Łukasz
Bartoszek
specjalista ds.
lenistwa
Temat: Duchy Lasu - gra z elementami RPG
Dla wszystkich, którzy nie mają jeszcze planów na majowy weekend, organizujemy małą grę z elementami RPG. Poniżej znajdziecie opis zabawy oraz jej mechanikę.Zainteresowanych uczestnictwem zapraszam do zgłaszania się poprzez PW.
Cena: standardowe 35 PLN od osoby
Termin: 2.05.2009
PO zabawie przewidziane jest ognisko wraz z kiełbaskami i napojami chłodzącymi/rozgrzewającymi :).
Sam scenariusz przedstawia się następująco:
Duchy Lasu
I.Wprowadzenie
Historia:
W połowie XXI wieku wszystko wskazywało na fakt, iż ludzkość jest na dobrej drodze do przełamania największych niedoskonałości gatunku. Zdołano wyeliminować różnice na tle rasowym i wyznaniowym, doprowadzając do uśmierzenia większości konfliktów powstałych na tym tle. Ludzkość zaczęła wchodzić w okres harmonii współistnienia.
Zagrożenie przyszło z najbardziej nieoczekiwanej strony.
W roku 2060 jedna z sond kosmicznych, mijająca planetę karłowatą Eris w drodze do obłoku Oorta, zaobserwowała kosmiczny obiekt o średnicy 20 kilometrów, zmierzający w stronę centrum układu. Nie było by w tym nic zaskakującego gdyby nie fakt, iż obiekt nie przypominał żadnego z dotąd zaobserwowanych ciał w Układzie Słonecznym. Oraz to, że jego droga przecinała ziemską orbitę.
Chcąc wykluczyć kataklizm, jaki miał chociażby miejsce podczas uderzenia meteorytu tunguskiego, przygotowano specjalny zasobnik, który, wyniesiony na orbitę przez prom kosmiczny Enterprise II, miał za zadanie wystrzelanie głowicy nuklearnej i całkowite zniszczenie obcego obiektu.
Cała operacja zakończyła się spektakularnym sukcesem, transmitowanym na żywo we wszystkich mediach na kuli ziemskiej. Euforia, wywołana przez, jak nazywały ją niektóre media, akcję „Ocalenia ludzkości”, nie trwała jednak długo. Pierwsze niepokojące informacje zaczęły docierać z największych ośrodków medycznych, zlokalizowanych w głównych ośrodkach naukowych. Nieznana dotąd substancja, będąca związkiem organometalicznym, została wykryta w kilku śmiertelnych przypadkach, nie dających się powiązać z dotychczas znanymi chorobami.
Szeroko zakrojone badania, mające na celu znalezienie przyczyny zachorowań oraz źródła pochodzenia tajemniczego związku, doprowadziły naukowców do resztek meteoroidy - jak została wcześniej ochrzczona przez geofizyków – pochodzącej z, jak się wydawało, sukcesem zakończonej akcji ocalenia Ziemi.
Sformułowane błyskawicznie wnioski były niezbyt pomyślne. Okazało się bowiem, iż meteoroida zawierała nieznany dotąd ludzkości pierwiastek, zakwalifikowany do grupy metali. Jednocześnie stwierdzono, że akcja zniszczenia meteoroidy udała się tylko częściowo albowiem resztki, pozostałe po detonacji głowicy, weszły w ziemską atmosferę nie ulegając spaleniu. Wysokość, na jakiej zostały rozrzucone szczątki dziwnego obiektu, stała się przyczyną rozprzestrzenienia się pyłu, jaki powstał w wyniku wybuchu, po całej planecie.
Wynikiem opadania pyłu było skażenie wód powierzchniowych, powstałym w międzyczasie związkiem organometalicznym, i postawienie ludzkości na skraju zagłady.
Na reakcję nie trzeba było długo czekać. Widmo zagłady, spowodowane brakiem dostępu do nieskażonej wody pitnej, położyło kres stabilizacji światowej. Lokalne konflikty o dostęp do resztek wody pitnej i niewielu nieskażonych jej źródeł, szybko przerodziły się w konflikt globalny. Niemożność rozstrzygnięcia go w sposób konwencjonalny spowodował, iż sięgnięto po środki znacznie bardziej radykalne. W niedługim czasie, na powierzchni planety, zaczęły wybuchać pierwsze ładunki jądrowe. To, czego nie była w stanie zniszczyć tajemnicza substancja, dokonała ludzkość we własnym zakresie.
Kroniki Metalowców, tom I, Początek I Wojny Wodnej.
Strony konfliktu:
1.Metalowcy
Grupa wyznająca potęgę rozumu, składająca się, w przeważającej mierze, z potomków ludzi skupionych wokół baz wojskowych i enklaw militarnych, silnie ksenofobiczna i rasistowska.
Członkowie tej grupy uważają się za spadkobierców kultury sprzed I Wojny Wodnej.
2.Genowcy
Najbardziej rozpowszechniona grupa ludzi. Z powodu zmian genetycznych, jakie nastąpiły wśród większości populacji w wyniku promieniowania jądrowego, zostali nazwani Genowcami. Wśród tej grupy jednakże funkcjonuje zupełnie inna nazwa – ludzie.
3.Mutanci
Pierwsze lata po I Wojnie Wodnej okazały się wyjątkowo trudne dla życia na Ziemi. Do skażenie wód doszło skażenie promieniotwórcze, będące wynikiem użycia ładunków jądrowych podczas konfliktu. Wielu naukowców, którym udało się przeżyć wojnę, skupiło swe siły na dokonaniu zmian genetycznych, pozwalających na przeżycie w skrajnie szkodliwym środowisku. Obiekty testowe, którymi byli specjalnie wyselekcjonowani do tego projektu wojskowi, poddano terapiom genowym. W ich wyniku uzyskano spory przyrost masy mięśniowej, polepszoną motorykę oraz odporność – nie tylko na czynniki środowiskowe.
Nie wszystko jednak przebiegło zgodnie z założeniami – większość obiektów charakteryzowała się wzrostem agresji, nierzadko graniczącym z obłędem oraz ograniczeniem wyższych funkcji mózgu.
4.Duchy Lasu
Grupa ludzi, którzy po Wojnie Wodnej, prawie całkowicie zrezygnowali z wszelkich zdobyczy cywilizacyjnych uznając, iż tylko harmonijne współistnienie z naturą pozwoli na przetrwanie rasy. Zamieszkują w najdzikszych ostępach leśnych, zazdrośnie broniąc swoich terytoriów – w tym dostępu do źródeł wody.
Zostali nazwani Duchami Lasu ponieważ, niczym duchy, potrafią przemieszczać się niezauważeni w ostępach leśnych, eliminując istoty naruszające ich terytorium, by następnie zniknąć bez pozostawienia śladów swej bytności.
II.Mechanika gry
1.Amunicja
a. w początkowej fazie gry uczestnicy dysponują jedynie 100 szt. amunicji.
b. trofeum z każdego zabitego przeciwnika to kolejne 50 szt. amunicji, wymienialne u handlarza po 100 lub 500 szt.
2.Zasady trafienia
a. każdego uczestnika obowiązują standardowe zasady airsoftowe
b. zabicie mutanta wiąże się z trzykrotnym jego trafieniem
3.Zasady współistnienia
a. każdy uczestnik gra na własną rękę
b. dozwolone są grupy najwyżej dwuosobowe, tworzone w obrębie swojej społeczności
c. zabicie członka swojej społeczności jest premiowane x2; wiąże się ono jednak z możliwością otwartego polowania przez grupę na wyrzutka
d. zabicie Ducha Lasu premiowane jest x3
e. zabicie mutanta jest premiowane x2 – po trzykrotnym jego trafieniu
f. każda grupa, niezależnie od przynależności do danej społeczności, może wynająć mutanta do swojej drużyny; mutant staje się znowu wolny po jego zabiciu; koszt wynajęcia mutanta to 300 kulek
g. mutanci polują na wszystkie pozostałe frakcje
h. Duchy Lasu polują na wszystkie pozostałe frakcje
i. niedozwolone jest strzelanie w obręb strefy handlarza, która jest równocześnie punktem respawnu; strzelanie z punktu respawnu do graczy próbujących zasadzić się na uczestników powracających do gry jest dozwolone.
j. respawn następuje co 10 min; jeśli graczowi zabraknie amunicji, może on pozostać w strefie respawnu przez 20 minut, stanowiąc ochronę handlarza, za co otrzymuje 100 szt. amunicji i może wrócić do gry
k. bazy Metalowców i Genowców mogą zostać zdobyte i okradzione przez przeciwnika
Scenariusz jest przygotowany pod naszą standardową miejscówkę w Lesie Chorowickim.Łukasz Bartoszek edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 23:22