konto usunięte

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

Witam,

Przyszło mi do głowy przerobić, a właściwie zbudować cały system komunikacyjny w firmie w oparciu o skype.
Czy ktoś z Was już to robił?

Zastanawiam się nad możliwością podłączenia skype do firmowej centralki telefonicznej, ale może są lepsze, efektywniejsze rozwiązania?

Czy wogóle jest możliwość zakupu urządzenia, które połączy GSM, VOIP i tradycyjną telefonię?

Może znacie kogoś kto profesjonalnie zajmuje się instalacją tego typu rozwiązań?

Dzięki za wszystkie sugestie.
Marcin Zabłocki

Marcin Zabłocki Customer support
team leader

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

A nie można Asteriska? :)
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

Hm..... a ja zadam takie pytanie- lubisz jak ktoś podsłuchuje twoje firmowe rozmowy? Nie wiem dla jakiej firmy to ma być....ale biznesowo to ja bym nie radził...
A co do PROFESJONALNYCH rozwiązań- to wszystko zależy, jaki jest budżet. PROFESJONALNE rozwiązania ma np. Avaya.Michał Szybalski edytował(a) ten post dnia 27.06.07 o godzinie 11:09

konto usunięte

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

Dzięki za postawienie mnie na ziemię :) Czasem pofrunę za wysoko...

Jakie są zatem rozwiązania pozwalające oderwać numer od miejsca?
Potrzebuję posadzić parę osób przy telefonie, mieć pare numerów zewnętrznych i do tego jakąś kontrolę, najlepiej przez internet.
Chciałbym też przekierować numer wewnętrzny np. na swój laptop lub gsm.

Budżet...
A ile trzeba wydać?

Bezpieczeństwo...
Z tego co już wiem bezpieczeństwo to rzecz, która kosztuje najwięcej, także nie muszę mieć bezpiecznego łącza z pentagonem, ale też nie chciałbym być odsłuchiwany w każdym radioodbiorniku.

Dzięki za pomoc.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

OK- zacznijmy od początku.
Najprostszą, i najtańszą metodą jest zakupienie usługi od jakiegoś operatora, np. freeconet, ipfon, czy NewFon (to ostatnie jest najdroższe). Wówczas każdy z użytkowników dostaje własny numer, posiada aplikację o której w zasadzie wiemy co się z nią dzieje ;-), i może dzwonić pomiędzy innymi użytkownikami za darmo. Jest tutaj kilku przedstawicieli takich usług, więc niech się biorą do roboty :-). Wadą takiego rozwiązania jest również kwestia bezpieczeństwa, oraz brak możliwości zcentralizowania pewnych usług (np. recepcji).
Szczebel wyżej- rozwiązania dla SOHO, ale wyspecjalizowane, takie jak np. Avaya IP Office. Wciąż nie wiem, ilu użytkowników miałoby korzystać z systemu, ale zakładam, że np. do 30. Wówczas możemy skorzystać z modelu z 16 kodekami VCM
http://2it.pl/towar.asp?id=42959.
do tego karta łączy miejskich (np. 4XBRI- powinno wystarczyć) za jakieś 400 Euro.
Mamy załatwioną siedzibę główną (ewentualnie możemy dorzucić kilka aparatów systemowych, po 130 Euro/szt).
Dla osób pracujących poza biurem możemy zapewnić im aplikację iPhoneManager, umożliwiającą pełną symulację telefonu na laptopie. Np 20 licencji kosztuje 4050 Euro.
Reasumując- mamy system na około 30 osób, umożliwiający odmiejscowienie numerów i pełną mobilność 20 użytkowników, możemy mieć systemową książkę telefoniczną, moduł zapowiedzi, pocztę głosową, czy też możliwość telekonferencji. Użytkownicy softfonów mają podgląd lampek stanu, mają możliwość selektywnego wyboru połączeń (np. "Don't disturb"- gdzie określamy np. od kogo możemy przyjąć połączenie)...długo by o tym opowiadać.
Co z bezpieczeństwem? System wymaga stworzenia VPN, pomiędzy lokalizacjami agentów wyniesionych, a siedzibą główną- a tu możliwości mamy wiele, od IPVPN z TPSA, poprzez rozwiązania softowe, a na Ciscowych PIX-ach skończywszy. Wszystko zależy od tego, ile mamy środków do wydania, i jaki poziom bezpieczeństwa nas interesuje.
A na samej górze mamy rozwiązania wykorzystujące technologię "Instant Messaging", integrujące się z serwerami pocztowymi, z telefonami komórkowymi, gdzie przestaje mieć znaczenie JAK dociera do mnie informacja. Mam jeden numer telefonu, za pomocą komórki mogę odbierać rozmowy przychodzące na telefon stacjonarny, gdy dostanę maila mogę go przekierować na komórkę, a damski głos go odczyta.... Inna sprawa, że w takie rozwiązania inwestują firmy z listy "Fortune 500", i nie wiem czy powinienem wspominać o kosztach... to są rozwiązania na wypasiony rynek korporacyjny...

konto usunięte

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

Ok, powiedzmy, że przekonałeś mnie do rozwiązań Avaya IP.
Mam tylko jedno zastrzeżenie. Mój system powinien wystartować z możliwie niskiego poziomu (czyt: niski budżet), a następnie dać się rozbudowywać.
Tak więc na początek - absolutne minimum to 5 linii wewnętrznych i 2-3 zewnętrzne. Mobilność należy zapewnić 2-3 użytkownikom. mobilność na początku może zostać oraniczona do forwardowania numeru wewnętrznego na komórkę.

Jaki jest więc minimalny koszt wprowadzenia "półprofesjonalnych" rozwiązań VoIP w "półprofesjonalnym call center"?

konto usunięte

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

Rozwiązania o których pisze Michał w HaloNet będziesz miał w ciągu 2 miesięcy gratis :-) (no może bez Pani czytającej smsy). Rozmowy, video, czaty, IM, prezencja, tele i video konferencje, integracja z outlookiem, działanie poprzez dowolne telefony komórkowe. Zapłacisz tylko za sprzęt (telefony IP) o ile będziesz go chciał / potrzebował i za rozmowy. Cena za połączenia w Polsce i na wybrane kierunki międzynarodowe od 0,06 PLN chyba mówi sama za siebie. Czy można znaleźć tańsze oferty? Jasne. Czy call center będzie sprawnie działać w systemach operatorów VoIP za 4 grosze - możesz sam sprawdzić, ja mówię, że na 100% nie.

Zainteresowany? Chętnie porozmawiam bardziej szczegółowo. A swoją drogą sprzedajemy również profesjonalne systemy wirtualnych call center.
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?

Wersja minimum, to sama skrzynka z łączami, czyli €1 821,29+ €598,95 za łącza ISDN (ceny GPL). Czyli mamy tu już 4 łącza wewnętrzne analogowe, które możemy obskoczyć tanimi telefonami. Do tego mamy w cenie rozwiązanie CTI PhoneManager Lite. W miarę wzrostu, możemy dorzucać odpowiednią ilość licencji na agentów IP. Licencje na osobę kosztują: 1- 236,57 Eur, 5- 1122,56 Eur, 10- 2173,56 Eur, i 20- 4049,52 Eur. Możemy do tego dołożyć sobie np. prościutki pakiet raportujący, za 282,52 Eur, albo- skoro już mamy na wyposażeniu 8 portów dla aparatów systemowych, wrzucić po aparacie np. 5410 za € 174,25. Do tego dochodzi poczta głosowa z modułem IVR, umożliwiająca np. rejestrację rozmów, za 4 kanały- €1 503,03 (tak BTW- poczta bez IVR jest już na wyposażeniu systemu w wersji podstawowej)...I można tak ciągnąć dłuugo :-)

Następna dyskusja:

VoIP w firmie




Wyślij zaproszenie do