnych osób. Nawet ta grupa - E-sport gromadzi ludzi z różnych branży bądź też takich, którym żadna nie jest bliska... Używanie więc specjalistycznych terminów anglojęzycznych, bez polskich odpowiedników czy krótkich opisów, nie służy płynności i łatwości dialogu ponieważ nie wszyscy muszą rozumieć każde z tych określeń.

Taka forma wypowiedzi to raczej domena pseudo specjalistów, którzy w ten sposób dają upust swojej próżności i podbudowują swoje ego.

Gdzie tu doświadczenie i umiejętności interpersonalne?Michał K. edytował(a) ten post dnia 28.04.08 o godzinie 18:44
Sebastian Zając

Sebastian Zając E-communication
specialist

Temat: Reklama w grach - case study

a tak nawiązując do tematu tylko w trochę innym kierunku... ostatnim czasem jak mam wejść na stronę ESL i coś tam zrobić, czy się dowiedzieć to mnie krew zalewa... wyskakują tak upierdliwe reklamy że sie odechciewa tam wchodzić (a psychicznie mnie to wykańcza)...ostatnio kumpel powiedział ... "jeśli ta firma myśli że teraz coś od nich kupie to sie k..ewsko pomylili" dodam tylko że reklama potrafi wisieć dość długi czas na środku ekranu zasłaniając wszystkie istotne informacje, a co gorsza nie da sie jej pozbyć

co do reklam w grach...gra World in Conflict jest ciekawa pod tym względem... gdy walka odbywa się w mieście dookoła mamy całą masę bilbordów, tablic sklepowych itd... a jak nam sie jakaś reklama nie spodoba to zawsze można zrzucić na nią atomówkę ;)

Następna dyskusja:

Gry reklamowe, reklama w gr...




Wyślij zaproszenie do