Monika Pabijańska

Monika Pabijańska archetika.
generalna.

Temat: Telemarketer z taśmy...

Witajcie,

pewnego dnia wróciłam do domu, zmęczona po pracy. Zadzwonił telefon (domowy). Odebrałam i usłyszałam głos telemarketerki Play nagranej na taśmę...

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Jaka jest efektywność tego typu telemarketingu?

Przyznam, że u mnie wywołało to negatywne emocje (ja zmęczona i po pracy, a ktoś do mnie dzwoni w czasie odpoczynku - 18:00 - i w dodatku puszcza nagranie z taśmy.)

Monika
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Telemarketer z taśmy...

Zapewne był to sms głosowy. Tak, jest coś takiego i się zdaża. Wiele firm to wykorzystuje.

dodam:

jest efektywy, bo generuje leady sprzedażowe. Czyli osoby naprawdę zainteresowane odpowiedzą na ofertę. Coś podobnego jak banery na stronach internetowych.Piotr J. edytował(a) ten post dnia 18.11.09 o godzinie 12:48
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Telemarketer z taśmy...

Korzystanie z takich form telemarketingu w tym kraju jest nielegalne :-).
Włodzimierz G.

Włodzimierz G. Business Development

Temat: Telemarketer z taśmy...

Michał Szybalski:
Korzystanie z takich form telemarketingu w tym kraju jest nielegalne :-).


I tu się nie zgodzę
voice mailing nie jest nielegalny

poproszę o wykładnie prawna na potwierdzenie nielegalności :)
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Telemarketer z taśmy...

USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r.- Prawo telekomunikacyjne

(Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2004 r.)
"Art. 172. 1. Zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
2. Przepis ust. 1 nie narusza zakazów i ograniczeń dotyczących przesyłania niezamówionej informacji handlowej wynikających z odrębnych ustaw."
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Telemarketer z taśmy...

No tak, ale tutaj to jest spam. Do baz, gdzie zostały takie zgody uzyskane, nie widzę problemu.
Włodzimierz G.

Włodzimierz G. Business Development

Temat: Telemarketer z taśmy...

Michał Szybalski:
USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r.- Prawo telekomunikacyjne

(Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2004 r.)
"Art. 172. 1. Zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
2. Przepis ust. 1 nie narusza zakazów i ograniczeń dotyczących przesyłania niezamówionej informacji handlowej wynikających z odrębnych ustaw."

czyli wg tej ustawy operatorzy komórkowi sprawdzający jakość obsługi klienta lamia prawo
no i to nagminnie bo co nie zadzwonię do jednego z nich z problemem to po 5 min automat do mnie oddzwania :)

czy dotyczy to tez sms-a głosowego ??

sam zapis wg mnie jest niejasny bo nie wiem czy dotyczy urządzenia czy też samego sposobu/formy przekazu informacji ??
Michał Szybalski

Michał Szybalski Architekt Systemów
IT, Comarch S.A

Temat: Telemarketer z taśmy...

Hm.... czy rozwiązywanie problemów to marketing bezpośredni? Ciekawe podejście....Co do samej automatyki: "Na koniec należy zwrócić szczególną uwagę na art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r., Nr 171, poz. 1800 z późn. zm), zgodnie z którym zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. W komentarzu do tego przepisu czytamy, że przepis art. 172 zakazuje używania automatycznych systemów wywołujących do celów marketingu bezpośredniego. Automatycznym systemem wywołującym będzie każdy system techniczny służący do przekazywania komunikatów indywidualnym odbiorcom bez bezpośredniego udziału człowieka. Cecha automatyczności jest związana z inicjowaniem i realizowaniem przekazu za pomocą odpowiednio zaprogramowanych urządzeń przyłączonych do sieci telekomunikacyjnej. Po stronie użytkownika wywołującego wystepuje jedynie nadanie komunikatu, a po stronie użytkownika wywoływanego wyłącznie odbiór. Po stronie nadawcy brak jest bezpośredniego udziału człowieka w procesie komunikowania. Przepis art. 172 ust. 1 dotyczy wszelkich automatycznych systemów wywołujących, mimo że przepis art. 13 ust. 1 dyrektywy 2002/58/WE mówi o systemach głosowych (calling machines), faksowych i poczcie elektronicznej. Przepis polskiej ustawy ma również zastosowanie do systemów generujących komunikaty SMS, MMS, komunikatorów internetowych i innych form komunikowania drogą telekomunikacyjną za pomocą głosu, tekstów, obrazów itp.17)"
http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz5/i-tresc/i4669-1.htm
Włodzimierz G.

Włodzimierz G. Business Development

Temat: Telemarketer z taśmy...

my teraz mówimy o sprzedażny przez telefon do bazy danych a Monika nie określiła czy był to telefon z badaniem po obsłudze czy sprzedaż

i chyba tu mamy rozbieżność
Jacek Krajewski

Jacek Krajewski Emplocity |
Rekrutacja |
Artificial
Intelligence

Temat: Telemarketer z taśmy...

Monika Pabijańska:
Witajcie,

pewnego dnia wróciłam do domu, zmęczona po pracy. Zadzwonił telefon (domowy). Odebrałam i usłyszałam głos telemarketerki Play nagranej na taśmę...

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Jaka jest efektywność tego typu telemarketingu?

Przyznam, że u mnie wywołało to negatywne emocje (ja zmęczona i po pracy, a ktoś do mnie dzwoni w czasie odpoczynku - 18:00 - i w dodatku puszcza nagranie z taśmy.)

Monika

Moniko, ciężko mi podać konkretną wartość procentową skuteczności tego typu działań gdyż na efektywność voice-mailingu składa się kilka zmiennych:
1. Baza ("zimna", "ciepła"; telefony stacjonarne czy też komórki)
2. Grupa docelowa.
3. Produkt, którego kampania dotyczy.Jacek Krajewski edytował(a) ten post dnia 08.12.09 o godzinie 20:09
Jacek Krajewski

Jacek Krajewski Emplocity |
Rekrutacja |
Artificial
Intelligence

Temat: Telemarketer z taśmy...

Piotr J.:
Zapewne był to sms głosowy. Tak, jest coś takiego i się zdaża. Wiele firm to wykorzystuje.

dodam:

jest efektywy, bo generuje leady sprzedażowe. Czyli osoby naprawdę zainteresowane odpowiedzą na ofertę. Coś podobnego jak banery na stronach internetowych.Piotr J. edytował(a) ten post dnia 18.11.09 o godzinie 12:48

Zgadza się, ta forma jest coraz częściej wykorzystywana i popularniejsza; co istotne również kosztowo staje się w niektórych przypadkach korzystniejsze od tradycyjnego telemarketingu.

Następna dyskusja:

Uwaga Konkurs! TELEMARKETE...




Wyślij zaproszenie do