Agnieszka Mirek

Agnieszka Mirek koordynator ds.
szkoleń,
Dolnośląskie Centrum
Psychoterap...

Temat: Zapraszamy na Studium Treningu i Terapii Grupowej -...

Zapraszamy na Studium Treningu i Terapii Grupowej - edycja Jesień 2013

Opis programu:
Celem Studium Treningu i Terapii Grupowej jest poszerzenie wiedzy w zakresie rozumienia dynamiki procesu grupowego, nabycie umiejętności do samodzielnego prowadzenia treningów, warsztatów i terapii grupowej. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z podstawami psychologii społecznej, psychologii klinicznej, psychopatologii, treningiem interpersonalnym, treningiem umiejętności psychospołecznych, treningiem grupowej pomocy psychologicznej. Przedstawione zostaną podstawowe metody diagnozy potrzeb grupy, zasady pracy z grupą, podstawy metodologiczne i metody pracy grupowej w obszarach problemowych: grupowa terapia uzależnień, grupowa terapia osób współuzależnionych i DDA, terapia grupowa ofiar i sprawców przemocy, grupowa terapia zaburzeń depresyjnych, lekowych, psychotycznych, grupowa terapia zaburzeń odżywiania, terapia grupowa dzieci i młodzieży. W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętności psychoterapeutyczne w pracy z grupą (rozumienie dynamiki I struktury grupy, budowanie kontaktu, kontrakt terapeutyczny, interwencje terapeutyczne na etapach kolejnych faz rozwoju grupy, prowadzenie procesu terapeutycznego, praca z oporem, konstruktywne rozwiązywanie problemów w grupie) oraz poszerzą własne umiejętności psychospołeczne, umiejętności pomocy psychologicznej, oraz umiejętności konstruowania programów warsztatów/ treningów i grup terapeutycznych. Zapoznają się z technikami i metodami stosowanymi w terapii grupowej i treningach grupowych. W trakcie szkolenia uczestnicy pracować będą metodami aktywnymi, przygotowujący do samodzielnej pracy terapeutyczne, psychokorekcyjnej lub psychoedukacyjnej, a praca nad przypadkami i zajęcia superwizyjne umożliwią praktyczne przyswojenie nabytych wiadomości. Absolwenci studium STITG uzyskują kwalifikacje niezbędne do prowadzenia terapii grupowej dla osób dorosłych, dzieci i młodzieży, jako terapeuci grupowi.

Adresaci:
Adresatami Studium Treningu i Terapii Grupowej są psycholodzy, pedagodzy, pracownicy socjalni, lekarze, terapeuci, nauczyciele oraz studenci (ostatnich lat studiów: psychologia, pedagogika, resocjalizacja) pragnący rozwijać swoje umiejętności w zakresie pracy treningowej i terapeutycznej z grupą.

Ilość godzin
Studium Treningu i Terapii Grupowej obejmuje 200 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie 10 zjazdów weekendowych (sobota, niedziela) odbywających się przeważnie raz w miesiącu. Podstawowym etapem kształcenia w ramach Studium Treningu i Terapii Grupowej jest trening interpersonalny 40 godzinny.
MEN-owskie Świadectwa ukończenia Studium
Uczestnicy Studium po ukończeniu całego cyklu szkoleniowego i zdaniu egzaminu otrzymują Świadectwo ukończenia Studium wydawane na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). Program Studium jest zgodny ze standardami sekcji psychoterapii PTP a uzyskane w ramach Studium świadectwo może być włączone
w poczet innych szkoleń z zakresu psychoterapii, realizowanych przez kandydatów na drodze uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Wymogi formalne przystąpienia do procedury uzyskiwania oraz odnawiania ważności certyfikatów psychoterapeuty i superwizora psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego określa uchwała Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego z dnia 18 listopada 2009 r. Absolwenci Studium Treningu i Terapii Grupowej nabędą kwalifikacje do samodzielnego prowadzenia treningów i terapii grupowych, oraz ubiegać się mogą o certyfikat trenera I i II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Zasady naboru na Studium
1. Dostarczyć do DCP do dnia 23.10.2013 Kartę Zgłoszenie udziału w Studium (do wyboru: wypełnij Kartę zgłoszenia on-line (24h) na http://dcp.wroclaw.pl lub wyślij Kartę Zgłoszenia na
e-mail: szkolenia@dcp.wroclaw.pl lub wyślij Kartę Zgłoszenia na fax. (71) 361 60 35. Karta do pobrania na http://dcp.wroclaw.pl).
2. Wpłacić na konto DCP opłatę za Studium (do wyboru: 1, lub 2 raty).
3. O przyjęciu na Studium decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłata za Studium
Ilość rat
2 raty
1. 24.09.2013 - 1800 PLN
2. 31.12.2013 - 1800 PLN
(koszt całkowity 3600 PLN)

1 rata
24.09.2013 3200 PLN

Miejsce odbywania się zajęć
Zajęcia odbywają się w nowoczesnych, komfortowych i klimatyzowanych salach dydaktycznych,
a uczestnicy Studium mają zapewnione przerwy kawowe (kawa, herbata, soki, ciastka – bez ograniczeń)

Terminy zjazdów:
2013-10-24, 2013-10-25, 2013-10-26, 2013-10-27, 2013-11-23, 2013-11-24, 2013-12-14, 2013-12-15, 2014-01-25, 2014-01-26, 2014-02-15, 2014-02-16, 2014-03-15, 2014-03-16, 2014-04-12, 2014-04-13, 2014-05-17, 2014-05-18, 2014-06-14, 2014-06-15

Szczegółowy harmonogram zjazdów:

ZJAZD I

Trening interpersonalny.

Trening interpersonalny jest podstawowym etapem szkolenia dla uczestników Studium Treningu i Terapii Grupowej w rozwoju własnych umiejętności i kompetencji w pracy z grupą. Trening interpersonalny jest intensywnym doświadczeniem grupowym, w trakcie którego uczestnicy Studium Treningu i Terapii Grupowej wchodzą ze sobą w bezpośrednie interakcje, poznając lepiej swoje sposoby reagowania na innych ludzi i dowiadując się jak inni reagują na nich. Trening interpersonalny służy pogłębieniu świadomości własnych myśli, uczuć i zachowań, lepszemu rozumieniu siebie i innych oraz eksperymentowaniu z nowymi, bardziej korzystnymi sposobami kontaktu.

ZJAZD II

Proces grupowy. Fazy rozwoju grupy.
1. Proces grupowy. Fazy rozwoju.
2. Tworzenie grupy - tworzenie oferty, nabór i kwalifikacja uczestników, spotkanie poprzedzające pracę z grupą, ustalanie podstawowych reguł, zagadnienia związane ze współprowadzeniem w fazie poprzedzającej właściwą pracę z grupą.
3. Grupa w stadium początkowym- charakterystyka grupy, początkowe problem, opór grupy, koncentracja na sobie a koncentracja na innych, praca “ tu i teraz”, zaufanie a nieufność.
4. Budowanie zaufania - znaczenie modelowania, działania budujące zaufanie.
5. Określenie i sprecyzowanie celów.
6. Proces grupowy w stadium początkowym - normy grupowe, spójność grupy, zadania uczestników i potencjalne problemy.
7.Grupa w stadium przejściowym - charakterystyka grupy, lęk, postawy obronne i opór, walka o władzę, konflikt, konfrontacja, krytyka wobec prowadzącego, reakcje prowadzącego wobec oporu.
8. Problemowe zachowani I kłopotliwi uczestnicy grupy w stadium przejściowym - milczenie, bierność, gadaulstwo, zadawanie pytań, dobre rady, pocieszanie, wrogość, zależność, wywyższanie się, kontakty towarzyskie, intelektualizowanie, nadmierne okazywanie emocji.
9. Interwencje terapeutyczne wobec uczestników i grupy wykazującej opór.
10. Przeniesienie i przeciwprzeniesienie.
11. Zadania uczestników I potencjalne problem w stadium przejściowym grupy.

ZJAZD III

Proces grupowy. Fazy rozwoju grupy. Trening umiejętności psychospołecznych.
Trening umiejętności pomocy psychologicznej.
1. Stadium konstruktywnej pracy grupy - przechodzenie do stadium konstruktywnej pracy, charakterystyka grupy, normy grupowe i typowe zachowania, grupa pracujące konstruktywnie i niekonstruktywnie, proces grupowy, dylematy uczestników grupy.
2. Czynniki terapeutyczne działające w grupie - otwieranie się przed innymi, konfrontacja, informacje zwrotne, spójność i poczucie wspólnoty, nadzieja, gotowość do podejmowania ryzyka i zaufania innym, życzliwość, troska I akceptacja, moc osobista, catharsis, czynnik poznawczy, motywacja do zmiany, swoboda eksperymentowania, humor.
3. Zadania uczestników i potencjalne problem w fazie pracy konstruktywnej grupy.
4. Końcowa faza pracy z grupą - charakterystyka, zakończenie pracy z grupą, radzenie sobie z uczuciami związanymi z rozstaniem, podsumowanie doświadczeń, utrwalanie zmian w zachowaniu, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnych.
5. Zadania uczestników i potencjalne problem w fazie końcowej pracy z grupą.
6. Sesje uzupełniające i spotkania indywidualne.
7. Trening umiejętności psychospołecznych
8. Trening umiejętności pomocy psychologicznej
9. Diagnoza potrzeb i przewidywanie efektów pracy grupowej, konstruowanie programów profilaktycznych i terapeutycznych.
10. Rola terapeuty/ trenera w pracy z grupą. Rozumienie i kontrolowanie procesu grupowego, rozumienie i kontrolowanie intensywności uruchamianych emocji w procesie grupowym. Konstruktywne rozwiązywanie kryzysów indywidualnych i grupowych ujawniających się w trakcie procesu grupowego.

ZJAZD IV

Psychoterapia grupowa.
1. Psychoterapia grupowa - zakres psychoterapii grupowej i jej znaczenie kliniczne.
2. Skuteczność psychoterapii grupowej.
3. Charakterystyka oddziaływań w psychoterapii grupowej.
4. Czynniki terapeutyczne, siły modyfikujące czynniki terapeutyczne.
5. Czynniki interpersonalnego uczenia się.
6. Tworzenie warunków do pracy grupy psychoterapeutycznej- ocena ograniczeń i wybór celów, warunki pracy grupy i jej liczebność, ramy czasowe grupy,praca z koterapeutą, łączenie psychoterapii grupowej z innymi formami leczenia.
7. Tworzenie grupy psychoterapeutycznej - dobór pacjentów i tworzenie grupy, przygotowanie pacjentów do udziału w psychoterapii grupowej, budowanie kultury grupy.
8. Rozwiązywanie problemów w psychoterapii grupowej- problemy z uczestnictwem, podgrupy, konflikt w grupie, pacjenci problemowi.
9. Techniki psychoterapeuty grupowego - praca tu i teraz, wykorzystanie przeniesienia i przejrzystości, wykorzystanie procedur.
10. Terapia grupowa na oddziałach szpitalnych - grupy dla pacjentów z ostrymi zaburzeniami, grupy dla pacjentów przewlekle chorych. Analiza materiału filmowego, zapis sesji teraputycznych w warunkach szpitalnych.
11. Terapia grupowa ambulatoryjna - grupy interpersonalne i dynamiczne, grupy zorientowane behawioralnie, poznawczo i edukacyjnie,grupy podtrzymujące i rehabilitacyjne. Analiza materiału filmowego, zapis sesji terapeutycznych w warunkach ambulatoryjnych.

ZJAZD V

Terapia grupowa ofiar i sprawców przemocy.
1. Zastosowanie terapii grupowej w terapii sprawców przemocy.
2. Zastosowanie terapii grupowej dla osób - ofiar przemocy.
3. Charakterystyka obszarów problemowych.
4. Cele w psychoterapii grupowej.
5. Tworzenie grupy.
6. Zasady pracy.
7. Konstruowanie programów terapeutycznych.
8. Przebieg terapii grupowej.
9. Praktyka umiejętności terapeuty grupowego.
10. Trudne sytuacje w terapii grupowej.
11. Superwizja przypadków. Aktywny udział w prowadzeniu grupy, sesja superwizji grupowej.

ZJAZD VI

Terapia grupowa uzależnień, współuzależnień, DDA.
1. Zastosowanie terapii grupowej w terapii uzależnień.
2. Zastosowanie terapii grupowej dla osób współuzależnionych
3. Terapia grupowa DDA.
4. Charakterystyka obszarów problemowych.
5. Cele w psychoterapii grupowej.
6. Tworzenie grupy.
7. Zasady pracy.
8. Konstruowanie programów terapeutycznych.
9. Przebieg terapii grupowej.
10. Praktyka umiejętności terapeuty grupowego.
11. Trudne sytuacje w terapii grupowej.
12. Superwizja przypadków. Aktywny udział w prowadzeniu grupy, sesja superwizji grupowej.

ZJAZD VII

Terapia grupowa zaburzeń depresyjnych, lękowych, psychotycznych.
1. Zastosowanie terapii grupowej w terapii zaburzeń depresyjnych.
2. Zastosowanie terapii grupowej w terapii zaburzeń lękowych.
3. Zastosowanie terapii grupowej w terapii zaburzeń psychotycznych.
4. Charakterystyka obszarów problemowych.
5. Cele w psychoterapii grupowej.
6. Tworzenie grupy.
7. Zasady pracy.
8. Konstruowanie programów terapeutycznych.
9. Przebieg terapii grupowej.
10. Praktyka umiejętności terapeuty grupowego.
11. Trudne sytuacje w terapii grupowej.
12. Superwizja przypadków. Aktywny udział w prowadzeniu grupy, sesja superwizji grupowej.

ZJAZD VIII

Terapia grupowa dzieci i młodzieży.
1. Zastosowanie terapii grupowej w psychoterapii dzieci i młodzieży.
2. Charakterystyka obszarów problemowych.
3. Cele w psychoterapii grupowej.
4. Tworzenie grupy.
5. Zasady pracy.
6. Konstruowanie programów terapeutycznych.
7. Przebieg terapii grupowej.
8. Praktyka umiejętności terapeuty grupowego.
9. Trudne sytuacje w terapii grupowej.
10. Superwizja przypadków. Aktywny udział w prowadzeniu grupy, sesja superwizji grupowej.

ZJAZD IX

Terapia grupowa zaburzeń odżywiania.
1. Zastosowanie terapii grupowej w terapii zaburzeń odżywiania - anoreksja, bulimia.
2. Charakterystyka obszarów problemowych.
3. Cele w psychoterapii grupowej.
4. Tworzenie grupy.
5. Zasady pracy.
6. Konstruowanie programów terapeutycznych.
7. Przebieg terapii grupowej.
8. Praktyka umiejętności terapeuty grupowego.
9. Trudne sytuacje w terapii grupowej.
10. Superwizja przypadków. Aktywny udział w prowadzeniu grupy, sesja superwizji grupowej
Doświadczeni trenerzy, wykładowcy
Zajęcia w Studium Terapii Grupowej prowadzone są przez doświadczonych trenerów mających w swoim dorobku prowadzenie wielu warsztatów i szkoleń w DCP, jak i szkoleń na zamówienie instytucji i firm. Nasi wykładowcy to certyfikowani superwizorzy i trenerzy Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, psycholodzy i trenerzy, wieloletni praktycy terapii indywidualnej i terapii grupowej, warsztatów i treningów rozwojowych, psychoedukacyjnych, socjoterapeutycznych. pracownicy Uczelnii Wyższych, pracownicy szpitali i przychodni zdrowia, pracownicy placówek oświatowych i pomocy społecznej.

Agnieszka Juszczyk - psycholog kliniczny, psychoterapeuta, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Prowadzi interwencję kryzysową, psychoterapię indywidualną, grupową, terapię rodzin i par, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia. W pracy terapeutycznej pracuje z klientami po doświadczeniach traumatycznych z zespołem ASD i PTSD, osobami z kryzysem suicydalnym, osobami po traumach seksualnych. Specjalizuje się w terapii zaburzeń lękowych, depresyjnych, psychotycznych, psychoterapii zaburzeń seksualnych. Prowadzi sesje debriefingowe Critical Incident Stress Debriefing (CISD) dla specjalistów zajmujących się zawodowo ratownictwem i interwencją kryzysową oraz ofiar, grup dotkniętych kryzysem. Członek Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, International Critical Incident Stress Foundation (ICISF), International Association for Suicide Prevention (IASP). Pracuje w kilku Poradniach Zdrowia Psychicznego. Jest biegłym sądowy w zakresie psychologii klinicznej dzieci i dorosłych oraz seksuologii. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe w zakresie Seksuologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie . W zakresie umiejętności psychoterapeutycznych kształciła się także w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie, Polskim Instytucie Ericksonowskim, Szkole Terapeutycznej Psychoterapia Systemowa Indywidualna i Rodzinna Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej w Poznaniu (ukończony kurs podstawowy i kurs zaawansowany), Studium metod pracy z ofiarami przemocy seksualnej, ich rodzinami i opiekunami - Fundacja Dzieci Niczyje, Studium Opiniowania Psychologiczno-Sądowego - Fundacja Dzieci Niczyje, Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie. Prowadzi szkolenia specjalistyczne dla trenerów i terapeutów grupowych z zakresu konstruowania programów terapeutycznych i prowadzenia terapii grupowej dla osób z zaburzeniami depresyjnymi, zaburzeniami lękowymi i psychotycznymi.

Dorota Werner - pedagog, psychoterapeutka, certyfikowany instruktor i specjalista terapii uzależnień Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Członek Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w kilku Poradniach Zdrowia Psychicznego, opiniuje na potrzeby orzecznictwa sądowego w sytuacji nadużyć seksualnych. Specjalizuje się w interwencji kryzysowej terapii ofiar przemocy psychicznej, fizycznej i seksualnej, osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i współuzależnionych, DDA. W terapii zajmuje się osobami w sytuacji kryzysu, problemami zaburzeń depresyjnych, lękowych, zaburzeń somatyzacyjnych. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dzieci i osób dorosłych, terapię rodzin, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia. Ukończyła pedagogikę na Uniwersytecie Opolskim oraz Studia Podyplomowe w zakresie Seksuologii Klinicznej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Seksuologiczne. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła m.in. w: Studium Pomocy Psychologicznej - Instytut Psychologii Zdrowia Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie - Instytut Psychologii Zdrowia Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkole Terapeutycznej Polskiego Instytutu Ericksonowskiego, Studium metod pracy z ofiarami przemocy seksualnej, ich rodzinami i opiekunami - Fundacja Dzieci Niczyje, Studium Opiniowania Psychologiczno-Sądowego - Fundacja Dzieci Niczyje. Prowadzi szkolenia specjalistyczne dla trenerów i terapeutów grupowych z zakresu konstruowania programów terapeutycznych i prowadzenia terapii grupowej dla osób z zaburzeniami odżywiania - z problemem anoreksji, bulimii i kompulsywnego objadania się.

Agnieszka Tekiela - pedagog, psychoterapeuta, certyfikowany trener warsztatu umiejętności psychospołecznych - rekomendacja I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Członek Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychodynamicznego. Prowadzi interwencję kryzysową, terapię ofiar i sprawców przemocy psychicznej, fizycznej i seksualnej. Pracuje z osobami dotkniętymi kryzysami uzależnień, kryzysami suicydalnymi, osobami po stracie oraz osobami z rodzin dysfunkcyjnych. Realizuje grupy wsparcia, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia dla specjalistów zajmujących się interwencją kryzysową oraz pomocą terapeutyczną. Doświadczenie zawodowe zdobyła w Specjalistycznym Ośrodku Interwencji Kryzysowej, oraz jako koordynator w Ośrodku Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem, w Ośrodku Psychoterapii i Rozwoju Eidos. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła m.in. w: Szkole Terapeutycznej Krakowskie Centrum Psychodynamiczne, Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży przy Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie - Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Prowadzi szkolenia specjalistyczne dla trenerów i terapeutów grupowych z zakresu konstruowania programów terapeutycznych i korekcyjnych prowadzenia terapii grupowej dla ofiar przemocy oraz terapii grupowej sprawców przemocy.

Joanna Szynka - psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany specjalista terapii uzależnień i współuzależnienia, certyfikowany trener warsztatu umiejętności psychospołecznych - rekomendacja I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, w trakcie zdobywania rekomendacji II stopnia trenera treningu interpersonalnego, nauczyciel kontraktowy. Prowadzi terapię indywidualną i grupową, zajęcia psychoedukacyjne, treningi umiejętności, szkolenia. Specjalizuje się w pracy z osobami uzależnionymi, współuzależnionymi i ich rodzinami oraz DDA. Pracuje indywidualnie z osobami z zaburzeniami osobowości, odżywania, problemami zaburzeń depresyjnych, lękowych, somatyzacyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Wojewódzkim Ośrodku Terapii Uzależnień i Współuzależnienia we Wrocławiu - Oddział Dzienny, NZOZ „ Centrum Ikar”, NZOZ Centrum Zdrowia Psychicznego AKMED, Zakład Lecznictwa Odwykowego w Czarnym Borze, Zakład Karny nr 1 we Wrocławiu. Ukończyła psychologię o specjalizacji klinicznej dla dorosłych na Uniwersytecie Wrocławskim, Studium Terapii Uzależnień w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie oraz Szkołę Psychoterapii w Ośrodku Edukacji Psychologicznej. Swoje umiejętności terapeutyczne rozwijała również w Instytucie Psychoterapii we Wrocławiu oraz Centrum Psychoterapii i Psychoedukacji PTPU – Szkoła Trenerów.

Marzena Szczygieł - psycholog, psychoterapeutka, certyfikowany specjalista terapii uzależnień, kierownik programu Młodzieżowego Klubu Abstynenta, prezes Stowarzyszenia JESTEM zajmującego się terapią i profilaktyką uzależnień. Członek Polskiej Federacji Społeczności Terapeutycznych, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w Poradniach Zdrowia Psychicznego, młodzieżowych ośrodkach szkolno-wychowawczych, instytucjach zajmujących się profilaktyką i terapią uzależnień oraz współuzależnień. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe w pracy terapeutycznej. Specjalizuje się w interwencji kryzysowej i terapii osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i współuzależnionych, DDA. Prowadzi terapię grupową dla osób z problemem uzależnienia od środków psychoaktywnych, osób współuzależnionych oraz Dorosłych Dzieci Alkoholików. W terapii zajmuje się osobami w sytuacji kryzysu, problemami zaburzeń depresyjnych, lękowych, zaburzeń somatyzacyjnych, kryzysem przemocy w rodzinie, zjawiskiem zaniedbania i krzywdzenia dzieci, przemocą seksualną. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dzieci i osób dorosłych, terapię rodzin, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia dla specjalistów zajmujących się terapią. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Studium Pomocy Psychologicznej i Studium Terapii Uzależnień w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Kwalifikacje do prowadzenia terapii rodzin zdobyła kształcąc się w Instytucie Psychiatrii i Neurologii IPIN w Warszawie. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła m.in. w: Instytucie Psychologii Zdrowia Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkole Terapeutycznej Polskiego Instytutu Ericksonowskiego, Instytucie Psychiatrii i Neurologii IPIN Warszawa, Towarzystwie Promocji Zdrowia, KARAN Warszawa, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN Warszawa, NORDISK, PSMP Amsterdam, Instytut Kształcenia Nauczycieli Kalisz, Instytut Psychoterapii Wrocław, WOTUiW Wrocław. Prowadzi szkolenia specjalistyczne dla trenerów i terapeutów grupowych z zakresu konstruowania programów terapeutycznych i psychoprofilaktycznych, prowadzenia terapii grupowej dla osób uzależnionych, współuzależnionych i DDA.

Anna Grzelak-Zalewska - psycholog, certyfikowany trener warsztatu umiejętności psychospołecznych- rekomendacja I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany coach, konsultant. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku psychologia - specjalizacja psychologia kliniczna. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Specjalizuje się w metodologii pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ważnych w pracy zawodowej, w tym metodyce coachingu umiejętności interpersonalnych. Twórca programów szkoleniowych i dydaktycznych. Ukończyła Studia Podyplomowe Menadżerskie Zarządzanie Pracą na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów. Certyfikowany trener ITC International Training Centre. Doświadczenie zawodowe: pracuje jako trener warsztatów psychologicznych, treningów interpersonalnych, szkoleń w zakresie Human Resource Management , Development, prowadzi coaching psychologiczny indywidualny i grupowy. Prowadzi szkolenia dla kadry menadżerskiej wielu wiodących firm, prowadzi szkolenia wewnętrzne firm, jest odpowiedzialna za indywidualny rozwój zawodowy i podnoszenie kompetencji pracowników. Od wielu lat prowadzi szkolenia w ramach projektów EFS dla instytucji pomocy społecznej, psychologów, pedagogów, terapeutów w zakresie zarządzania zespołem, budowania zespołu teambuilding, umiejętności menadżerskich, umiejętności interpersonalnych - komunikacja, asertywność, zarządzanie czasem, zarządzanie celami, zarządzanie własnym rozwojem; negocjacje i techniki sprzedażowe, mediacje. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów i szkoleń z zakresu treningu autogennego, technik relaksacyjnych i wizualizacyjnych w pracy z klientem, warsztatów radzenia sobie ze stresem. Prowadzi szkolenia specjalistyczne dla trenerów i terapeutów grupowych z zakresu pracy z grupą, rozumienia procesu grupowego, konstruktywnego rozwiązywania kryzysów indywidualnych i grupowych, treningu interpersonalnego, oraz podstaw terapii grupowej.

Natalia Wiśniewska - psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany specjalista terapii uzależnień, członek PTP. Prowadzi terapię indywidualną i grupową, zajęcia psychoedukacyjne, treningi umiejętności, szkolenia. Specjalizuje się w pracy z osobami uzależnionym i ich rodzinami oraz DDA. Pracuje indywidualnie z osobami z zaburzeniami osobowości, problemami zaburzeń, lękowych, somatyzacyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Wojewódzkim Ośrodku Terapii Uzależnień i Współuzależnienia we Wrocławiu - Oddział Dzienny, jako dyrektor merytoryczny Ośrodka Leczenia Uzależnień HORIZON, w Polskim Instytucie Szkoleń i Psychoterapii, Zakładzie Karnym nr 1 we Wrocławiu. Od 2005 prowadzi prywatną praktykę psychoterapii. Ukończyła psychologię o specjalizacji klinicznej dla dorosłych na Uniwersytecie Wrocławskim, Studium Terapii Uzależnień w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie oraz Szkołę Psychoterapii w Ośrodku Edukacji Psychologicznej. Swoje umiejętności terapeutyczne rozwijała również w Instytucie Psychoterapii we Wrocławiu oraz w Instytucie Eriksonowskim, Centrum Terapii Krótkoterminowej, obecnie w trakcie studiów doktoranckich. Regularnie superwizuje pracę u superwizora PTP.

Beata Oleksy - psychoterapeutka, trener warsztatu umiejętności psychospołecznych- rekomendacja I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Członek Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje z osobami indywidualnymi - dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, rodzinami w podejściu psychodynamicznym. Specjalizuje się w terapii zaburzeń osobowości, zaburzeń lękowych, depresyjnych, psychotycznych, psychosomatycznych, interwencji kryzysowej i terapii ofiar przemocy psychicznej, fizycznej i seksualnej. Ukończyła pedagogikę (specjalizacja: poradnictwo i pedagogika opiekuńczo-wychowawcza) a także Studium Doktoranckie na Uniwersytecie Wrocławskim, prowadzi zajęcia dydaktyczne na uczelniach wyższych m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim, w Dolnośląskiej Szkole Wyższej Edukacji. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując: w Specjalistycznym Ośrodku Interwencji Kryzysowej we Wrocławiu, Ośrodku Psychoterapii i Rozwoju Eidos oraz w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła m.in. w: Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży Krakowskie Centrum Psychodynamiczne, Szkoła Psychoterapii Krakowskie Centrum Psychodynamiczne, szkolenia terapeutyczne organizowane przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Krakowskie Centrum Psychoterapii, Polski Instytut Ericksonowski, Fundację Dzieci Niczyje. Prowadzi szkolenia specjalistyczne dla trenerów i terapeutów grupowych z zakresu socjoterapii dzieci i młodzieży, zastosowania terapii grupowej w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami emocji i zachowania.