Piotr Aleszczyk

Piotr Aleszczyk Działalność
gospodarcza

Temat: Nieprawidłowa faktura za rejestrację w serwisie

Witam

Poruszyłem ten temat wczoraj jednak niestety bez odpowiedzi. Czy mógłby ktoś obeznany wyjaśnić opisaną sytuację, będę wdzięczny za komentarze.

Osoba szuka artykułu na pewien temat. Znajduję strony firmy X gdzie umieszczona jest informacja, że treść jest dostępna tylko dla *zarejestrowanych* użytkowników - standardowa praktyka. Następnie klika link "Zarejestruj" i pojawia się niestandardowy formularz zatytułowany Rejestracja: Dane imię, nazwisko, adres, NIP oraz informacja oraz informacja o abonamencie miesięcznym w określonej kwocie (który może oczywiście obowiązywać ale osoba traktuje, że abonament obowiązuje od momentu zakupu a nie o kliknięcia przycisku "Teraz wyślij" na stronie zatytułowanej "Rejestracja").

Dana osoba rozumie formularz jako pierwszy krok w zarejestrowaniu danych aby móc zakupić artykuł (np via SMS), podaje swoje imię i nazwisko, dowolny adres i dowolny NIP. Zaskoczeniem okazuję się mail który przychodzi na skrzynkę: dostęp do wszystkich artykułów jest aktywny, zaskoczenie tym większe, że nigdzie nie doszło do płatności.

Okazuję się, że za kilka miesięcy przychodzi mail z firmy windykacyjnej o zaległej fakturze która została wysłana na zły adres pocztowy oraz posiada zły NIP.

Osoba nie chciała skorzystać z tego abonamentu. Jeśli chodzi o argument czytania wszystkiego / całego regulaminu to osoba wątpi w słuszność tego argumentu ponieważ była na stronie "Rejestracja" z linkiem "Teraz wyślij" i strona nie wymagała podpisu elektronicznego bądź nie została sporządzona umowa pisemna podpisana odręcznie.

Czy możecie doradzić, czy dana osoba jest zobowiązana do zapłacenia faktury wystawionej na zły adres i zły NIP w poniższych przypadkach:

1. po odebraniu maila rejestracyjnego przeczytała go uważnie i nie skorzystała z oferty i ani razu się nie zalogowała (Osoba nie pamięta czy tak było). Znalazłem w internecie, że wymagane jest potwierdzenie zgody na ofertę np przez link aktywacyjny lub przez chociaż jednokrotne logowanie.

2. po odebraniu maila rejestracyjnego zalogowała się szybko aby usunąć konto - podobno zalogowanie oznacza potwierdzenie oferty.

Pozdrawiam

Temat: Nieprawidłowa faktura za rejestrację w serwisie

Piotr Aleszczyk:
Witam

Poruszyłem ten temat wczoraj jednak niestety bez odpowiedzi. Czy mógłby ktoś obeznany wyjaśnić opisaną sytuację, będę wdzięczny za komentarze.

Osoba szuka artykułu na pewien temat. Znajduję strony firmy X gdzie umieszczona jest informacja, że treść jest dostępna tylko dla *zarejestrowanych* użytkowników - standardowa praktyka. Następnie klika link "Zarejestruj" i pojawia się niestandardowy formularz zatytułowany Rejestracja: Dane imię, nazwisko, adres, NIP oraz informacja oraz informacja o abonamencie miesięcznym w określonej kwocie (który może oczywiście obowiązywać ale osoba traktuje, że abonament obowiązuje od momentu zakupu a nie o kliknięcia przycisku "Teraz wyślij" na stronie zatytułowanej "Rejestracja").

Dana osoba rozumie formularz jako pierwszy krok w zarejestrowaniu danych aby móc zakupić artykuł (np via SMS), podaje swoje imię i nazwisko, dowolny adres i dowolny NIP. Zaskoczeniem okazuję się mail który przychodzi na skrzynkę: dostęp do wszystkich artykułów jest aktywny, zaskoczenie tym większe, że nigdzie nie doszło do płatności.

Okazuję się, że za kilka miesięcy przychodzi mail z firmy windykacyjnej o zaległej fakturze która została wysłana na zły adres pocztowy oraz posiada zły NIP.

Osoba nie chciała skorzystać z tego abonamentu. Jeśli chodzi o argument czytania wszystkiego / całego regulaminu to osoba wątpi w słuszność tego argumentu ponieważ była na stronie "Rejestracja" z linkiem "Teraz wyślij" i strona nie wymagała podpisu elektronicznego bądź nie została sporządzona umowa pisemna podpisana odręcznie.

Czy możecie doradzić, czy dana osoba jest zobowiązana do zapłacenia faktury wystawionej na zły adres i zły NIP w poniższych przypadkach:

1. po odebraniu maila rejestracyjnego przeczytała go uważnie i nie skorzystała z oferty i ani razu się nie zalogowała (Osoba nie pamięta czy tak było). Znalazłem w internecie, że wymagane jest potwierdzenie zgody na ofertę np przez link aktywacyjny lub przez chociaż jednokrotne logowanie.

2. po odebraniu maila rejestracyjnego zalogowała się szybko aby usunąć konto - podobno zalogowanie oznacza potwierdzenie oferty.

Pozdrawiam


Przepraszam, ja z uwaga formalna - czy teraz codziennie bedziesz zakladal nowy temat z tym samym pytaniem, do czasu az uzyskasz odpowiedz?
Piotr Aleszczyk

Piotr Aleszczyk Działalność
gospodarcza

Temat: Nieprawidłowa faktura za rejestrację w serwisie

Bartosz K.:
Przepraszam, ja z uwaga formalna - czy teraz codziennie bedziesz zakladal nowy temat z tym samym pytaniem, do czasu az uzyskasz odpowiedz?
Oczywiście, że nie - zaznaczyłem, że to ponowione pytanie. IMHO Raz pytanie można ponowić, za drugim razem po prostu przepada. Dodatkowo zastanowiłem się czy może tytuł był nieczytelny i pytanie źle sformatowane.
Pozdrawiam.



Wyślij zaproszenie do