Temat: Ukazał się pierwszy numer "Polski"

Już dziś do nabycia pierwszy numer nowego, ogólnopolskiego dziennika „Polska” (Ukazał się pierwszy numer "Polski" Polskapresse). Gazeta ma stać się liderem codziennej prasy opiniotwórczej, a zysk zacząć przynosić w 2010 roku. Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapress i jednocześnie wydawca nowego tytułu przyznał, że celem jest wyprzedzenie „Gazety Wyborczej” choćby nawet o jeden egzemplarz.
Codzienne wydania gazety mają ukazywać się w nakładzie 600-800 tys. egzemplarzy, a wydanie weekendowe ma się sprzedawać w ok. milionie egzemplarzy. Współpraca z brytyjskim dziennikiem „The Times”, którego logo widnieje na winiecie „Polski” ma się zacieśniać. „My będziemy wykorzystywać ich materiały, ale również oni nasze" - zapewnił Paweł Fąfara – redaktor naczelny nowego dziennika.
Cena gazety to 1,5 zł z wyjątkiem województw; wielkopolskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, dolnośląskiego, pomorskiego i śląskiego, gdzie gazeta kosztuje 1,4 zł (w piątek 1,7 zł) oraz opolskiego (1,3 zł w tygodniu a w piątek 1,7 zł).
Logo lokalnych wydań „Polski” będzie połączone na winiecie z tytułem lokalnym np. „Dziennik Bałtycki”. Lokalne wydania dziennika będą się od siebie różnić. Przez pewien czas, w miastach, w których nie ma jeszcze lokalnych redakcji np. w Warszawie, ukazywały się będą wydania ogólnopolskie.


(al), Gazeta.pl