Andrzej M.

Andrzej M. MayLily, CXO

Temat: Błędy w outbound'owych kampaniach telemarketingowych

Witam,

natknąłem się ostatnio na publikację na TMCnet.com traktującą o częstych błędach popełnianych przy zlecaniu i przeprowadzaniu wychodzących kampanii telemarketingowych. Wymienione są m.in.:

1. Brak dobrze określonych celów.
2. Brak pełnego wykorzystania zebranych informacji.
3. Wybór CC bazując jedynie na cenie.
4. Brak kontroli jakości.
5. Poleganie jedynie na skrypcie...

i kilka innych. Wszystkie 10 błędów wraz z wyjaśnieniami zamieszczonych jest w ostatnim poście na blogu Avaya: http://www.avayablogcenter.pl/?p=577#more-577

Treść w dużej mierze oparta jest na poradach Marka Swansona z firmy Tele Resources Inc., który dzieli się swoimi wieloletnimi doświadczeniami związanymi z obsługą kampanii wychodzących.

Bardzo proszę o podawanie swoich rad odnośnie tego, co często jest zaniedbywane przy tego typu przedsięwzięciach. Nie ukrywam, że fajnie byłoby zrobić szerszą kompilację, z którą każdy mógłby się zapoznać.

Pozdrawiam
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Błędy w outbound'owych kampaniach telemarketingowych

1. Brak dobrze określonych celów.
2. Brak pełnego wykorzystania zebranych informacji.
3. Wybór CC bazując jedynie na cenie.
4. Brak kontroli jakości.
5. Poleganie jedynie na skrypcie...

Dobre punkty.

Jeszcze bym dodał:
- brak elastyczności trenerów, skryptów (wyjść z pudełka)
- brak inwestycji w konsultantów (spotkania klientów z ludzmi, którzy to wykonują, przekazanie upominków)
- źle dobrane bazy danych i błędy w jej obsłudze
- niewystarczające raporty (po stronie klienta jak i zleceniobiorcy)

Jeszcze pewnie mi przyjdzie kilka innych.
Barbara P.

Barbara P. Junior Brand Manager

Temat: Błędy w outbound'owych kampaniach telemarketingowych

Witam,

dodałabym jeszcze:
- brak motywacji konsultantów/doradców
- niskie wynagrodzenie
- kiepskie szkolenia
- brak komfortu pracy (bardzo małe "boksy")
- mała częstotliwość minitoringów
- sukces ważniejszy niz realizujący go ludzie

pozdrawiam,
Basia

konto usunięte

Temat: Błędy w outbound'owych kampaniach telemarketingowych

Witam,
od siebie dodam jeszcze:
- przyjęcie za pewnik wysokiego wskaźnika rotacji pracowników (z czego wynika to, o czym napisała Basia - skoro pracownik i tak prawdopodobnie nie popracuje długo, to po co w niego inwestować?)
Piotr J.

Piotr J. Account Manager

Temat: Błędy w outbound'owych kampaniach telemarketingowych

Aby pokazać, że warto przyjść do tego akurat CC. Każdy ma swoich znajomych, agent przekaże dalej, że warto tam pracować, mimo tego, że odchodzi.
Jarosław S.

Jarosław S. Kierownik sprzedaży,
Wydawnictwo Raabe

Temat: Błędy w outbound'owych kampaniach telemarketingowych

Witam,

Oprócz wyżej wymienionych, dodam jeszcze:
* niski poziom komunikacji z opiekunem projektu (ogólnie ujęte, ale mam nadzieję, że wszyscy wiedzą w czym rzecz :-)),
* brak wiary telemarketerów w produkt.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Błędy w outbound'owych kampaniach telemarketingowych

nieodmienianie nazwisk klientów! szlag mnie trafia jak ktoś dzwoni do mnie i nie odmienia nazwiska, nazwiska w przerażającej większości odmieniają się. a jak ktoś nie to odmienia... to czuję, że telemarketer idzie na ilość telefonów, a nie jakość -> traktuje mnie jako kolejnego "do obdzwonienia" i nie wiem co wtedy by miał do zaoferowania bo i tak nie kupię, bo na początku mnie mnie zirytował.

A ja chętnie kupuje (i nie tylko ja) jak traktuje się mnie poważnie, a nie jak "kolejnego do obdzwonienia"

kolejną rzecz która przekreśla telemarketera to jest czytanie skryptu z kartki i brak mobilności w dostosowaniu się do klienta z którym rozmawia.

Następna dyskusja:

Identyfikacja roamingu w ka...




Wyślij zaproszenie do