Kamila Kaczmarczyk

Kamila Kaczmarczyk Specjalista ds.
Marketingu

Temat: Zasady obsługi Klienta

Czy macie jakieś żelazne zasady, którymi kierujecie się w codziennej pracy związanej z obsługą klientów? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i praktycznymi wskazówkami z innymi adeptami tej trudnej i ciekawej sztuki.
Ze swojej strony polecam mój własny zestaw 5 zasad obsługi klienta.
Pozdrawiam serdecznie
Sylwester Kucmierowski

Sylwester Kucmierowski CEO at CCMS Customer
Care Management &
Solutions

Temat: Zasady obsługi Klienta

To firma a nie trener ustala zasady..
Trener uczy tego jak maja byc wdrozone/stosowane.
Moze sugerować a nawet być współtwórcą ale nie on decyduje o ich kształcie ostatecznie..
Sylwester Kucmierowski

Sylwester Kucmierowski CEO at CCMS Customer
Care Management &
Solutions

Temat: Zasady obsługi Klienta

Zasada nr 1 :
Działaj tak jakbys chciał byc obsługiwany.
Zasada 2:
Działaj tak abys mógł sobie spojrzec w oczy, stojac przed lustrem
Zasad 3:
Działaj tak jak prawo tego wymaga i jak chcesz pomóc klientowi
Zasada 4:
Rozmawiaj z klientem, mówiąc "dlaczego" , a nie tylko "co"
Zasada5:
Mów tak aby klient rozumiał tresc twojej wypowiedzi i intencje, a nie mow tylko tego , co tobie wydaje sie istotne
Zasada..
..Mysleć..myslec..mysleć !!!
Antonina W.

Antonina W. Dyrektor Sprzedaży i
Marketingu

Temat: Zasady obsługi Klienta

Witam,

Ja od siebie dodałabym jeszcze jedną złotą zasadę - SŁUCHAJ co klient chce Ci powiedzieć.
Najpierw popyt potem podaż :)
Edyta Lewandowska

Edyta Lewandowska wyposażanie wnętrz
biurowych i budynków
użyteczności publ...

Temat: Zasady obsługi Klienta

Antonina Wieczorek:
Witam,

Ja od siebie dodałabym jeszcze jedną złotą zasadę - SŁUCHAJ co klient chce Ci powiedzieć.
Najpierw popyt potem podaż :)
Ja bym doprecyzowała skądinąd Twoją dobrą zasadę:
usłysz, co Klient chce ci powiedzieć
:).
Sylwester Kucmierowski

Sylwester Kucmierowski CEO at CCMS Customer
Care Management &
Solutions

Temat: Zasady obsługi Klienta

Opowiadam mlodym pracownikom anegdote, o nietrzezwym meżu wracajacym o 2:36 ( w srodku nocy) z balangi do domu , w stanie mocno wskazujacym, starajacym sie otworzyc cichutko drzwi, ktore otwieraja sie z impetem , a w ktorych stoi jego zona i pyta : a ktora to jest godzina ?
Maz, jak to maż, precyzyjnie odpowiada : ee...2:36 ..

Czy aby na pewno odpowiedzial on na pytanie, ktore chciala zadać mu zona?

Zwykle opisujemy to co widzimy a nie to co inni chca nam powiedziec...

USLYSZ CO KLIENT CHCE CI POWIEDZIEC jest bardzo mądrym stwierdzeniem.. gratuluje wszystkim, ktorzy potrafia to zrozumiec lub sa zaciekawieni sensem tego zwrotu :)

Dobrej nocy zyczę , bo... ciekawe ktora to juz godzina...
Sylwester Kucmierowski

Sylwester Kucmierowski CEO at CCMS Customer
Care Management &
Solutions

Temat: Zasady obsługi Klienta

A moze lepiej i bardziej luzacko:

Orientuj sie, co chce Ci powiedziec Twoj klient :)
Sylwester Kucmierowski

Sylwester Kucmierowski CEO at CCMS Customer
Care Management &
Solutions

Temat: Zasady obsługi Klienta

W procesie komunikacji :

klient mysli (chce)- klient mowi (chce byc uslyszanym)- sprzedawca słucha- sprzedawca słyszy- sprzedawca chce rozumiec - sprzedawca rozumie- sprzedawca wie- sprzedawca oferuje(komunikuje) - klient slucha- klient slyszy- klient rozumie - klient akceptuje

usłyszenie nie za"załatwia problemu" . Rozumienie i dostosowanie sie do.. to minimum ale... to tylko akademicka dyskusja :)

Zrozumiec i umiec dostosowac się .. będę sie upierał :)

Sylwek

Edyta W.:
Antonina Wieczorek:
Witam,

Ja od siebie dodałabym jeszcze jedną złotą zasadę - SŁUCHAJ co klient chce Ci powiedzieć.
Najpierw popyt potem podaż :)
Ja bym doprecyzowała skądinąd Twoją dobrą zasadę:
usłysz, co Klient chce ci powiedzieć
:).
Edyta Lewandowska

Edyta Lewandowska wyposażanie wnętrz
biurowych i budynków
użyteczności publ...

Temat: Zasady obsługi Klienta

W moim 'usłysz' mieści się Twoje 'zrozum'. A więc zgoda :-).



Wyślij zaproszenie do