Maciej Rychlik

Maciej Rychlik IT Project &
Programme Manager -
Digital Channels /
Softw...

Temat: Połączenie Vector Blur z Depth of Field - problem

Witam,

Czy ktoś się orientuje, jak połączyć vector blur (composite nodes) z depth of field (robione przy pomocy defocusa albo po prostu color rampy) do jednego composite? Rezultatem koncowym sa zawsze 2 wyjscia image, ktorych nie sposób wpiąć do jednego composite. A moze jest jakis inny sposób na DoF i vector blur razem w jednej kompozycji?
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: Połączenie Vector Blur z Depth of Field - problem

Maciej Rychlik:
Witam,

Czy ktoś się orientuje, jak połączyć vector blur (composite nodes) z depth of field (robione przy pomocy defocusa albo po prostu color rampy) do jednego composite? Rezultatem koncowym sa zawsze 2 wyjscia image, ktorych nie sposób wpiąć do jednego composite. A moze jest jakis inny sposób na DoF i vector blur razem w jednej kompozycji?
Nie bardzo kumam o co pytasz ale ja to zawsze robiłem tak: w ustawieniach kamery w wyborze DtF dawałem empty (kwestia gustu, tak mi było łatwiej)
Potem w zakładce render (wiadomo Vector motion blur / albo w nodach po prostu blur) no i w zakładce Layers (ustawienia sceny/nad VMB) parametr Z (jeżeli potrzebujesz to możesz użyć jeszcze vector) a w nodach to uzyskany jeden efekt dodajesz do drugiego.
Wybacz że tak piszę ale tak jak mówię... ciężko mi rozkminić o co chodzi (może to przez ilość spożytego piwa :D)
Maciej Rychlik

Maciej Rychlik IT Project &
Programme Manager -
Digital Channels /
Softw...

Temat: Połączenie Vector Blur z Depth of Field - problem

chodzi mi o to, ze jak masz vector blur (efekt motion blur) w nodach, a oprocz tego - rowniez w nodach - dodasz sobie inny blur albo defocus (zeby oprocz motion blura uzyskac tez efekt DoF) to renderuje sie tylko jeden z tych blurów...

lazilem po forach i sprawdzalem w dokumentacji. znalazlem jeden myk, w sumie dosyc prosty: najpierw robisz vector blur - rezultatem jest image, i dopiero ten image, zamiast wciskac do composite, wciskasz do wtyczki image na defocusie ('Z' podajesz bezposrednio z początku, czyli z render layer) i dopiero ten image, ktory wychodzi z defocusa wciskasz do composite. Niby jakos tam dziala, ale rezultaty nadal sa takie sobie wiec szukam dalej...

Następna dyskusja:

Depth of Field w Game Engine




Wyślij zaproszenie do