Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Stan emocjonalny

Jednym z elementów dobrego przygotowania do sesji telefonicznej jest odpowiedni stan emocjonalny. Ponieważ podczas rozmowy klient jest bardziej wyczulony na to, co słyszy po drugiej stronie telefonu.

Zaczyna jakby "widzieć uszami", co oznacza że staje się bardziej wrażliwy na słyszane w głosie emocje.

Niektórzy telemarketerzy na dobry początek pierwszy telefon wykonują do znajomej osoby (takiej z którą dobrze im się z rozmawia). Tak aby trochę pośmiać się i powygłupiać. Po takim telefonie zazwyczaj mają dobry nastrój na dalsze rozmowy z klientami.

Dla mnie świetnym sposobem jest "kotwiczenie" wspierających stanów emocjonalnych na telefonie. Pomaga w tym bardzo proste ćwiczenie.

Kiedy jesteś w jakimś dobrym stanie emocjonalnym (radość, entuzjazm, ciekawość, pewność siebie) bierzesz słuchawkę do ręki, patrzysz na nią, wybierasz jakiś numer telefonu (którego nikt nie odbierze np. twoja komórka) i rozłączasz się. Powtarzaj to wielokrotnie, a podświadomie skojarzysz takie pozytywne emocje z telefonem.

Dobrym sposobem wywoływania jakiegoś przydatnego stanu emocjonalnego jest słuchanie muzyki. Kiedy w trakcie słuchania swojej ulubionej muzyki poczujesz się świetnie, możesz pobawić się w opisany wyżej sposób telefonem.