Adam Przeździęk

Adam Przeździęk Trendwatcher,
Blogger, Marketing
Expert

Temat: Twitter jako narzędzie działań marketingowych


Obrazek


Twitter.com to portal zaliczany do grupy social media (media społecznościowe), założony w 2006 roku w San Francisco. Umożliwia użytkownikom prowadzenie własnego mikrobloga, „mikro” z tego powodu, że pojedyncza wiadomość zawiera jedynie 140 znaków. Twitter błyskawicznie zyskał ogromną popularność w Stanach Zjednoczonych o czym świadczy ponad 8 milionów założonych kont (wg comScore przyciąga on miesięcznie około 2,6 mln użytkowników). Aktualnie jest to jeden z tych portali, który generuje największy ruch internetowy w USA. Swój sukces Twitter zawdzięcza przede wszystkim prostocie użytkowania (wiadomości mogą być wysyłane także przez telefon komórkowy) jak i naturalnej potrzebie komunikowania się między sobą.

Kryzys na rynkach światowych i zmniejszanie przez przedsiębiorstwa budżetów na reklamę wymusiły na marketerach konieczność odnajdywania nowych kanałów promocji. Dzięki możliwości importowania kontaktów ze skrzynek pocztowych (Gmail, Yahoo,AOL, Hotmail, MSN) mogą oni „śledzić” to co dzieje się na firmowym mikroblogu a co za tym idzie być na bieżąco z działaniami firmy. Twitter to także znakomite narzędzie do budowania marki przedsiębiorstwa. Wystarczy jedna wiadomość, a nawet umieszczenie samego linku do strony firmowej na Twitterze, by zainteresowani klienci niemal natychmiast mieli dostęp do aktualnej oferty, dostępnych promocji lub świeżego newsletter’a. Dzięki setkom stworzonych dodatków do strony możliwa jest jej integracja z innymi portalami społecznościowymi. Pisząc notkę na Twitterze może pojawić się ona np. na naszych kontach takich portali jak Linkedin (biznesowy portal społecznościowy), Facebook (największy portal społecznościowy, prekursor Naszej-Klasy), WordPress (umożliwia tworzenie profesjonalnego bloga). Ogromny potencjał Twittera docenili nawet najwięksi globalni potentaci. Jednym z nich był Dell, który przeprowadził za pomocą tego portalu swoją kampanię reklamową. Czynnikami decydującymi o wyborze właśnie tej metody promocji były przede wszystkim: przyrost liczby użytkowników portalu (ponad 1000 procent w przeciągu jednego roku) oraz prędkość z jaką rozpowszechniana jest informacja. Tę ostatnią przedsiębiorstwa mogą w doskonały sposób wykorzystać do natychmiastowego kontaktu z klientami. Pisząć do Tweeter’owego „call center” danej firmy, zainteresowana osoba może już po chwili otrzymać odpowiedź od pracownika zajmującego się obsługą firmowego Twitt’a. Taka metoda interakcji z konsumentem powoduje, że postrzega on firmę stosującą takie rozwiązanie jako bardzo innowacyjną i dbającą o swoich klientów- czyli kreuje jakże ważny pozytywny PR.

Twitter w bardzo dobry sposób radzi sobie z grupowym informowaniem, które przebiega
w błyskawicznym tempie. Dzięki swojej ogromnej integralności pozwala również na jednoczesne komunikowanie z ważnymi aplikacjami internetowymi. Umiejętne wykorzystanie jego niewątpliwie dużych możliwości może pozwolić przedsiębiorstwom na przetrwanie ciężkiej sytuacji ekonomicznej i zyskanie przewagi konkurencyjnej w sektorach w których funkcjonują.

Adam Przeździęk
Wojtek M.

Wojtek M. Przedsiębiorca

Temat: Twitter jako narzędzie działań marketingowych

Witam,

nie przecenialbym funkcji Twittera w gospodarce i marketingu. Rzeczywiscie ostatno przezywa rozkwit i wszyscy masowo zakladaja firmowe kanaly Twittera. Przyznaje ze jest to dosyc ciekawy sposob na zrobienie malego zamieszania i tymczasowego przyciagniecia uwagi, nawet moze to posluzyc do wykorzystywania "wolnego czasu" obserwatora oraz przyciagania na zasadzie "podgladacza" ale w bardzo ograniczonym zakresie branz. Na pewno moze sie sprawdzic w pewnych sektorach B2C. Z cala pewnoscia nie jest jednak sposobem na czasy kryzysu ktore wymagaja zupelnie innych dzialan. W przypadku sektora B2B Twitter moze jedynie swoim slodkim skonwronkowym spiewem sprawic ze odstawione na bok zostana inne wazniejsze narzedzia. Jesli jednak polityka danej firmy polega na "skowronkowym spiewie" to jak najbardziej polecam zaglebienie sie w trend Twittera.

Pozdrawiam, Wojtek
Adam Przeździęk

Adam Przeździęk Trendwatcher,
Blogger, Marketing
Expert

Temat: Twitter jako narzędzie działań marketingowych

>W przypadku sektora B2B Twitter moze jedynie swoim slodkim
skonwronkowym spiewem

Wojtku ja miałem właśnie na myśli B2C. W tym sektorze wykorzystywanie jak najnowszych narzędzi kontaktu z klientem jest chyba tylko "in plus" dla przedsiębiorstwa. Klienci lubią być zaskakiwani a świadomość, że firma, której produkty nabywają "Twittuje" tak samo jak oni - powoduje na pewno w jakimś stopniu poprawia jej wizerunek. Jak pewnie dobrze wiesz Internet daje niebotyczne możliwości interakcji firmy z klientem. Zadne inne media na tak wiele nie pozwalają, także sądzę, że do promocji produktów i usług taki kanał dotarcia do klienta może przynieść duże korzyści. Nie poruszam kwestii użycia Twittera w B2B bo chyba musiałbym poszukać przykładów takich działań, a chyba niewiele tego było na dużą skalę, czyli pewnie nie jest to AŻ tak często stosowane:)) oczywiście to tylko moja opiniaAdam Przeździęk edytował(a) ten post dnia 09.04.09 o godzinie 21:51

Następna dyskusja:

Twitter on YouTube




Wyślij zaproszenie do