Dominika M.

Dominika M.
http://www.skillpoin
t.com.pl

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

Jakie są Wasze doświadczenia? Podajcie przykłady z życia wzięte. Dlaczego jesteście nizadowoleni z obsługi i jakbyście ją poprawili?

Zapraszam do dyskusji!
Agata Michalska

Agata Michalska Dyrektor Regionalny
ds. Komercjalizacji

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

Irytujące jest kiedy sprzedawca z góry ocenia klienta. Uważam, że tego typu podejście nie jest pro sprzedażowe i często zniechęca potencjalnego klienta do powrotu w dane miejsce, a jak wiemy złe opinie krążą długo pocztą pantoflową..:) Jak się wyzbyć pochopnej oceny ? Może uświadamianie sprzedawców o różnych profilach klienta ? Może podnoszenie standardów poprzez zatrudnianie osób (o ile to możliwe) z bardziej rozbudowaną kulturą osobistą ?
Justyna L.

Justyna L. poszukuję dobrych
zmian :)

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

Niestety niektóre osoby nawet pomimo skończeniu wybitnych studiów nadal nie rozumieją jak ważne znaczenie odgrywa klient w każdej firmie. Lub inaczej: kompletnie tego nie czuja. Moim ostatnim ciekawym przykładem jest 'starcie' z obsługa leasingu przez pewien bank. Nie dość, że leasingodawca przeoczył koniec terminu ważnosci dowodu tymczasowego, to pomimo oplaty rejestracyjnej jaka ponioslam mialam problem z wyegzekwowaniem dostarczenia mi normalnego dowodu. Po drugiej stronie sluchawki uslyszalam mnostwo argumentow przeciwko temu, aby zajmujaca sie tym zadaniem Pani przywiozla mi dowod rejestracyjny auta, ktore tak naprawde jest ich wlasnoscia! Powodów byla masa: "nie wiem czy dam rade", "mam dzis do rozwiezienia az 6 dowodow", "jesli dam rade zaparkowac to podjade" itp itd. Po dosc ostrych slowach dowod uzyskalam, jednakże sytuacja byla dosc irytujaca, tym bardziej, że nie dotyczylo to zakupu przyslowiowej 'bulki'. Moje rozwiazanie na nieprofesjonalna obsluge klienta w szczegolnosci w branzy uznajacej sie za profesjonalna? Skarga i jeszcze raz skarga! Tylko odpowiedni proces reklamacyjny moze wplynac na poprawe jakosci dzialow zajmujacych sie obsluga klienta. Czesto menedżerowie nie zdaja sobie sprawy z jakosci przeprowadzanych rozmow z klientami, nie wiedza kogo zatrudniaja, tym bardziej w duzych organizacjach. Zawodzi tez zapewne brak szkolen wewnetrznych, kiepska komunikacja lub po prostu zatrudnianie osob kompletnie nie nadajacych sie do pracy z klientem. Dochodzi wiec czynnik dobrej rekrutacji poprzedzonej odpowiednim opisem stanowiska pracy, ktore z kolei powinno wynikac z misji, wizji i polityki firmy. Ciag przyczynowo-skutkowy ;)
Agata Michalska

Agata Michalska Dyrektor Regionalny
ds. Komercjalizacji

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

Tylko co zrobić, aby właściciele sklepów czy też firm i to właśnie najczęściej tych niewielkich postrzegali proces reklamacyjny jako konstruktywną krytykę, na której mogą oprzeć działania mające na celu zwiększenia efektywności biznesu. Standard obsługi klienta zachowywany jest zazwyczaj przy małej rotacji personelu, a z tym wiele firm ma problem - i tu z kolei rodzi się następny "temat rzeka"..
Dominika M.

Dominika M.
http://www.skillpoin
t.com.pl

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

Reklamacje bywają bardzo nielubiane, a właśnie ich sprawne załatwienie i złagodzenie powstałego u klienta niesmaku może być bardzo pomocne. Tu fajnie zadziała pozytywne i pro-klienckie nastawienie obsługi. Co ciekawe załatwianie zwrotów/reklamacji jest obszarem często badanym w ankietach tajemniczych klientów. Duże sieci mają świadomość, że jest to ważny aspekt. Mniejsi przedsiębiorcy powinni się tego uczyć. Czasem mam wrażenie, że mało jest źródeł, do których mogliby sięgnąć.
Wojciech Wrociński

Wojciech Wrociński Ekspert od
najlepszych
prezentów
biznesowych. Pomagam
fir...

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

Przykład z ostatniej chwili...
Dzwonił handlowiec, który chciał sprzedać pozycjonowanie...250 złotych za 3 lata za 10 faz... po krótce... przedstawił się "Siema widziałem Twoje ogłoszenie...". Spalony na wejściu... już dawno tak słabego wejścia smoka nie słyszałem :-))) Przejście na Ty i słowami SIEMA?:-))
Dominika M.

Dominika M.
http://www.skillpoin
t.com.pl

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

"Siema widziałem Twoje ogłoszenie...". Spalony na wejściu... już dawno tak słabego wejścia smoka nie słyszałem :-))) Przejście na Ty i słowami SIEMA?:-))


Dobra ŚCIEMA:)

Temat: Przykłady nieprofesjonalnej obsługi klienta

Moim zdaniem obsługa klienta powinna być na NAJWYŻSZYM poziomie. Jeśli przedsiębiorca nie może konkurować ceną/produktem to winien wszystko nadrobić podejściem do klienta. Na zachodzie przynajmniej to dawno zrozumieli.

Mnie co irytuje w obsłudzę klienta to telefoniczny kontakt z sieciami komórkowymi czy dostawcami internetu. Zanim się dodzwonię do konsultanta, muszę dziwne kombinacje na klawiaturze wybić co trwa kilka minut. Następnie nie ma opcji, żebym zawsze trawił na tego samego konsultanta i zawsze każdemu musze powtarzać ten sam problem. DAMM... dlaczego wieelcy potentaci nie potrafią tego zrozumieć ?!



Wyślij zaproszenie do