Arkadiusz
Choczaj
Kierownik
Marketingu, CWS-boco
Polska Sp. z o.o.
Temat: Kampania Toaleta2012.pl - o co tu chodzi?
Toaleta2012.pl to kampania edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich jak hotele, restauracje i puby, dworce itp., w kontekście przygotowań Polski do mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2012.Organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę opinii publicznej na standard publicznie dostępnych toalet w Polsce, który w wielu miejscach wymaga zdecydowanego podniesienia. Standard ten rzutuje na obraz Polski i Polaków w oczach kibiców, turystów i gości. Dlatego organizatorzy kampanii postawili sobie za cel przyczynienie się do podniesienia poziomu naszych toalet poprzez promowanie dobrych przykładów i dopingowanie właścicieli oraz administratorów toalet.
W ramach zeszłorocznej edycji kampanii przeprowadzone zostało badanie – „Mystery Toilet”, na podstawie którego powstał specjalny raport na temat stanu ogólnodostępnych toalet w Polsce. Na początku br. w ramach kampanii przeprowadzono wybory najlepszej toalety w Polsce. Zaszczytne laury zdobyły publiczna toaleta przy ulicy Kruczej w Warszawie oraz toaleta w łódzkiej restauracji Hana Sushi.
W tym roku do akcji ruszyły Patrole Czystości – odwiedzające toalety, oceniające ich standard i przyznające odznaczenia „Czysta Toaleta”. Na takie wyróżnienie zasłużyło 3/4 sprawdzonych przez Patrole miejsc (zobacz oddzielny wątek na forum).
Wraz z TNS OBOP przeprowadzone zostały też badania opinii zagranicznych turystów o naszych toaletach. Zostali oni zapytani o ich ocenę i porównanie do podobnych miejsc w krajach ich zamieszkania. Ocena ta w większości przypadków jest pozytywna. Ankietowani skarżyli się jednak na poziom toalet miejskich i dworcowych, ich niską dostępność i opłaty(zobacz oddzielny wątek na forum).
Wyniki obu badań potwierdzają zeszłoroczne obserwacje – ogólnie osiągnęliśmy podstawowy standard czystości i wyposażenia. Sporo jest jednak miejsc zaniedbanych,
w szczególności na dworcach autobusowych i kolejowych. Problem jest też z dostępnością toalet – ich liczbą, przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych, oraz opłatami. Te zagadnienia z pewnością będą wyzwaniem w najbliższych latach dla właścicieli
i administratorów toalet, jak również włodarzy miast.
Organizatorem kampanii jest firma CWS-boco Polska. Patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny. Partnerem merytorycznym jest Polska Izba Gospodarcza Czystości, natomiast patronem medialnym portal horeca.pl. Informacje na temat kampanii można znaleźć na http://www.toaleta2012.pl