konto usunięte
Temat: Czy techniki stosowane w cold calling mogą być pomocne w...
Tekst pochodzi z bloga http://MagdaMyczko.plMoim zdaniem dobre opanowanie sztuki rozmów telefonicznych i rozumienie zasad cold calling może pomóc w sprzedaży przez Internet. Zdając sobie sprawę, że mamy umiejętności w rozmowach przez telefon, mamy atuty, dzięki którym prawdopodobnie nie obawiamy się sprzedawać. Jeśli od rana z chęcią podnosimy słuchawkę przez trzy godziny dziennie, pięć dni czyli piętnaście godzin w tygodniu poświęcając tylko na sprzedaż telefoniczną – wykręcanie numerów i uśmiechanie się – sprzedając lub reklamując coś, jest duże prawdopodobieństwo, że zarobimy pieniądze. Ale co zamierzamy sprzedawać?
Każdemu kto o to pyta odpowiadam, że osobiście szukałbym produktu z najwyższej pułki. W całym kraju organizowane są seminaria, bardzo drogie, warte tysiąc złotych, pięć tysięcy złotych, a nawet piętnaście tysięcy. Zanim zaczęłam sprzedawać szkolenia Alka Bucznego, stosowałam nagrania z wywiadów do promocji innych szkoleń. Były to szkolenia warte dziesięć tysięcy złotych.
Są więc promotorzy seminariów, którzy chętnie zapłacą nam 50% wartości tego co sprzedamy. Jeśli dobrze nam idzie sprzedaż telefoniczna i wiemy jak sprzedawać seminaria o dowolnej tematyce i znajdziemy, załóżmy, seminarium warte dwa tysiące złotych na temat np. marketingu w Warszawie, osobiście zajrzałabym do Internetu, wyszukała odpowiednie informacje, a potem zaczęłabym dzwonić i sprzedawać takie seminarium.
Wszystkim, którzy chcą się tym zająć doradzałabym przeprowadzić wywiad z ekspertem organizującym seminarium i poznać zakres jego wiedzy, dowiedzieć się w jakim celu ktoś mógłby przyjść na jego seminarium. Co sprawia, że jest godny zaufania? Co czyni go ekspertem w tej dziedzinie? Czego nauczą się uczestnicy? Czy jest to warte dwu tysięcy złotych?
Dowiedzmy się czegoś o tematyce seminarium i zróbmy wywiad z prowadzącym. Następnie wykorzystajmy te informacje aby zautomatyzować sprzedaż. Jeśli ktoś ma już wywiad, i potrafi wykorzystać Internet do dostarczania zawartości audio, zamiast telefonowania do każdego klienta z osobna, może wykorzystać wywiad, kierując do niego odbiorców, w miarę potrzeby korzystając z telefonu, wysyłając nagranie na CD, podając numer telefoniczny na który można zadzwonić i odsłuchać je za pomocą automatu, lub przesłać mailem transkrypcję wywiadu.
Tak więc korzystając w promocji z wywiadów audio należy odsunąć się z widoku klienta. Wystarczy zautomatyzować proces sprzedaży, to jest największy plus kombinacji wywiadu z ekspertem oraz Internetu. Aby to zadziałało potrzebujemy tylko dostępu do Internetu i innych wspomnianych metod dystrybucji.