konto usunięte
Temat: Jak mogę ułatwić sobie cold calling?
Tekst pochodzi z bloga http://MagdaMyczko.plSkutecznie i profesjonalnie wykonywany cold calling może być uzasadnioną i skuteczną metodą pozyskiwania nowych transakcji. W tym artykule przyjrzymy się cold calling między firmami, mającemu na celu raczej nawiązanie kontaktów niż sprzedaż przez telefon.
1.Stosuj raczej przyjacielskie, konwersacyjne podejście niż zimne i bezpośrednie.
2.Nie próbuj sprzedać w rozmowie telefonicznej. Możesz jednak uzyskać zgodę na spotkanie lub przesłanie informacji.
3.Mów o tym, jak możesz pomóc danej firmie, lub jak pomogłeś innym. Nie próbuj sprzedawać bezpośrednio.
4.Wymień innych klientów z którymi współpracujesz, a działają w podobnej branży, lub są firmami podobnej wielkości do tej, do której dzwonisz.
5.Ustal cel każdej rozmowy telefonicznej. Wybierz, czy spodziewasz się uzyskać informacje kontaktowe, spotkanie, czy zgodę na przesłanie informacji.
6.Spisz wszystkie możliwe obiekcje, z jakimi możesz się spotkać i przygotuj odpowiedź na każdą z nich.
7.Wybierz jedną branżę naraz, wtedy będzie można zmodyfikować i dostosować skrypt do sytuacji, wyzwań i problemów z jakimi ta branża aktualnie ma do czynienia.
8.Zawsze traktuj asystentów, osobistych asystentów, lub asystentów wykonawczych z szacunkiem, oni mają możliwość wpuścić cię dalej albo zatrzymać.
9.Kiedy już skontaktujesz się z odpowiednim odbiorcą, ale on wydaje się zajęty lub w nieodpowiedniej formie spytaj „czy to właściwy moment na rozmowę? Może powinienem zadzwonić w późniejszym terminie?
10.Dzwoń w godzinach od 9.30 rano do około 11.30, potem zacznij znów około 14.00 po południu do 16.00.
11.Przyjmuj cele ilościowe – łatwiej je zrealizować niż cele czasowe.
12.Raczej proś lub apeluj o pomoc, zamiast dążyć od razu do konkretnej rozmowy.
13.Nie bądź na tyle naiwny, żeby sądzić, że kiedy ktoś prosi o przesłanie informacji to automatycznie jest zainteresowany... po prostu stara się szybko zakończyć rozmowę!
14.Kiedy wysyłasz informacje emailem upewnij się następnego dnia czy odbiorca go otrzymał. To daje ci szansę dowiedzieć się, czy ma jakieś pytania i wybadać na ile jest zainteresowany spotkaniem.
15.Staraj się pracować w bloku czasowym, telefon za telefonem. Co na przykład dziesięć telefonów wyślij informację, lub sprawdź postępy. To oszczędza przeżywania na nowo 'lęku' czy bólu' podnoszenia telefonu. Po 3, 4 telefonach wyjdziesz w rytm i będziesz się czuł wiele pewniej.