konto usunięte

Temat: 5 najważniejszych wskazówek przy zakładaniu efektywnego...

Tekst pochodzi ze strony http://MagdaMyczko.pl


Wskazówki, które podam dotyczą spraw, o których musimy pamiętać zakładając własny wewnętrzny zespół telemarketingowy.

1.Musimy ustalić sobie konkretne cele. Po pierwsze ważne jest, aby każdy dokładnie wiedział, czego się od niego oczekuje. Trudno nagradzać albo karać za rezultaty, kiedy nie są one konkretnie określone. Poniżej zamieszczam kluczowe zasady skutecznego ustalania celów.

2.Umieść rezultaty na widocznej tablicy. Najefektywniejsze zespoły telefoniczne umieszczają wyniki na tablicy w swoim biurze. Publiczne ujawnianie rezultatów jest skuteczne z wielu powodów. Przede wszystkim pozwala w każdej chwili jednym rzutem oka ocenić jak nam aktualnie idzie. Można to porównać do wskaźników na desce rozdzielczej samochodu.

Po drugie dzięki temu nikt nie może się ukrywać, więc jeśli ktoś nie ma wyników, wiemy o tym my, on sam, oraz koledzy z zespołu. Mimo że na początku może to sprawiać poczucie wywierania nacisku, taka jest rzeczywistość w zawodzie sprzedawcy. Jeśli ktoś sobie nie radzi, wcześniej czy później to wyjdzie na jaw – sądzę, że im wcześniej tym lepiej! Oczywiście jeśli członkowie Twojego zespołu opierają się upublicznianiu wyników, prawie na pewno deklarują w ten sposób, że nie są odpowiednimi osobami dla naszej organizacji.

Z drugiej strony liderzy, jeśli chodzi o wyniki w naszym zespole chętnie zobaczą publikację ich sukcesów. Wielu najlepszych telemarketerów, z którymi pracowałam przez lata lubi mieć świadomość, że zarabiają za to, że odnoszą sukcesy. W ekstremalnych sytuacjach często wykazują się wysoką własną motywacją i nieco lubią się popisywać. Ale jeśli właśnie to sprawia, że osiągają fantastyczne rezultaty, to raczej nie będziemy mieć nic przeciw temu, prawda?

3.Kontrolujmy jakość wytycznych, według których pracuje nasz zespół. To jest jeden z najważniejszych czynników zapewniających sukces. Na przykład jeśli sprzedajemy wielkogabarytowy sprzęt budowlany, a nasza lista zawiera salony fryzjerskie i oddziały sprzedaży detalicznej, rezultaty będą słabe. To odbierze motywację każdemu pracownikowi, który zna swoją wartość. Co więcej, jeśli są to dobrzy telemarketerzy, nie będą chcieli się na to zgodzić i odejdą z zespołu wiedząc, że mogą osiągnąć lepsze wyniki i więcej zarobić gdzie indziej.

4.Regularnie spędzajmy z nimi czas. Doceńmy fakt, że atmosfera w zespole telefonujących szybko się zmienia. Z tego wynika, że jeśli nie będziemy spędzać wiele czasu z zespołem, mnóstwo przegapimy.

Jest to szczególnie ważna kwestia w małych i średnich firmach, w których jesteśmy odpowiedzialni za bezpośrednią sprzedaż klientom i/lub zarządzanie zarówno sprzedawcami mającymi bezpośredni kontakt z klientem jak i zespołem telefonującym.

5.Starajmy się rozwijać sposoby motywowania naszego zespołu. Czas i wysiłek poświęcony na to zwróci się wielokrotnie. Atmosfera zespołu telefonicznego szybko traci świeżość, więc wypracujmy z zespołem metody częstej regeneracji i odbudowywania motywacji.