Wojciech Łuczak Aweo.pl
Temat: Czy moja propozycja współpracy z call...
WitamNiedawno zwróciłem się do kilkunastu call centers z prawdopodobnie dość nietypowym zapytaniem odnośnie współpracy. Chodziło o sprzedaż stron internetowych firmom, które jeszcze takowych nie posiadają.
Ze swojej strony zaoferowałem możliwość wykorzystania wstępnego mailingu opartego na naszej bazie z zapytaniem o zgodę na wysłanie oferty handlowej oraz o możliwość kontaktu telefonicznego. Klientom, którzy pozytywnie odpowiedzieli byłaby wysyłana oferta oraz/lub dzwoniłby sprzedawca celem rozpoznania potrzeb klienta, prezentacji oferty i finalnej sprzedaży usługi. Odpowiedź call centers zaskoczyła mnie bardzo i to niestety negatywnie. Na 15 wysłanych maili odpowiedziało tylko 5 firm i w zasadzie żadna z nich nie odniosła się do moich oczekiwań. Jedyną propozycją jaką otrzymałem była "standardowa" oferta zupełnie nie przystająca do moich potrzeb.
Firmy były przygotowane na wykonanie całej pracy od A do Z, ja natomiast oczekiwałem wykonania przez firmę tylko jednego najtrudniejszego dla mnie do wykonania etapu: zadzwonienia do klienta, który otrzymał ofertę i sfinalizowania transakcji. Od siebie dodam, że warunki współpracy wydawały mi się atrakcyjne. Od każdej zrealizowanej umowy oferowałem 400 zł netto jako success fee. Produktem była pełna oferta pełnego wdrożenia serwisu WWW (takiego jak np: http://napierwszym.pl czy http://aweo.pl/hubau w cenie 1750zł netto (do tego dodawaliśmy jeszcze sporo gratisów). Tutaj właśnie chciałbym zapytać szanowne grono specjalistów: czy może moja propozycja współpracy była nieatrakcyjna, czy też może nie najlepiej trafiłem z kontaktem z call centers? Wiem, że nie każdy chce pracować za prowizję, ale z drugiej strony prowizja jest chyba warta uwagi. Sam zajmując się sprzedażą wdrożeń przez telefon przez dwie godziny dziennie bez ciśnienia realizowałem 4-5 transakcji miesięcznie. Dodam, że na pewno nie znam się tak na sprzedaży bezpośredniej jak ktokolwiek z Was.
Skoro przebrnęliście już tak daleko to zapytam nieśmiało o poradę co zmienić w swojej ofercie, żeby ją uatrakcyjnić? A może ktoś z Was (call Center lub samodzielny telemarketer) chciałby się podjąć współpracy na podobnych warunkach? Dysponujemy kompletem materiałów, fachową wiedzą za zakresu projektowania stron internetowych i e-marketingu no i oczywiście rzeczowym elastycznym podejściem do tematu współpracy :)
Z góry dziękuje za wszelkie rady.
Pozdrawiam serdecznie
Wojciech Łuczak
Aweo.pl, artisticon.plWojciech Łuczak edytował(a) ten post dnia 13.01.10 o godzinie 15:09