Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Norwegia: w pracy sikaj 8 minut i ani sekundy więcej

http://www.wprost.pl/ar/290931/Norwegia-w-pracy-sikaj-...
"Pracownicy call center w Norwegii protestują przeciwko nowoczesnemu systemowi monitoringu, który alarmuje ich przełożonych, gdy pracownicy... spędzają w toalecie więcej niż 8 minut dziennie.
Przełożeni są informowani za każdym razem, kiedy pracownik spędzi więcej niż 8 minut z dala od biurka. Przedstawiciele związków zawodowych i inspektorzy pracy ocenili te praktyki jako zagrożenie dla podstawowych praw pracownika. - Każdy pracownik ma inne potrzeby, jeśli chodzi o „te sprawy". Tak ścisła kontrola pozbawia ich swobody w ciągu dnia pracy – argumentują. Przedstawiciele związku Finansforbundet podkreślają, że "liczenie" pracownikom czasu spędzonego w toalecie jest nie do zaakceptowania. - To musi się skończyć – przekonuje rzecznik związku.

Firma, w której zamontowany jest system monitorujący twierdzi z kolei, że nie miał on mierzyć długości przerw a jedynie sprawić, by wszyscy klienci call center byli obsłużeni na czas.
To nie pierwszy przypadek drastycznego naruszenia praw pracowniczych w norweskich firmach - w zeszłym roku rzecznik praw pracowniczych w Norwegii informował o przypadku firmy, w której kobietom podczas okresu kazano nosić czerwone bransoletki, dzięki czemu kierownicy wiedzieli, która kobieta może spędzać więcej czasu w toalecie. Inna instytucja zmuszała pracowników do wpisywania się do "księgi gości" w WC, by mierzyć jak dużo czasu spędzają z dala od biurka. "
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Norwegia: w pracy sikaj 8 minut i ani sekundy więcej

Michał Szybalski:
Inna instytucja zmuszała pracowników do wpisywania się do "księgi gości" w WC, by mierzyć jak dużo czasu spędzają z dala od biurka.
Głupie. Wystarczyłoby zamontować zamki otwierane kartą magnetyczną (indywidualnie wydawaną). Tyle samo by wiedzieli i bez szumu...
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Norwegia: w pracy sikaj 8 minut i ani sekundy więcej

W cywilizowanym świecie wykorzystywane są rozwiązania klasy WFM do takich celów. Poza tym chyba ważniejsze są cele biznesowe, czyli np. ile dzięki jednemu agentowi zarobiliśmy, niż ile rozmów odebrał. A już postrachem winien być agent który odbiera dużo telefonów, i ma tzw. niską kulturę. Wówczas może przynieść znacznie większe szkody, niż osobnik siedzący pół dnia w toalecie :-).
Karol B.

Karol B. Ekspert ds. mediów
specjalistycznych

Temat: Norwegia: w pracy sikaj 8 minut i ani sekundy więcej

Panie Michale,

ma Pan racje! Dodam tylko, że każdy telemarketer ma przerwę (z moich obserwacji wynika, że jest to od 5 do 10 minut na godzinę pracy). To na co ten agent wykorzystuje ten czas to już jest najmniejszy problem...

W każdym bądź razie mnie to zawsze najmniej interesowało, czy konsultant w tym czasie rozmawia przez prywatną komórkę, pali papierosa, spożywa śniadanie lub obiad czy korzysta z toalety...Karol Bancerz edytował(a) ten post dnia 02.08.12 o godzinie 15:08



Wyślij zaproszenie do