Temat: O kulturze organizacji
wygląda na to że:
Ad. 1. Nie ma lidera, osoby która umacnia zespół, motywuje,pobudza itp.
Ad. 2. brak sprecyzowania konkretnych planów, celów firmy
Ad. 3. zły dobór kadry - gdzies musi być to źródło takich problemów- często one wynikają z braku umiejętnosci i chęcia uczenia się - Z badań wynika że 70% kompetencji związanych z ponadprzeciętnym wykonywaniem pracy to kompetencje interpersonalne;
- Posiadanie wysokich umiejętności interpersonalnych jest niezbędne do skutecznych oddziaływań na grupę, panowania nad zespołem, budowania autorytetu.
Około 25% populacji może być społecznie niekompetentnych a pozostała część może te kompetencje szkolić. - sądzę że tak moze być w przypadku Pana firmy :)
Ad. 4. Zawsze jest strach, wynika on z naszych uwarunkowań, przystosowań, ludzie nie bardzo chcą wychodzić poza swoją strefę komfortu "status quo", nie zostali przygotowani na zmainy- zbawieniem mogą być metody kaizen- krok po kroku...
Ad. 5. Nie moze być zaangażowania, skoro nie ma bodźca prowadzącego do zmiany
Ad. 6. ...............................?
Ad. 7. nie, to nie brak- tylko być może nieumiejętność ich wyszukiwania, selekcji kandydatów
Ad. 8. to należy zastanowić się dlaczego jest zawodna- np. zastosować na zebarniu diagram Ishikavy - bardzo pomocna technika :)
Ad. 9. problem leży u bezpośrednich przełożonych - szeroko rozumiana umiejętność interpersonalna- niedostatecznie wykształcona
Ad. 10. Jak moze być personel zmotywowany jeśli nie ma przykładu- notabene dobrze zmotywowanego przełożonego. Polecam szkolenia.
Odpowiadając na pytanie, nie, ja osobiscie nie chciałabym pracowac w takiej firmie w której organizacja pracy, pozostawia wiele do życzenia- dużo kosztowałoby mnie energii, siły psychicznej na zmaganie się z "chorym ustrojem" - ( bez urazy) przedsiębiorstwa. W myśl zasady " głową muru nie przebije" i mój ulubiony "Ryba zawsze psuje się od głowy".
Pozdrawiam ciepło,