konto usunięte

Temat: Trudny klient, zwleka z wpłatą zaliczki

Podpisałem umowę na wykonanie sklepu internetowego, ja jestem wykonawcą. W umowie zastrzeżony jest punkt o zaliczce której termin wpłaty upłynął około 14 dni temu. Na tę okoliczność została wystawiona i wysłana faktura. Klient codziennie twierdzi, że zaraz wyśle przelew lub już to zrobił i tak właściwie od dwóch tygodni, bez powodzenia. Nie bardzo wiem co chce taką postawą ugrać. Dla mnie jest to problem bo po pierwsze, na czas trwania umowy nie biorę innych zleceń więc jeśli współpraca ze wspomnianym wyżej klientem nie dojdzie do skutku to za te kombinacje ja tracę pieniądze, po drugie, część prac, właściwie symboliczna, została wykonana a wolontariat chciałbym sobie ustalać we własnym zakresie, po trzecie wystawiłem już fakturę. Co z takim człowiekiem i umową zrobić? Nie zamierzam bez zaliczki rozpoczynać prac bo mam do czynienia z klientem większego ryzyka.Dawid T. edytował(a) ten post dnia 16.04.11 o godzinie 16:50
Marcin Ł.

Marcin Ł. promo-group.pl

Temat: Trudny klient, zwleka z wpłatą zaliczki

Ja stosuję taki model:
- potwierdzenie zamówienia (podpisane + podbite)
- ewentualnie jeśli jest to konieczne to umowa
- płatność na podstawie proformy

Jak wpłaci wystawiam fakturę.

Pomyśl też, że skoro jest taki problem z zaliczką to co dopiero będzie z resztą zapłaty? Jak dla mnie lepiej skoncentruj się na poważnych klientach.
A ten jak się zreflektuje to wrócicie do sprawy ale raczej przy przedpłacie 100%

konto usunięte

Temat: Trudny klient, zwleka z wpłatą zaliczki

Marcin Ł.:
Pomyśl też, że skoro jest taki problem z zaliczką to co dopiero będzie z resztą zapłaty? Jak dla mnie lepiej skoncentruj się na poważnych klientach.
A ten jak się zreflektuje to wrócicie do sprawy ale raczej przy przedpłacie 100%

To dobra porada. Nie ma sensu tracić energii w takich sytuacjach a ryzyko faktycznie istnieje, że będzie problem z kolejnymi płatnościami. Już skontaktowałem się z klientem, przedpłata 100% albo rozstajemy się bez żadnych komplikacji nie marnując przy tym swojego czasu.
Sławomir Kurek

Sławomir Kurek Wspieranie, promocja
i wdrażanie idei
wolnorynkowej
przed...

Temat: Trudny klient, zwleka z wpłatą zaliczki

Gdy mój klient zapewni mnie słownie, że oferta mu pasuje i chce, aby mu wykonać pracę, dostaje ode mnie podpisaną już przeze mnie umowę, w której jest opisany cały proces, który zaczyna biec dopiero wtedy, gdy na moim koncie znajdzie się podana w umowie suma zaliczki.

Następna dyskusja:

REKLAMACJA / trudny klient




Wyślij zaproszenie do