Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: Wskaźniki marketingowe

Jak pewnie niektorzy wiedzą :) jedną z konkretniejszych pozycji dot. wskaźników marketingowych, są książki Roberta Kozielskiego (pod tak samo brzmiącym tytułem). Ciekaw jestem co sądzicie na temat adekwatności uwzględnianych tam wskaźników do realiów firmy ?
Ireneusz Jaworski

Ireneusz Jaworski Pełnomocnik Zarządu
ds. Systemu Jakości,
UPOS System sp. ...

Temat: Wskaźniki marketingowe

a jakie tam są wskaźniki, bo nie znam ksiązki.
Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: Wskaźniki marketingowe

Ireneusz Jaworski:
a jakie tam są wskaźniki, bo nie znam ksiązki.

http://www.e-marketing.pl/ksiazki.php?pid=554
Sylwia Ducal

Sylwia Ducal Product Manager

Temat: Wskaźniki marketingowe

Mnie ciekawi jakich wskaźników używacie do oceny poszczególnych narzędzi marketingowych?
Chodzi mi ich efektywności w przełożeniu na dane sprzedażowe...
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Wskaźniki marketingowe

Sylwia Ducal:
Mnie ciekawi jakich wskaźników używacie do oceny poszczególnych narzędzi marketingowych?
Chodzi mi ich efektywności w przełożeniu na dane sprzedażowe...

Witam,

Jeśli mówimy o efektywności czyli relacji efektów działań marketingowych do poniesionych nakładów to tutaj można wskazać kilka wskaźników:
- CPT - żeby porównać koszty dotarcia do tysiąca odbiorców przekazu
- wskaźnik kosztu sprzedaży czyli cost per sale - zeby porównać koszt pozyskania 1 konsumenta
- wskaźnik kosztu dotarcia do audytorium - pomocny gdy kupujemy GRP's w domu mediowym i chcemy porównać z z analogicznym wskaźnikiem u konkurentów strategicznych
- badanie sprzedaży w dynamicznym ciągu - wtedy porównujemy sobie po prostu okresy wzrostu i spadku sprzedaży na przestrzeni miesięcy i w szczególności w okresach kampanii

Jednakże jak wiadomo procesy sprzedażowe podlegają istotnym ograniczeniom, a mianowicie:
- zależność pomiędzy kwotami wydawanymi na promocję a wielkością sprzedaży nie ma charakteru liniowego, ich wzrost nie musi powodować proporcjonalnego wzrostu sprzedaży,
- sprzedaż może wzrastać po upływie znacznego czasu od momentu kontaktu między konsumentem a bodźcem promocyjnym,
- promocja nie jest jedynym elementem marketingu mix oddziałującym na nabywcę, trudno więc oddzielić wpływ wszystkich elementów na finalny rezultat ekonomiczny,
- w wielu wypadkach budżet promocyjny określany jest przez procent wielkości sprzedaży, trudno zatem określić kierunki wpływu – czy wzrost kwot na promocję wpłynął na wzrost sprzedaży czy też odwrotnie,
- działamy w srodowiskach turbulentnych - nie można ignorować wpływu działań firm konkurencyjnych, które mogą oddziaływać na końcową wielkość sprzedaży i w razie konieczności aktywnie zmieniać strategię np. z gamy strategii zależnych od fazy cyklu życia produktu

Następna dyskusja:

Projekty badawcze: bada. sp...




Wyślij zaproszenie do