Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Trudno mi się zmobilizować do wykręcenia numeru, wykonuję inne "konieczne" prace, a z dzwonieniem zwlekam. Jednocześnie mam problem z wybraniem uniwersalnej formuły do rozpoczęcia rozmowy , z kontynuacją nie mam problemów

Odpowiedź

Jeśli masz kłopot z rozpoczęciem sesji telefonicznej, możesz zrobić tak.

Pierwszy telefon wykonaj do znajomej osoby dla małego rozruchu. Potem wybierz najlepsze Twoim zdaniem kontakty z listy i zadzwoń do nich w pierwszej kolejności. Po takiej rozgrzewce kolejne telefony wykonasz już z rozpędu. Z tego co piszesz tak powinno być.

Dodatkowo możesz nagradzać się po każdych 10 telefonach (owoc, cukierek, chwila przerwy). To skojarzy takie krótkie serie telefonów z nagrodą. Od razu będzie łatwiej zabrać się do dzwonienia. A z kontynuacją to przecież nie masz już problemu.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Najtrudniej jest mi zwalczyć zniechęcenie po rozmowie, podczas której klient był opryskliwy a rozmowa nie przyniosła sukcesu handlowego. Po kilku takich rozmowach tracę wiarę w sens mojej pracy na telefonie.

Odpowiedź

Jeśli klient jest opryskliwy, to lepiej nie przedłużać takiej rozmowy. Może ten klient ma podły dzień lub coś go rozzłościło.

W takim przypadku najlepiej grzecznie i szybko zakończyć rozmowę. Możesz ustalić termin kolejnego kontaktu. Być może klient ma nie najlepszy dzień. Może przed chwilą otrzymał wezwanie do zapłaty na dużą kwotę. Może pokłócił się z małżonkiem lub ma trudną sytuację w pracy. A może po prostu zajmuje się czymś ważnym i nie ma ochoty ani czasu na rozmowy.

Za kilka dni może być zupełnie inny. Lepiej czasami odczekać i wrócić do rozmowy za kilka dni. Jeśli przy kolejnym kontakcie klientowi dalej brak kultury, to grzecznie zakończ taką rozmowę. Niektórzy już tak mają.

Szkoda czasu i energii na takie kontakty. Lepiej w tym czasie wykonać telefon do klienta, który potrafi docenić to co oferujesz.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Motywacja do kolejnych kontaktów.

Odpowiedź

Jeśli brakuje Ci motywacji, to prawdopodobnie tracisz z oczu cel za celem.

Pomyśl o tym, co zyskasz kiedy przeprowadzisz wymaganą liczbę rozmów. Jakie da to korzyści finansowe, emocjonalne i zawodowe?

Pomyśl o tym co stracisz, jeśli nie przeprowadzisz wymaganej liczby rozmów. Jakie będą straty finansowe, emocjonalne i zawodowe?
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Jak uodpornić się na odmowę i nie brać tego jako osobistej porażki.

Odpowiedź

Pamiętaj o tym, że nie każdy ma potrzebę nabycia Twojego produktu. Klient może być zmęczony lub mieć kłopoty finansowe.

Kiedy spojrzysz na sytuację jego oczami, łatwiej zrozumiesz dlaczego reaguje tak a nie inaczej. Czy Ty zawsze masz ochotę na rozmowę z telemarketerem?
Klient jest człowiekiem tak jak Ty i ma prawo odmawiać i kończyć rozmowę kiedy mu się podoba. Wiedząc o tym możesz zrozumieć co się dzieje i dopasować swoje zachowanie do sytuacji.

Pamiętaj też o tym, że są klienci którzy chętnie wysłuchają Twojej historii. Mają potrzebę, którą zaspokaja Twój produkt. Nieraz sami szukają podobnych rozwiązań. Jednak aby do nich dotrzeć, masz tylko wykonać kilka lub kilkanaście telefonów. Kiedy trafisz na takie osoby, dobrze się z nimi rozmawia. Pamiętając o tym łatwiej zachowasz dystans do tego, co robią i mówią.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Jak kulturalnie przerwać monolog klienta?

Odpowiedź

Możesz zadawać pytania kierujące jego uwagę na to, o czym chcesz rozmawiać. Pytania to w takich sytuacjach bardzo pomocne narzędzie kierowania rozmową.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Klient mówi, że zadzwoni, że coś przeczyta, określi się, dzwonię a on dalej nie gotowy do dalszych działań i nie wiem czy faktycznie z braku czasu czy chce mnie spławić. Czy jest jakiś sposób na to, aby cokolwiek wymóc na kliencie?

Odpowiedź

Nie należy niczego wymuszać na kliencie. Jeśli klient zwleka z podjęciem decyzji, to możliwe że pominąłeś jakiś etap cyklu sprzedaży.

Może klient nie usłyszał silnego powodu do zapoznania się z ofertą. Może pominąłeś etap wstępnej oceny, czy ma potrzebę. Możliwe, że słabo rozpoznałeś potrzebę i twoja prezentacja nie do końca pasuje do sytuacji klienta? A może ma jakiś inny powód, który zmusza go do odwlekania decyzji?

Odkryj co powstrzymuje klienta przed podjęciem decyzji, i dopiero wtedy staraj się umawiać spotkanie finalizujące sprzedaż. Czasem podczas pierwszej rozmowy, a czasem kilka dni (tygodni) później. To zależy od sytuacji,w jakiej znajduje się klient.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Co zrobić kiedy procedury obowiązujące w firmie nie wnoszą nic do dialogu?

Odpowiedź

Czasami procedury tworzą osoby, które nie dzwonią codziennie do klientów tak jak Ty. Wtedy zawierają zbędne elementy, które nic nie wnoszą, a czasem nawet przeszkadzają.

Upraszczaj więc procedury (w miarę możliwości), tak aby prowadziły prosto do celu.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Po korekcie dodam powyższe pytania i odpowiedzi jako dodatek do książki. Rozdział będzie zatytułowany: PYTANIA CZYTELNIKÓW
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Najnowsze pytania i odpowiedzi znajdziesz tutaj:

http://www.goldenline.pl/forum/2141196/pytania-czyteln...

Zapraszam do czytania i wypowiedzi

konto usunięte

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Dariusz Skraskowski:
Kończą się listy, a szef każe nadal umawiać z tak bardzo obdzwonionych list dużo skutecznych spotkań, a ja przecież nie jestem cudotwórcą.

Odpowiedź

Jest to bardzo kłopotliwa sytuacja. W takim przypadku jeszcze raz wybierz numery do tych osób z listy, gdzie nikt nie odbierał lub nie było osoby decyzyjnej.

Sprawdza się dzwonienie do takich osób w innych godzinach. Warto też uzyskać numer telefonu komórkowego do osób decyzyjnych, które były nieuchwytne pod telefonem stacjonarnym. Są przecież na to sposoby.

Dzięki Darek, że odpowiedziałeś na mój problem:-)

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Dariuszu skąd ty masz taką wiedzę,czy pracowałeś jako telemarketer?Powiedz mi tez jak sobie radzić z upierdliwym szefem:))który stosuje nacisk psychiczny na pracowników,bo od ich pracy zależy jego premia :),powiedz mi też szczerze jak ty regujesz na telefony od telemarketerów:)))
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Ewa Prochocka:
Dariuszu skąd ty masz taką wiedzę

Czytam dużo książek :-)
czy pracowałeś jako telemarketer?

Pracowałem przez wiele lat na telefonie. Czasami umawiałem spotkania dla handlowców, czasami dla siebie.
Powiedz mi tez jak sobie radzić z upierdliwym szefem:))który stosuje nacisk psychiczny na pracowników, bo od ich pracy zależy jego premia :)

To trudny temat. Szefowie z reguły nie lubią, jak im się wytyka błędy.
Można delikatnie zasugerować takiemu szefowi, że presja wywierana na pracownikach docelowo obniży jego premię (niezadowoleni i zestresowani pracownicy będą mieli słabsze wyniki, ucierpi wizerunek firmy, odejdą dobrzy pracownicy którzy mają dość).
Można zasugerować inne sposoby wywierania wpływu i dążenia do lepszych wyników.
powiedz mi też szczerze jak ty reagujesz na telefony od telemarketerów:)))

Różnie. Lubię rozmawiać z takimi, którzy są mili i dzwonią do mnie z czymś, co mnie interesuje. Z czymś co pasuje do moich potrzeb. Z takimi którzy są naturalni i nie stosują chwytów manipulacyjnych, tylko starają się ocenić czy mam jakąś potrzebę. Wtedy poświęcam czas na rozmowę.
Justyna Liszka

Justyna Liszka Opiekun klienta

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Witam!
Jestem początkującą telemarketerką.Powiedz mi jak zacząć rozmowę by ktoś się zainteresował się tematem na który chce uzyskać odpowiedź?Jak reagować na osobę która mówi, że nie ma czasu na rozmowę ze mną i rzuca słuchawkę?

Pozdrawiam:)
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Justyna Liszka:
Witam!
Jestem początkującą telemarketerką.Powiedz mi jak zacząć rozmowę by ktoś się zainteresował się tematem na który chce uzyskać odpowiedź?Jak reagować na osobę która mówi, że nie ma czasu na rozmowę ze mną i rzuca słuchawkę?

Od początku rozmowy należy zaciekawić klienta. Szczegóły opisałem we wcześniejszej wypowiedzi. Wskazówki znajdziesz tutaj
http://www.goldenline.pl/forum/2119074/najwieksze-prob...
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Dariusz Skraskowski:
Zadaję 2-3 pytania, aby ustalić czy rozmówca ma potrzebę, którą zaspokaja mój produkt. Jeśli nie ma potrzeby, to wtedy odwracam sytuację. Ja mówię klientowi NIE. Po prostu grzecznie kończę taką rozmowę.

Z rozpoznaniem potrzeby nie należy przesadzać, bo może dojść do sytuacji jak na filmie video :-)
http://www.youtube.com/watch?v=HKiIqp74ZhU
Agnieszka Skraskowska

Agnieszka Skraskowska Asystentka
Właściciela Firmy
Trzecie Rozwiazanie

Temat: Największe problemy w umawianiu spotkań przez telefon

Witam

Zapraszam do nowo założonej Grupy na Forum:
"Wzajemne Doradzanie w Parach Innowatorów"

Na tej grupie doradzamy sobie wzajemnie na podstawie swoich doświadczeń biznesowych i życiowych.

W Temacie Pierwszym - możesz krótko zaprezentować swoją firmę.
W Drugim - podzielić się swoim sukcesem, osiągnięciem.
W Temacie Trzecim - opisujesz swoje wyzwanie, problem.
Osoby z grupy pomogą Ci w rozwiązaniu tego problemu, wyzwania.
Temat Czwarty - to ustalenie zadań do wykonania.
Piąty - Podziękowania.
https://www.goldenline.pl/grupy/Przedsiebiorcy_biznesme...

Pozdrawiam
Agnieszka



Wyślij zaproszenie do