Krzysztof K.

Krzysztof K. Analityk ds spraw
trudnych

Temat: Systemy ochrony - zasady kontroli

Jerzy Dziewulski w jednym z wywiadów powiedział, że system izraelski jest najlepszym systemem od lat i w zasadzie nizbyt często modyfikowanym. Wg jego pamięci ostatni raz izraelski samolot porwano w 1968 roku. Świat żydowski to zupełnie inna mentalnośc niż amerykańska czy europejska. Wymyślanie procedur, ze nie mozna wnosić pojemników o jakiejś tam wiekszej pojemności, a można o mniejszej pojemności - jest zupełnie bez sensu, bo to jest do ominięcia. Podstawą sukcesu nie jest kontrola a rozpoznanie. Kontrola biletu jest kluczowa, bo na bilecie jest wiele informacji w tym, czy zapłacono kartą czy gotówką.
Dokładna obserwacja pasażerów, trzymanie ich w polu widzenia i obserwacja ich zachowania to jedna z metod. W Wiedniu w ciepły dzień dwóch śniadych przechadzało się po budynku dworca w płaszczach, nie wzbudziło to zainteresowania policjantów ani pracowników lotniska, zwróciła na to uwagę izraelska pasażerka i powiadomiła przechadzający się patrol. Zignorowali sygnał. Kosztowało to życie kilku pasażerów.

Drugi etap to rozmowa z pasażerem. Rutyna gubi. Podczas rozmowy wychodzi czy pasażer kłamie, czy mówi, że jest urzędnikiem, a ma spracowane ręce. Kłamie = nie leci. Nawet jesli nie ma złych zamiarów i żadnych niebezpiecznych przedmiotów.
Na to wszystko trzeba mieć czas. Ten czas mają pracownicy El-Al, czasu tego nie mają pracownicy zachodnioeuropejskich linii.

konto usunięte

Temat: Systemy ochrony - zasady kontroli

Krzysztof K.:
Ten czas mają pracownicy El-Al, czasu tego nie mają pracownicy zachodnioeuropejskich linii.

Prowokacyjnie ośmielę się zasugerować, że ten czas już wkrótce da nowoczesna technika. Zagrożenia w ruchu pasażerskim biorą się z możliwości wniesienia na pokład niebezpiecznych przedmiotów - a więc broni /rozmaitej/ i materiałów wybuchowych. Skuteczne wykrywanie i jednego, i drugiego to tylko kwestia czasu, i wprowadzenia skuteczniejszych, wygodniejszych niż dziś narzędzi (wraz z, mimo wszystko, zakazem wnoszenia na pokład pewnych przedmiotów).
Oczywiście zawsze pozostaje otwartą kwestia "nieprzemakalności" personelu ochrony, czy obsługi lotnisk albo samolotów.
Gośka J.

Gośka J. Urząd
Wojewódzki/Wydział
Bezpieczeństwa i
Zarządzania Kr...

Temat: Systemy ochrony - zasady kontroli

No właśnie. To jak to się dzieje, że jednak udaje się wnosić na pokład samolotu różne niedozwolone przedmioty nawet jeszcze teraz?



Wyślij zaproszenie do