konto usunięte

Temat: Sekretny klucz do telemarketingu- relaks, uwaga, więcej...

Tekst pochodzi z bloga MagdaMyczko.pl




Są setki różnych rzeczy, które powinieneś zrobić, aby stać się profesjonalnym sprzedawcą. Różni trenerzy różnią się między sobą opiniami na temat tego, kim jest dobry sprzedawca: ‘Musisz finalizować transakcje, żeby zasłużyć sobie na miano dobrego sprzedawcy’, ‘Musisz mieć umiejętność radzenia sobie z obiekcjami’, ‘Musisz znać swoich klientów’. I wszystko to święta prawda.



Moim zdaniem jednak, wszystkie te opinie są bez wartości, jeśli nie potrafisz słuchać. Jeśli chcesz być dobrym sprzedawcą, powinieneś być dobrym słuchaczem. Świetnie, jeśli radzisz sobie z obiekcjami; ale jeśli sobie z nimi nie radzisz, i do tego nie potrafisz słuchać, nie będziesz w stanie doprowadzić do końca żadnej transakcji. Fakt niezbity.



Co więc powinieneś zrobić, aby stać się dobrym słuchaczem? Po pierwsze- zrelaksuj się. Wiem, że to oczywiste, ale wielu ludziom w trakcie sprzedaży skacze ciśnienie; stresują się psychicznie, za dużo mówią i nie słuchają. Wtedy zaczynają przerywać, i zagadują klientów. Jeśli raz do tego dopuścisz, wpadniesz w błędne koło, a wtedy to już tylko kwestia czasu, kiedy interes prześlizgnie Ci się między palcami.



Jeśli więc w tym miesiącu nie wypaliło Ci dużo transakcji i zastanawiasz się, dlaczego tak się stało, nie zdziwiłabym się, gdyby przyczyna leżała w tym, że nie słuchałeś.



Oto szybka lekcja, która przyniesie Ci natychmiastowe efekty:



W czasie następnej handlowej prezentacji, spróbuj się odprężyć. Przyjmij założenie, że nie jest ważne, czy interes wypali czy nie. Jeśli to zrobisz, zauważysz, że Twój głos się uspokaja. Jeśli jesteś spokojny, masz mniej skłonności do przerywania ludziom, więc stajesz się mniej denerwujący. Jeśli będziesz mówił wolniej, Twoja rozmowa będzie brzmiała naturalnie, Twój klient będzie odprężony i bardziej skłonny do dłuższej rozmowy z Tobą. Jeśli Twój klient będzie mówił więcej, dowiesz się, co myśli o Twoim produkcie, i wtedy dopiero będziesz w stanie poradzić sobie z jego obiekcjami i ostatecznie przejść do transakcji; może nawet zdołasz ubić interes.



A morał z tej bajki taki: jeśli chcesz być lepszym słuchaczem, po prostu się zrelaksuj.