Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

Jeśli nie zostanie to uznane przez Was jako promocję na łamach grupy to postaram się zamieszczać tutaj linki do prac nad browserową grą 3D, którą tworzymy przy użyciu Unity3D. Na razie jeszcze nie ma za wiele do pokazywania, wciąż walczymy z trudami implementacji założeń i niedociągnięciami w silniku Unity, jak np. bugi w shaderach (najprawdopodobniej napiszemy własny shader). Poniżej link do wstępnej implementacji trasy:

http://www.hellracing.pl/?p=163

Aktualności można też znaleźć bezpośrednio na blogu hellracing.pl.

Jeśli temat zostanie uznany za próbę reklamy czy promocji tworzonego serwisu (co nie jest na razie naszym zamierzeniem, na to przyjdzie jeszcze czas i mamy na ten cel pieniądze), to proszę o jego usunięcie.

Na chwilę obecną wszelkie uwagi będą dla nas bardzo cenne.
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: hellracing.pl

Nie traktujmy każdej aktywności jako próby reklamy :)
Ciekaw jestem efektów. U mnie też aktualnie projekt na Unity rodzi się w bólach :) Sporo się poprawiło w 2.6 ale czekamy na 3.0.
Marcin Lenkowski

Marcin Lenkowski Szukasz
programistów?
Zapraszamy do
Exulto!

Temat: hellracing.pl

Kogo stać ten czeka ;)
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

No niestety łatwo nie jest:( Przede wszystkim brak jest tutoriali z prawdziwego zdarzenia, wiele rzeczy trzeba się domyślać, szukać, próbować, a jeśli ktoś już coś fajnego w Unity stworzył (niewiele jest takich produktów niestety) to sekrety "jak to zrobił" trzyma raczej dla siebie:) W naszym przypadku solą w oku jest model jazdy. HellRacing będzie grą przeglądarkową, nie możemy zatem zrobić tutaj za bardzo rzeczywistego symulatora, bo osoby z kiepskimi umiejętnościami manualnymi sobie nie pojeżdżą i po kilku próbach się zniechęcą; nie możemy również zrobić poziomów trudności prowadzenia, bo rywalizacja nie będzie wtedy do końca fair. Chcemy zrobić model jazdy podobny do tego z gry Rally Championship (nie 2000, tylko jeszcze starszej:). Model ten z prawdziwą fizyką niewiele ma wspólnego, jednak pozwoli raczej wszystkim graczom sobie pojeździć. Ale stworzenie takiego modelu w Unity to nie lada wyzwanie:) Poniżej link z ostatnich prób:

http://www.hellracing.pl/hr/hr2.html

Jak widać to jeszcze nie jest to, co być powinno, ale krzywe Beziera poszły w ruch i tworzą się już wirtualne "krawężniki", które pozwolą na swojego rodzaju driftowanie podczas pokonywania zakrętów, czyli ten ruch powinien być o wiele płynniejszy niż obecnie.

Poza tym trasa została już "odchudzona" w stosunku do poprzedniej wersji, także "zużycie RAM-u" podczas wyścigu powinno oscylować wokół 100-200MB.

Co do czekania na 3.0 to niestety nie możemy sobie na to pozwolić. Projekt jest współfinansowany z POIG 8.1 i musimy działać wg harmonogramu. Pewnie do czasu ukazania się 3.0 nasza wersja 2.6 przekształci się w autorskie 2.7:)
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: hellracing.pl

Miło zobaczyć, że w moim rodzinnym mieście rodzi się coś takiego - ale droga jeszcze daleka przed Wami :)

Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to niebawem też zmierzę się z modelem jazdy, może z czasem porównamy efekty :)
Marcin Lenkowski

Marcin Lenkowski Szukasz
programistów?
Zapraszamy do
Exulto!

Temat: hellracing.pl

Nowy need for speed ogółem, ma być pisany z tego co EA Games deklaruje, właśnie na silniku Unity. Jak mniemam napisali na nim pewnie też swoje ostatnie projekty (które działają na mac'a, ale też na wii). Jak w ogóle można uzyskiwać tak ładne efekty graficzne? Unity w wersji pro pozwala na stosowanie wszystkich modeli, a nie tylko low-poly (jestem programistą więc jeśli moje myślenie jest błędne to mnie poprawcie ;-)) w każdym razie naprawdę, zaskoczony jestem need for speedem.
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

EA będzie używać source licence, czyli jądra Unity (i to wersji 3.0 chyba), które sobie zmodyfikują jak im będzie wygodnie:) Co prawda nie ma ograniczeń co ilości poligonów, ale w przypadku gry przeglądarkowej low-poly jest niezbędne. Nie wszyscy mają "wypasione" sprzęty, a nikt nie będzie czekał kilku minut, aż mu się gra załaduje, a nawet jak już się załaduje to możemy sobie nie pograć bez dobrej karty graficznej. Oczywiście w przypadku MMO z prawdziwego zdarzenia, czyli z pakietem instalacyjnym można sobie poszaleć z grafiką, przy czym takie szaleństwa są niestety dość kosztowne, na pewno nie na naszą kieszeń w tym momencie:(

http://www.helloracer.com/

Pod tym linkiem został użyty model high-poly, także możecie sprawdzić płynność działania.
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

Poniżej link do wersji roboczej, w której da się już w miarę pojeździć:

http://www.hellracing.pl/hr/hr5.html

Wciąż pracujemy nad odbiciami...
Marcin Lenkowski

Marcin Lenkowski Szukasz
programistów?
Zapraszamy do
Exulto!

Temat: hellracing.pl

No i fajnie.
Nie podoba mi się jednak to że z tego widoku kamery auto ma strasznie dziwnie nastawione podwozie...
Jak rozumiem to wersja alpha, więc wybaczam. Swoją drogą jestem ciekaw jak rozwiążecie problem kolizji.
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

Pod poniższym linkiem wstępne testy aplikacji serwera multiplayer:

http://www.hellracing.pl/category/modul-3d/multiplayer/

Aplikacja serwera jest naszą autorską, nie korzystamy tutaj z serwera Unity. Zostało jeszcze sporo do zrobienia, w tym kolizje, nad którymi obecnie pracujemy. W każdym bądź razie da się już pościgać z realnym przeciwnikiem.

Aplikacja wymaga otwartego portu 10000. "Instrukcja obslugi" jest zamieszczona w powyższym linku.
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

W zeszłym tygodniu w końcu ruszyła wersja beta gry. Do końca listopada całość powinna osiągnąć już końcową funkcjonalność. Udało nam się w miarę rozwiązać kwestię związaną z koniecznością pobrania wtyczki Unity Web Player. Jeśli gracz posiada włączoną obsługę Javy w przeglądarce to po wykryciu braku "playera" użytkownik otrzyma komunikat, w którym kliknięcie jednego przycisku załatwia sprawę.

Gra znajduje się pod adresem:
http://hellracing.pl/

Wszelkie opinie i sugestie mile widziane.
Paweł Lesiakowski

Paweł Lesiakowski Automation Test
Engineer

Temat: hellracing.pl

widac ze wlozyliscie duzo pracy ale demo raczej nie powala. Nie mniej jednak i tak gratuluję bo na pewno nie było to łatwe
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

Paweł Lesiakowski:
widac ze wlozyliscie duzo pracy ale demo raczej nie powala. Nie mniej jednak i tak gratuluję bo na pewno nie było to łatwe

Niestety musieliśmy wybierać pomiędzy jakością i "wodotryskami", a wydajnością. Nadal jeszcze nad tym pracujemy, ale biorąc pod uwagę parametry sprzętu większości rodzimych użytkowników za bardzo poszaleć się nie da:( Być może do wersji angielskiej zrobimy lepszy jakościowo tryb gry, który zostanie też udostępniony w wersji polskiej (do wyboru).Barbara Stojko edytował(a) ten post dnia 26.11.10 o godzinie 12:47

Temat: hellracing.pl

Wg. Mnie:
-strona wygląda odpychająco (jej design i te dziwne postacie scifi u góry ekranu(wchodzisz na pierwszą stronę i co widzisz?no nie przypomina to wyścigów)
-o grze już nie wspomnę bo musiałbym wymienić wszsytko
no meshe pojazdów bym zostawił bo można je lepiej oteksturować i zrobić
odpowiedni shader.
A dodam, że macie konkurencję w postaci o niebo lepszego NFSa zrobionego też na Unity.
Życzę powodzenia w tym jakże morderczym biznesie ;P
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

Piotr Łukasik:
Wg. Mnie:
-strona wygląda odpychająco (jej design i te dziwne postacie scifi u góry ekranu(wchodzisz na pierwszą stronę i co widzisz?no nie przypomina to wyścigów)

Hmm, prawdę mówiąc jesteś pierwszą osobą, która twierdzi, że design jest odpychający. Co do sci-fi to są to wyścigi sci-fi z elementami rpg.
-o grze już nie wspomnę bo musiałbym wymienić wszsytko
no meshe pojazdów bym zostawił bo można je lepiej oteksturować i zrobić
odpowiedni shader.

Każda konstruktywna krytyka jest dla nas bardzo cenna, także jeśli możesz to wymień co Twoim zdaniem powinno być poprawione.
A dodam, że macie konkurencję w postaci o niebo lepszego NFSa zrobionego też na Unity.
Życzę powodzenia w tym jakże morderczym biznesie ;P

Z NFS konkurować nie zamierzamy, to nie nasza bajka. HR jest grą przeglądarkową, nie typowym MMO, moduł 3D jest tylko dodatkiem do tekstowej strony gry. U nas oprócz "playera" gracz nic nie pobiera i niczego nie instaluje. Niestety w tym przypadku minusem jest jakość modułu 3D, coś za coś. Oczywiście będziemy się jeszcze starali poprawić i zoptymalizować co się da, dlatego też wszelkie uwagi są mile widziane.
Paweł Lesiakowski

Paweł Lesiakowski Automation Test
Engineer

Temat: hellracing.pl

Barbara Stojko:
Paweł Lesiakowski:
widac ze wlozyliscie duzo pracy ale demo raczej nie powala. Nie mniej jednak i tak gratuluję bo na pewno nie było to łatwe

Niestety musieliśmy wybierać pomiędzy jakością i "wodotryskami", a wydajnością. Nadal jeszcze nad tym pracujemy, ale biorąc pod uwagę parametry sprzętu większości rodzimych użytkowników za bardzo poszaleć się nie da:( Być może do wersji angielskiej zrobimy lepszy jakościowo tryb gry, który zostanie też udostępniony w wersji polskiej (do wyboru).Barbara Stojko edytował(a) ten post dnia 26.11.10 o godzinie 12:47


bardziej chodzilo mi tu o model jazdy, rozumiem że grafika musi być ograniczona
Barbara Stojko

Barbara Stojko właściciel, 4dewind

Temat: hellracing.pl

Paweł Lesiakowski:
bardziej chodzilo mi tu o model jazdy, rozumiem że grafika musi być ograniczona

Hmm, a mógłbyś napisać bardziej konkretnie o jakie mankamenty w naszym modelu jazdy chodzi? Tworzyliśmy go w zasadzie od podstaw, żaden z przykładowych, jakie znaleźliśmy (w tym ten z Unity Car Tutorial) do jazdy za bardzo się nadawał.

Temat: hellracing.pl

Chodzi przecież głównie o jazdę samochodem, no nie ukrywajmy, jest to cały focus tego projektu.
Dlatego:
-Można śmiało dodać o wiele więcej polycountu do świata gry, a uważać z rozmiarem i ilością tekstur(enviro u Was to tylko proste klocki)
-Całkowicie nie podobają mi się te samochody bez tekstur, a te "malunki" na nich wcale nie poprawiają, a uwidaczniają brak jakiejkolwiek tekstury,
-te działka przyczepiane do pojazdów ehh bez obrazy ale wygląda to jak by wymyśliło je dziecko (wystarczy podejrzeć czyjeś prace lub wzorować się trochę na istniejącej broni),
-poza tym w Unity można także poeksperymentować z narzędziem Terrain
jeśli gra ma wgrywać się szybko przez przeglądarkę,
-jakość modułu jazdy zajmuje mało w porównaniu do grafiki/dżwięków
Kluczem są ludzie i ich umiejętności, a przecież można zlecić komuś zakodowanie dobrego modelu jazdy albo odkupić od kogoś już istniejący.
Grzegorz Gorol

Grzegorz Gorol Jedynym
ograniczeniem jest
wyobraźnia...

Temat: hellracing.pl

Też dodam swoje 3grosze:
- można było chociaż pokusić się o panel opcji gdzie można było by włączyć nieco lepsze "wodotryski",
- gra jest uboga, ale bardzo źle zoptymalizowana (wystarczy spojrzeć na same modele aut - o ile teksturki czy shadery mogą naprawić kilka niedociągnięć, to bardzo prosta bryła posiada zdecydowanie zbyt wiele 3katów chociażby na felgach, nie korzystacie z żadnych podstawowych funkcjonalności które pozwoliły by tanim kosztem zwiększyć jakość graficzną (nawet nie staracie się tworzyć materiałów tylko składacie wszystko z diffuse map),
- design też jest bardo ubogi jeśli chodzi o całość (ale to można zawsze poprawić)
- zgadzam się z Piotrem odnośnie Terenu, dodatkowo można bardzo tanio zakupić plugin do dróg dla tego terenu,
- tutaj brak modelu jazdy, fizyki.. nie wiem...
- używam Unity od jakiegoś czasu, i muszę przyznać że wygląda to i działa jakby zabrał się za to ktoś kto dopiero zaczyna zabawę z tym silnikiem.

Skorzystajcie chociaż z gotowych klocków które pozwolą wam poprawić kilka niedociągnięć, upgrade unity do 3.0 też może pomóc.
Paweł Surgiel

Paweł Surgiel BIVROST - VR Video
Technologies

Temat: hellracing.pl

Moim zdaniem model jazdy jest fatalny.
Programista nie ma pojęcia o fizyce przyczepności, o zachowaniu samochodu w poślizgu (dzikie i niespodziewane obroty), nie da się zakrętu brać na kilka razy, nie da się zakrętu uślizgnąć flickiem. Prawdziwy pojazd zupełnie inaczej zachowa się najeżdżając na pochylnię, zupełnie inaczej reaguje gdy dołoży się skręt przy znacznej prędkości.

Jeździłem wieloma pojazdami, od gokartów po auta rajdowe i żaden wymyślony przez ludzkość pojazd nie zachowuje się nawet podobnie do tego z hellracera.

---

Piszesz, że nikt się nie dzieli swoimi rozwiązaniami - my opracowaliśmy chyba najbardziej zaawansowany loader (EA może się schować :). Na pewnych warunkach możemy się podzielić :)



Wyślij zaproszenie do