konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

Witam!
Mam być może głupawe pytanie, ale nie mogłem w internecie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Przy jeździe z klasycznym automatem i stojąc np. na światłach muszę mieć wciśnięty hamulec (skrzynia na D), tak?
No i pytanie brzmi: czy zamiast używać nożnego mogę zaciągnąć ręczny?
To samo pytanie, przeredagowane: czy wciśnięcie hamulca zmienia coś w pracy skrzyni biegów (cały czas wrzucone D), czy tylko powoduje uruchomienie hamulców? Jeśli coś zmienia, to dokładnie co?

konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

Adrian B.:
Witam!
Mam być może głupawe pytanie, ale nie mogłem w internecie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Przy jeździe z klasycznym automatem i stojąc np. na światłach muszę mieć wciśnięty hamulec (skrzynia na D), tak?

Tak:)
No i pytanie brzmi: czy zamiast używać nożnego mogę zaciągnąć ręczny?

Nie praktykowałam:).
To samo pytanie, przeredagowane: czy wciśnięcie hamulca zmienia coś w pracy skrzyni biegów (cały czas wrzucone D), czy tylko powoduje uruchomienie hamulców? Jeśli coś zmienia, to dokładnie co?

Pojęcia nie mam:).
Piotr G.

Piotr G. moto kombinator

Temat: Automat i hamulec ręczny

Jolanta I.:

Tak:)

Nie praktykowałam:).

Pojęcia nie mam:).


Dziękujemy z Twoja kolejna wyczerpująca i jakże pomocna wypowiedz.

konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

Arkadiusz Grabowski:
Dziękujemy z Twoja kolejna wyczerpująca i jakże pomocna wypowiedz.


Proponuję abyś w końcu zabrał głos ad rem i odpuścił te żałosne osobiste wycieczki, które niezbyt dobrze świadczą....o tobie.

konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

Adrian B.:
Witam!
Mam być może głupawe pytanie, ale nie mogłem w internecie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Przy jeździe z klasycznym automatem i stojąc np. na światłach muszę mieć wciśnięty hamulec (skrzynia na D), tak?
Adrian, to jest tak samo jakbyś stojąc ze skrzynią manualną musiał mieć włączony bieg i wciścięte sprzegło.
Nic nie musisz, rób jak Ci wygodniej. Możesz na światłach przełączyć na "P", albo na "N", nie ma żadnego przymusu. Z tym, że przełączając potem z "P" na "D" musisz wcisnąć hamukec a z "N" na "D" nie.
No i pytanie brzmi: czy zamiast używać nożnego mogę zaciągnąć ręczny?
Pewnie, że można.
To samo pytanie, przeredagowane: czy wciśnięcie hamulca zmienia coś w pracy skrzyni biegów (cały czas wrzucone D), czy tylko powoduje uruchomienie hamulców? Jeśli coś zmienia, to dokładnie co?
Hamulec to hamulec a skrzynia to skrzynia ... nie ma to ze sobą powiązania :)

Moim zdaniem nie trzeba kurczowo trzymać się jakichś starych tradycji, że jak wsiadasz do automatu, to włączasz "D" i tak pozostaje dopóki nie skończysz jazdy. Skrzynią automatyczną spokojnie można manewrować podczas jazdy (za wyjątkiem "P" i "R") - nic jej się złego nie stanie.
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Automat i hamulec ręczny

Witajcie. Jak od czasu do czasu poruszam się Subaru Legancy 2.2 Aut.4WD to wypróbowałem że zamiast trzyma na bieg na D a nogę na hamulcu, bo jak puszczałem hamulec to się toczył, więc zawsze bezpiecznej na N! A że autko ma trochę pod maską KM to i tak wyrywa z pod świateł bo wersja USA. ps. a z bajerów to hydrauliczne zawieszenie, podnosi o 10-15 cm i tryb pracy silnika Econom lub Sport!
Piotr G.

Piotr G. moto kombinator

Temat: Automat i hamulec ręczny

Jolanta I.:
Arkadiusz Grabowski:
Dziękujemy z Twoja kolejna wyczerpująca i jakże pomocna wypowiedz.


Proponuję abyś w końcu zabrał głos ad rem i odpuścił te żałosne osobiste wycieczki, które niezbyt dobrze świadczą....o tobie.


Jak nie mam nic do powiedzenia w temacie, to milczę a nie troluje.Arkadiusz Grabowski edytował(a) ten post dnia 08.11.10 o godzinie 23:55

konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

Arkadiusz Grabowski:
Jak nie mam nic do powiedzenia w temacie, to milczę a nie troluje.Arkadiusz Grabowski edytował(a) ten post dnia 08.11.10 o godzinie 23:55


Tak, tak, ten temat jest tego najlepszym przykładem.ROTFL
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Automat i hamulec ręczny

Z przełączanie skrzyni na N uważałbym. Wtedy spada ciśnienie oleju w skrzyni i elementy nie są dobrze smarowane ani chłodzone. Generalnie przełączanie na P też jest dodatkowym obciążaniem zaworów.

U mnie instrukcja do samochodu zaleca używanie hamulca zasadniczego lub postojowego (tzw. "ręczny", ale u mnie jest to hamulec uruchamiany pedałem i tylko zwalniany ręcznie).

Pozdrawiam, Marcin

konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

No właśnie o tym ciśnieniu słyszałem i czytałem.
No i jakieś połączenie hamulca zasadniczego i skrzyni chyba istnieje - skoro zwykle nie da się przerzucić biegu (np. z P na D) bez wciśniętego hamulca.
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Automat i hamulec ręczny

Tak istnieje - połączenie z elektromagnesem, który blokuje dźwignię. Tak jakbyś ręką dźwignię trzymał i nie puszczał - nic bardziej inteligentnego.

konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

Marcin Kaniewski:
Z przełączanie skrzyni na N uważałbym. Wtedy spada ciśnienie oleju w skrzyni i elementy nie są dobrze smarowane ani chłodzone.
Nie bardzo rozumiem Marcin Twoją teorię :P

Rozmawiamy o przełączaniu na "N" podczas postoju. W tym przypadku nie ma żadnego znaczenia smarowanie i chłodzenie ... a spadek ciśnienia w skrzyni odciąża zawory :D.

Twoje obawy miałyby sens, gdybyś na "N" dłuższy jechał, tylko jak to wykonać?
... Może miszkańcy np. San Marino :P
Generalnie przełączanie na P też jest dodatkowym obciążaniem zaworów.
Zawory w skrzyni to też nic innego jak elektromagnesy. Nie ma w nich co się obciążać. Albo jest otwarty, albo zamknięty i tyle.

Zresztą dyskutujemy na poziomie ogólnym a tak naprawdę nie wiemy o skrzyni w jakim samochodzie chciałby uzyskać informacje autor wątku. A różnych rodzajów automatycznych skrzyń biegów jest multum :)
Ja w JEEP-ie katuję automat już ponad 220 kkm i nic w skrzyni posuć się nie chce :)
Grzegorz P.

Grzegorz P. By było dobrze
słychać.

Temat: Automat i hamulec ręczny

Prawda jest jak zwykle gdzieś pośrodku.
Można na postoju wrzuć N, choć nie jest zalecane.
Położeni Nsłuży wyrónaniu ciśnień pryz przełączniach pomiędzy R i D.
Przełącznie w np. wkorkach N->D->N pryzspieszy tylko zużycie hamulców przekładni palnetrnej.

Chciałem przekazać najprościej.
Mogę podlinkować temat z forum o automatach.
Marcin Kaniewski

Marcin Kaniewski ITSM, ITIL, PM, IT
Manager

Temat: Automat i hamulec ręczny

Piotr K.:

Ja w JEEP-ie katuję automat już ponad 220 kkm i nic w skrzyni posuć się nie chce :)

Żebyś nie powiedział tego w złą godzinę ;)

konto usunięte

Temat: Automat i hamulec ręczny

Grzegorz P.:
Mogę podlinkować temat z forum o automatach.

Poproszę, jeśli można. Chociaż chyba wątek kojarzę. Nigdzie natomiast na innych forach nie mam wprost odpowiedzi na moje pytanie: czy można używać ręcznego zamiast nożnego kiedy skrzynia jest w położeniu D?

Temat: Automat i hamulec ręczny

Ja w mojej mikrze zawsze na swiatlah reczny zaciagalem a auto zawsze bylo na d i ciagnelo do przodu tam byla skrzynia cvt. Wiazalo sie to z tym ze reczny co pol roku naciagalem . Teraz mam citroena c4 reczny jest automatyczny wciskam guzik na swiatlach i jak auto ciagnie d do przodu to sie sam mocniec zaciaga zeby stalo w bezruchu. Gorzej jak kiedys cos jebnie i wyje ..w przeciwnika z przodu . Wiec na moje to po to jest reczny zeby go uzywac. Na gurkach na swiatlach i hdzie tam chcesz albo jak jebnie zwykly chamulec. Najwazniejsze zeby dzialal. Od zaciagania recznego w mikrze mnie reka juz rok boli. W c4 jest guziczek. Nie ufam mu wcale ale go lubie. I na swiatlach zawsze wciskam z automatem na d. Jak dodam lekko gazu to chlopak sam puszcza i jadymy do przedu.

Następna dyskusja:

SPRZEDAM HONDA ACCORD 1.8 V...




Wyślij zaproszenie do