Temat: Komunikacja w firmie oparta o Skype?
OK- zacznijmy od początku.
Najprostszą, i najtańszą metodą jest zakupienie usługi od jakiegoś operatora, np. freeconet, ipfon, czy NewFon (to ostatnie jest najdroższe). Wówczas każdy z użytkowników dostaje własny numer, posiada aplikację o której w zasadzie wiemy co się z nią dzieje ;-), i może dzwonić pomiędzy innymi użytkownikami za darmo. Jest tutaj kilku przedstawicieli takich usług, więc niech się biorą do roboty :-). Wadą takiego rozwiązania jest również kwestia bezpieczeństwa, oraz brak możliwości zcentralizowania pewnych usług (np. recepcji).
Szczebel wyżej- rozwiązania dla SOHO, ale wyspecjalizowane, takie jak np. Avaya IP Office. Wciąż nie wiem, ilu użytkowników miałoby korzystać z systemu, ale zakładam, że np. do 30. Wówczas możemy skorzystać z modelu z 16 kodekami VCM
http://2it.pl/towar.asp?id=42959.
do tego karta łączy miejskich (np. 4XBRI- powinno wystarczyć) za jakieś 400 Euro.
Mamy załatwioną siedzibę główną (ewentualnie możemy dorzucić kilka aparatów systemowych, po 130 Euro/szt).
Dla osób pracujących poza biurem możemy zapewnić im aplikację iPhoneManager, umożliwiającą pełną symulację telefonu na laptopie. Np 20 licencji kosztuje 4050 Euro.
Reasumując- mamy system na około 30 osób, umożliwiający odmiejscowienie numerów i pełną mobilność 20 użytkowników, możemy mieć systemową książkę telefoniczną, moduł zapowiedzi, pocztę głosową, czy też możliwość telekonferencji. Użytkownicy softfonów mają podgląd lampek stanu, mają możliwość selektywnego wyboru połączeń (np. "Don't disturb"- gdzie określamy np. od kogo możemy przyjąć połączenie)...długo by o tym opowiadać.
Co z bezpieczeństwem? System wymaga stworzenia VPN, pomiędzy lokalizacjami agentów wyniesionych, a siedzibą główną- a tu możliwości mamy wiele, od IPVPN z TPSA, poprzez rozwiązania softowe, a na Ciscowych PIX-ach skończywszy. Wszystko zależy od tego, ile mamy środków do wydania, i jaki poziom bezpieczeństwa nas interesuje.
A na samej górze mamy rozwiązania wykorzystujące technologię "Instant Messaging", integrujące się z serwerami pocztowymi, z telefonami komórkowymi, gdzie przestaje mieć znaczenie JAK dociera do mnie informacja. Mam jeden numer telefonu, za pomocą komórki mogę odbierać rozmowy przychodzące na telefon stacjonarny, gdy dostanę maila mogę go przekierować na komórkę, a damski głos go odczyta.... Inna sprawa, że w takie rozwiązania inwestują firmy z listy "Fortune 500", i nie wiem czy powinienem wspominać o kosztach... to są rozwiązania na wypasiony rynek korporacyjny...