Jarosław Górski

Jarosław Górski marketing
terytorialny,
ekonomia
międzynarodowa,
zarządza...

Godło "Teraz Polska" przez lata działalności Polskiego Programu Promocyjnego stało się samo w sobie marką gospodarczą. Jakie wartości niesie ze sobą ta marka? Z czym się kojarzy, co mówi o oznaczonych nim produktach i usługach z jednej strony konsumentom, a co przedsiębiorstwom?
Mariusz Zalewski

Mariusz Zalewski koordynator
projektów
marketingowych &
psychoterapeuta

Witam!

Wg mnie godło TERAZ POLSKA to brand bardzo porządany przez wszystkie strony rynku, choć obecnie ma jakby niższy wydzwięk medialny, bo szum medialny o aferach polityków i CBA jest ważniejszy. Trochę to przykre...

Konsumentom daje gwarancję jakości produktów i dostarcza wielu pozytywnych emocji. Producentom pozwal osiągnąć pierwszy bardzo poważny krok ku estymie własnej marki.Mariusz Zalewski edytował(a) ten post dnia 06.10.09 o godzinie 10:07

konto usunięte

fakty,a ja proszę o fakty :)
jak w złotówkach przedstawia się przewaga konkurencyjna tych co godło wykupili.
Jarosław Górski

Jarosław Górski marketing
terytorialny,
ekonomia
międzynarodowa,
zarządza...

To jest bardzo dobre pytanie. Prawdopodobnie nie da się dokładnie zmierzyć (ilościowo), jaki jest wpływ posługiwania się Godłem na wyniki przedsiębiorstw, ale były robione badania na ten temat - podaję wyniki sprzed kilku lat, ale już niedługo będą dane aktualne (mowa o badaniach robionych przez niezależną firmę badawczą).

Firmy, które zyskały prawo do posługiwania się Godłem, w 76% przypadków twierdzą, że wskutek tego nastąpił wzrost sprzedaży nagrodzonych produktów/usług, z czego po 1/3 firm określa ten wzrost na odpowiednio 30 i 20%
Jarosław Górski

Jarosław Górski marketing
terytorialny,
ekonomia
międzynarodowa,
zarządza...

I jeszcze jedna mega-istotna sprawa: Godła się nie wykupuje, Godło jest przyznawane w drodze konkursu, gdzie główną rolę odgrywają oceny eksperckie. Właśnie dzięki temu Godło trzyma poziom i jest wśród konsumentów kojarzone z wysoką jakością :)

konto usunięte

nie ma co robić badań - lepiej popytać w finansach :)
cała prawda jest na fakturach...

głowy nie dam bo to było dawno ale coś mi pamięć podpowiada że było jednak tzw. wpisowe
Jarosław Górski

Jarosław Górski marketing
terytorialny,
ekonomia
międzynarodowa,
zarządza...

Jasne, jest "wpisowe" - fundacja nie bierze przecież pieniędzy na swoją działalność z powietrza, a oceny eksperckie (często po prostu laboratoryjne testowanie jakości produktów) jest kosztowne. To "wpisowe" (zależne zresztą od obrotów firmy, aby nie wpędzać zwłaszcza mniejszych firm w duże wydatki) nie gwarantuje jednak uzyskania Godła, a otwiera drogę do certyfikacji.
Jarosław Soliński Mcim

Jarosław Soliński Mcim International
marketer

tak z czystej ludzkiej ciekawosci - czy fundacja dysponuje danymi odnosnie rozpoznawalnosci marki "Teraz Polska" wsrod konsumentow?

jaka czesc spoleczenstwa wie co to oznacza ze produkt jest oznaczony godlem "Teraz Polska" i jak to sie rozni od produktu oznaczonego godlem "wiceburmistrza miasta X za trzeci kwartal 1999r." (no moze troche przesadzam)
Jarosław Górski

Jarosław Górski marketing
terytorialny,
ekonomia
międzynarodowa,
zarządza...

Takie badania były robione niestety przed kilku laty, ale właśnie "robią się" aktualne, więc wkrótce będzie się można na nie powołać.

Wyniki tych sprzed kilku lat są na stronie: http://terazpolska.pl/?menu=content&id=17

Dla "nielubiejących klikać" ;) cytuję z grubsza:

77,6% ankietowanych prawidłowo kojarzy Godło "Teraz Polska";
68,2% badanych jest zdania, że Godło "Teraz Polska" jest gwarantem wysokiej jakości oznaczonych nim produktów i usług;

więcej na stronie, badanie było robione na reprezentatywnej grupie Polaków.
Jarosław Soliński Mcim

Jarosław Soliński Mcim International
marketer

to gratuluje i zycze jeszcze lepszych wynikow w tym roku

czy w swoich badaniach rozrozniacie znajomosc marki na aided/unaided (przepraszam za anglicyzmy ale nie znam polskich "branzowych" odpowiednikow)
Jarosław Górski

Jarosław Górski marketing
terytorialny,
ekonomia
międzynarodowa,
zarządza...

Tak, są pytania o znajomość spontaniczną i wspomaganą.

Na pytanie otwarte z czym się kojarzy hasło "Teraz Polska" najczęstsze odpowiedzi to były: "polskie produkty, usługi" (prawie 30% badanych", a także "najlepsze polskie produkty, usługi" i "godło promocyjne, znak jakości, nagroda".

W pytaniach wspomaganych testowano skojarzenia z "Teraz Polska" (była kafeteria odpowiedzi) - ponad 60% respondentów wskazywało na godło, znak jakości. Ponadto testowano rozpoznawalność samego godła (znaku graficznego) - 77,6% poprawnych wskazań.
Jarosław Górski

Jarosław Górski marketing
terytorialny,
ekonomia
międzynarodowa,
zarządza...

Zgodnie z obietnicą aktualizuję wyniki badań o najnowsze badanie omnibusowe zrealizowane w sierpniu w 10 największych miastach Polski, oto wybrane wyniki:

82% respondentów uznaje, że przy podejmowaniu decyzji konsumenckich ważne znaczenie mają umieszczone na produkcie znaki jakości

69% ankietowanych jest zdania, że Godło „Teraz Polska” jest gwarantem wysokiej jakości oznaczonych nim produktów

59% respondentów uważa, że artykuły spożywcze firmowane Godłem „Teraz Polska” są lepsze lub zdecydowanie lepsze od zagranicznej konkurencji

Wyślij zaproszenie do