Wojtek
Rogański
Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI
Tomasz
Klim
zaangazowanie.pl✓zwi
ększ zaangażowanie i
pozytywne doświa...
Temat: Voice mailing
Niestety żadnych danych na temat efektywności tej usługi nie posiadam. Natomiast patrząc na voice mailing jako klient, to mam do niego taki sam stosunek jak do spamu, czy też niechcianej poczty w skrzynce pocztowej i przypuszczam, że jego skuteczność może być na zbliżonym poziomie. Obawiam się też, że upowszechnienie się tego narzędzia, będzie jeszcze bardziej utrudniało pracę telemarketerom.Tomasz Klim edytował(a) ten post dnia 18.01.07 o godzinie 18:21
Adam Dariusz
Świderski
Deputy Sales
Director, HBO POLSKA
Temat: Voice mailing
jesli chodzi o voice mailing, to mam dosyc bogate doświadczenia dotyczące tej usługi - testowałem ją już kika lat temuMoim zdaniem jest to narzędzie informacyjne, absolutnie nie sprzedażowe !
Najważniejszą rzeczą przy voice mailingu jest konstrukcja komunikatu.
NIestety większość komunikatów które słyszałem na rynku jest po prostu absolutnie nie do zastosowania - stąd też kiepskie wyniki.
Znacznie skuteczniejsza jest wysyłka smsów.
Mógłbym się tu rozpisywać o komunikacji mobilnej, ale chyba nie ma sensu.
Jeśli ktoś z Was jest bardzo tym tematem zainteresowany - to zapraszam do bezpośredniego kontaktu ze mną.
Pozdrawiam
Adam
Adam Dariusz
Świderski
Deputy Sales
Director, HBO POLSKA
Temat: Voice mailing
I jeszcze jedno - telemarketerom na pewno nie utrudni to pracy.Nawet słaby , bardzo słaby telemarketer bedzie miał wyższą skuteczność.
Voice mailing to w zasadzie telefoniczna ulotka czyli narzędzie masowe.
I tyle.
Tomasz
Klim
zaangazowanie.pl✓zwi
ększ zaangażowanie i
pozytywne doświa...
Temat: Voice mailing
I jeszcze jedno - telemarketerom na pewno nie utrudni to pracy.Nawet słaby , bardzo słaby telemarketer bedzie miał wyższą skuteczność.
Co do tego, że skuteczność telemarketerów zawsze będzie wyższa nie mam wątpliwości (ale trzeba dać im szansę), pisząc o utrudnieniu pracy miałem raczej na myśli nawiązanie kontaktu z klientem. Niestety w miarę rozwoju telesprzedaży w Polsce, rośnie niechęć klientów do tego typu kontaktów. Rynek psują na pewno nieuczciwe firmy, nieprofesjonalni telemarketerzy, ale także zbyt intensywne (nachalne) kontakty z klientem. Wykorzystując tego typu narzędzie wkraczamy w prywatność klienta, który może czuć się tym faktem poirytowany, dlatego też należy zachować pewien umiar, w przeciwnym wypadku liczba rozmów, które będą się kończyć zaledwie po kilku sekundach będzie drastycznie rosła. Przy takim nastawieniu klienta, nawet najlepszy telemarketer nie będzie wstanie nawiązać rozmowy, a co dopiero coś sprzedać.
Tomasz Klim edytował(a) ten post dnia 18.01.07 o godzinie 22:16
Wojtek
Rogański
Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI
Temat: Voice mailing
Ja mam doświadczenie w telemarketingu B2B i jestem głęboko przekonany, że w mojej branży ta usługa nie ma przyszłości. Efektywniej postrzegam e-mailing i faxmailing, ponieważ te narzędzia wykorzystują przynajmniej statutowe formy przekazu dla wykorzystywanych w nich urządzeń. A w momencie kiedy odbieram telefon nie mam ochpoty wysłuchiwać komunikatów głosowych, które sa dla mnie dostatecznie męczące, kiedy sam dodzwaniam się do call center wyposażonego w słabo optymalizowany IVR. Ciagle jeszcze w telefonicznym kontakcie werbalnym dla interlokutora najważniejsze jest to, że zapewnia on interaktywność na poziomie relacji międzyludzkich i daje rozmówcy poczucie indywidualnego podejścia i nastawienia na realizację jego potrzeb poprzez właściwe dostarczanie korzysci.Wojtek Rogański edytował(a) ten post dnia 19.01.07 o godzinie 16:43
Irena
M.
senior copywriter
@VML Poland
Temat: Voice mailing
W B2B na pewno nie ma szans, pozwolę sobie dodać, że na rynku B2C w dużych miastach też nie. Przytrafiło mi się pracować kilka miesięcy przy Voice mailingu, czy voice sms-ingu, jak kto woli i bardzo dobrze działa w mniejszych miejscowościach, wioskach itp - tam, gdzie ludzie nie są bombardowani telemarketingami/billboardami itp i są mniej krytyczni.Komunikat - kluczowa rzecz - korzyści, korzyści, korzyści. Wtedy nawet sprzedażowo się udaje, ale tak jak mówiłam - w mniejszych miejscowościach raczej.
Adam Dariusz
Świderski
Deputy Sales
Director, HBO POLSKA
Temat: Voice mailing
Jesli chodzi o małe miasta faktycznie respons jest nieco większy,ale i tak nie widzę szans dla voice mailingu i sms-ingu nawet dla B2C.
Natomiast zgadzam się z Ireną - najważniejszy w tym wszystkim jest komunikat.
konto usunięte
Temat: Voice mailing
[author]Adam Dariusz
Szymon K. Prezes zarządu,
Temat: Voice mailing
Moja firma korzysta z usług Voice-SMS http://voicesms.pl od kilkunastu miesięcy. Ma to swoje plusy i minusy -jak wszystko. Jest to raklama nie trwala, lecz dziala szybko i moge reagowac w trakcie jej trwania, zmieniac i modyfikowac- a to dla mnie wazne. Warto to wziac pod uwage. Polecam.
Adam Dariusz
Świderski
Deputy Sales
Director, HBO POLSKA
Temat: Voice mailing
Dużo zależy od produktu czy usługi którą sprzedajemy.W moim przypadku wolę wydać pieniądze na telemarketera niż voice mailing.
To samo się tyczy również i reklamy.
Nawet smsing stawiam wyżej od voice mailingu, ale tak jak napisałem wczesniej - to kwetsia produktu czy usługi.
A wracając do Twojej wypowiedzi Szymonie, czy w czasie lub bezpośrednio po voice mailingu zaobserwowałeś wzrost interesujących Cię wskaźników?
Czyli w jaki sposób mierzyłeś czy opłaca się ten voice mailing ???
Szymon K. Prezes zarządu,
Temat: Voice mailing
Firma VoiceSMS robi mi kampanię polegającą na wysyłanu krótkiej wiadomości gosowej we wskazany region kraju lub miasta. Np informując, że jeśli dokonają rezerwacji wycieczki lotniczej w przeciągu 3 dni, dostaną rabat. Oczywiście, że sie opłaca, ponieważ moje biuro ma swoje Call Center, natomiast jeśli ktoś robi rezerwację na którą się zdecydował po otrzymaniu oferty wiadomości głosowej, rezerwacji dokonuje telefonicznie w Call Center VoiceSMS. Nic prostrzego.Jeśli chce się oszczędzić na kosztach, można nie kożystać z ich CC, tylko w wiadomości dodać informację, że aby otrzymać np rabat, prosze podać kod promocji (...) albo jaieś hasło.
Adam Dariusz
Świderski
Deputy Sales
Director, HBO POLSKA
Temat: Voice mailing
No OK.Tylko czy nastąpił wzrost sprzedaży ?
Pewnie tak.
Ale ja np. mam znacznie skuteczniejsze narzędzia niż voice mailing.
VM to narzędzie masowe.
Ja działam na rynku o ograniczonym zasięgu i zresztą dysponuję bazą danych.
Pozwala to na użycie narzędzi znacznie skuteczniejszych.
VM wypada więc bardzo słabo.
Szymon K. Prezes zarządu,
Temat: Voice mailing
No sytuacja wyglądała tak, że ja miałem swoje CC. Kiedy VoiceSMS uruchomiło sprzedaż utworzyło się drugie zewnętrzne CC. Płacę im % za sprzedaż moich produktów. Nie patrząc na VoiceSMS moja sprzedaż wzrosła o tyle, że jeśli ktoś się nie decyduje na zakup w czasie trwania kampanii promocyjnej, prędzej czy później wróci, ale już tylko do mnie... I to jest już odczuwalne.Podobne tematy
Następna dyskusja: