Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

Wiele osób z grupy zajmuje się sprzedażą. Często po kontakcie telefonicznym prowadzą rozmowy handlowe z klientami. Dla tych osób przygotowałem ten temat.

Niżej podam kolejne pomysły.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

1 POMYSŁ
Stosuj reklamę wyprzedzającą

Przeglądając ogłoszenia reklamowe można nieraz dojść do wniosku, że większość firm branży sprzedaje podobne produkty po podobnych cenach lub oferuje podobne usługi. Jeśli uda się tobie wyróżnić z tłumu, szybko zwiększysz swoje zyski.

-Co możesz zrobić? Zacznij stosować reklamę wyprzedzającą. Polega ona na wyjaśnianiu potencjalnemu klientowi procedur stosownych w twojej firmie.

Może to być informacja o procesie produkcyjnym, przygotowaniach towarów do sprzedaży lub podanie ciekawostek z branży. To pozwoli wyróżnić twoją firmę od innych firm działających w branży.

Powiedz ile pracowników dba o sprawną realizację zleceń. Napisz ile kosztują przygotowania i testy nowych produktów. Powiedz jakich używasz narzędzi i surowców. Poinformuj klientów skąd biorą się pomysły na nowe produkty. Wyjaśnij cały proces obsługi. Napisz szczegółowo jakich mogą spodziewać się gwarancji.

2 POMYSŁ
Doskonal pisanie nagłówków ogłoszenia

Klienci są codziennie zalewani ogromną ilością informacji reklamowych. Na większość z nich przestali zwracać uwagę, ponieważ jest ich zbyt wiele. Dlatego potrzebujesz sposobu, aby zwrócić ich uwagę. A najlepszym sposobem w takiej sytuacji jest doskonalenie pisania nagłówków.

Jeśli przeznaczasz już pieniądze na ogłoszenia reklamowe, to możesz błyskawicznie zwiększyć zysk pisząc i testując różne nagłówki. Dzięki temu możesz zwiększyć ilość odpowiedzi kilku a nawet kilkunastokrotnie.

Kilka zasad użytecznych podczas pisania nagłówka:

+Przekaz musi być jasny i zrozumiały. Im prościej piszesz tym lepiej.
+Powinien być krótki, aby można było go przeczytać w kilka sekund.
+Może odnosić się w jakiś sposób do produktu, ceny, korzyści lub zaufania.

Testy nagłówków reklam to najtańszy, najszybszy i najprostszy sposób na zwiększenie zysków. -Jak to zrobić?

Wybierz dwa nagłówki i zrób testy. Następnie przetestuj nowy nagłówek i obserwuj wyniki. Potem kolejny aż do czasu, kiedy znajdziesz taki, który kilkukrotnie zwiększy ilość odpowiedzi na reklamę.

3 POMYSŁ
Dopasuj nośnik informacji do grupy docelowej

Wielu przedsiębiorców korzysta przez lata z tych samych nośników informacji. Czasami są to katalogi teleadresowe, prasa, radio lub telewizja. Innym razem wysyłka listów reklamowych, telemarketing lub marketing internetowy. Jeśli to się sprawdza, to w porządku.

Często jednak jest tak, że twoi klienci bardziej ulegają określonym nośnikom informacji. Pomyśl o twoich oddanych klientach.

Zapytaj skąd mieli informacje o twojej firmie. Zbadaj co czytają, słuchają i oglądają. Ustal co ma na nich największy wpływ i zrób test. Potem kolejny i kolejny. W ten sposób możesz odkryć jeszcze skuteczniejszy sposób dotarcia do klientów za te same pieniądze. -Dlaczego to jest tak ważne?

Ponieważ nawet najdoskonalsza reklama oglądana przez nieodpowiednią widownię nie przyniesie oczekiwanych wyników. Jeśli natomiast przedstawisz ją ludziom bardzo zainteresowanym (często szukającym takich informacji) osiągniesz wynik.

4 POMYSŁ
Testuj ceny produktów

Niewielu przedsiębiorców testuje ceny. Jest to jednak bardzo ważny element oferty. Czasami niewielka zmiana ceny (i to niekoniecznie obniżka) może zwiększyć dwu, a nawet trzykrotnie wpływy ze sprzedaży.

Ponieważ różne produkty i usługi będą mieć różne ceny optymalne. I niekoniecznie niższa cena oznacza większą sprzedaż. Czasem jest zupełnie odwrotnie. -Co mam na myśli?

Jeśli produkt kosztuje 65 zł, sprawdź czy cena 67 zł lub 69 zł skuteczniej zachęci klienta do zakupu. Wyniki takich działań czasami mogą być zdumiewające. A jak widzisz pomysł ten nie wymaga wysiłku i inwestycji.

Nie ma też żadnego ryzyka, gdyż zawsze możesz wrócić do poprzedniej ceny, jeśli dawała lepsze wyniki sprzedaży.

5 POMYSŁ
Wysyłaj materiały reklamowe wspólnie z innymi firmami

Wiele firm co jakiś czas robi wysyłkę materiałów reklamowych, realizuje dystrybucję, wysyła faktury. Możesz uzgodnić z taką firmą, że do wysyłki dołączy twoje materiały reklamowe w zamian za udział w zyskach (np. 50/50).

Firma partnerska w zakresie tych samych kosztów generuje dodatkową sprzedaż. Twoja firma zyskuje darmowy dostęp do klientów partnera. Obie strony wygrywają, nie ponosząc przy tym kosztów.

Niektóre z nich mogą docierać do klientów, którzy stanowią twoją grupę docelową. Gdyby tylko ich klienci mogli zapoznać się z twoją ofertą, na pewno by skorzystali.

Jeśli sprzedajesz drzwi, możesz nawiązać współpracę z firmą od podłóg. Kiedy ta firma będzie robić wysyłkę, możesz dodać do ich materiałów swoje w zamian za udział w zyskach. Dzięki temu nie ponosisz dodatkowych kosztów i płacisz za pomoc z pieniędzy, które już zarobiłeś.

6 POMYSŁ
Segmentuj rynek

Ten sposób jest szczególnie cenny w sytuacji, gdy nie dysponujesz pieniędzmi. Wtedy możesz wybrać mały segment rynku, który jest potencjalnie najbardziej zainteresowany twoją ofertą i stosować marketing bezpośredni. To pozwoli przy małych kosztach osiągnąć szybki przepływ gotówki.

Rynek możesz dzielić na różne sposoby. Może ważna jest płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, region, zawód, dochody, stan rodzinny. Jeśli obsługujesz firmy, to możesz grupować klientów według branż, form własności, wielkości firmy, obrotów, liczby lat działalności, aktywności reklamowej, regionów, liczby pracowników.

Możesz więc grupować klientów na różne sposoby. Ważne jest tylko to, aby segment rynku był odpowiednio duży, łatwy do rozpoznania i dostępny dla twojej firmy.

Wtedy segmentacja znacznie obniży koszty i zwiększy dopływ gotówki dla twojej firmy. Zorientuj się, gdzie jest zainteresowany twoją ofertą tłum i spędzaj tam większość swojego czasu przeznaczonego na sprzedaż.

Wtedy segmentacja znacznie obniży koszty i zwiększy dopływ gotówki dla twojej firmy. Zorientuj się, gdzie jest zainteresowany twoją ofertą tłum i spędzaj tam większość swojego czasu przeznaczonego na sprzedaż.

Oto kolejny sposób. Zacznij sprzedaż dla nowych klientów od tańszych towarów, które są dla niego odpowiednie. To pozwoli klientom czuć się komfortowo, ponieważ wiele nie ryzykują przy zakupie tańszego produktu. Jeśli będą zadowoleni, to wrócą po droższe produkty. Zdobędziesz ich zaufanie, co pozwoli zbudować dobre relacje.

Jeśli odwrócisz tę kolejność i zaczniesz od najdroższych ofert, klient może wstrzymać się i wycofać, aby trochę ochłonąć.

Kiedy już zacznie kontynuować poszukiwania, prawdopodobnie uda się do konkurencji.

Dlatego wprowadzaj i oferuj nowym klientom tańsze produkty, aby pozyskać ich dla firmy. Jeśli będą zadowoleni, to przyjdą po więcej i przyprowadzą kolejnych klientów.

8 POMYSŁ
Odkrywaj potrzeby w trakcie reklamacji

Kiedy pozyskałeś już jakąś liczbę klientów, zaczną się zdarzać wśród nich osoby z czegoś niezadowolone. Może produkt nie posiada jakiejś potrzebnej funkcji lub też posiada ich zbyt wiele (niewykorzystanych). Może w trakcie użytkowania produktów klienci napotykają na jakieś problemy i nie potrafią sobie poradzić.

Takie sygnały pokażą ci ich ukryte potrzeby. Kiedy je odkryjesz, możesz pomyśleć nad udoskonaleniem ofert lub wprowadzeniem dodatkowej oferty, która zaspokaja te potrzeby. Jeśli oferujesz narzędzia i maszyny budowlane, to możesz pomyśleć o instruktarzu lub kursie przygotowującym do ich obsługi. Takie podejście pozwoli twojej firmie wyróżnić się od konkurencji, wyprzedzić ją i dzięki temu zwiększyć sprzedaż.

9 POMYSŁ
Wprowadź produkty/usługi uzupełniające

Kolejny sposób na szybkie zwiększenie sprzedaży, to wprowadzenie produktów lub usług uzupełniających tańszy produkt. To działa ponieważ dodatkowa sprzedaż produktów uzupełniających nie zwiększa w odczuwalny sposób kosztów dostawy.

Kiedy klient kupuje jakiś produkt, dowiedz się co jeszcze mógłby chcieć otrzymać do produktu który kupił. Możesz zapytać w jakich sytuacjach będzie użytkował produkt, co odkryje inne przydatne dla niego produkty. Kiedy tak zrobisz okaże się, że może nawet dwóch na czterech klientów zakupi akcesoria uzupełniające. Taki sposób może sprawić, że klienci będą kupowali u ciebie więcej i częściej.

Kiedy klient kupuje jakiś produkt, dowiedz się co jeszcze mógłby chcieć otrzymać do produktu który kupił. Możesz zapytać w jakich sytuacjach będzie użytkował produkt, co odkryje inne przydatne dla niego produkty. Kiedy tak zrobisz okaże się,
że może nawet dwóch na czterech klientów zakupi akcesoria uzupełniające. Taki sposób może sprawić, że klienci będą kupowali u ciebie więcej i częściej.

Jeśli dodatki rzeczywiście pomagają klientowi w lepszym korzystaniu z produktu, to zauważy twoje zaangażowanie. Jeśli zrobisz to taktownie, klient doceni to i kupi jeśli nie teraz (wydał wszystkie pieniądze), to za jakiś czas wróci. Oczywiście jeśli będziesz podtrzymywać dalszy kontakt.

10 POMYSŁ
Zaoferuj dłuższą gwarancję

Jeśli zaoferujesz klientom dłuższą gwarancję, możesz przyciągnąć do firmy więcej klientów. To kolejny sposób na szybki wzrost sprzedaży. Ponadto im dłuższa gwarancja, tym większa pewność, że klient nie zwróci towaru.

Testy potwierdzają, że jeśli zaoferujesz krótki termin gwarancji, klienci są przewrażliwieni i sprawdzają dokładnie produkt zanim termin gwarancji dobiegnie końca.

Jeśli zaoferujesz dłuższą gwarancję, klient jest spokojniejszy i nie doszukuje się w produkcie ukrytych wad. A to z kolei sprawia, że znacznie rzadziej korzysta z gwarancji. Jeśli konkurencja oferuje 60 dni gwarancji, ty daj klientowi wyróżniającą się ofertę – 70, 80 lub 90 dni gwarancji. Ponieważ i tak tylko niewielki odsetek klientów w 61 dniu i dalszych będzie z niej skorzystać. Większość zrobi to od razu.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

11 POMYSŁ
Dodawaj swoje produkty jako bonusy do oferty innych firm

Kiedy masz produkt lub usługę, której koszty wytworzenia są znikome, a jako samodzielny produkt słabo się sprzedaje, możesz zrobić tak.

Poszukaj firm, które oferują produkt lub usługę, która naturalnie łączy się z twoim produktem. Zaproponuj, że możesz dodać ten produkt lub usługę do ich produktu za darmo lub po kosztach własnych.

Wystarczy, że ich klient uda się do twojej firmy i tam może odebrać swój dodatek. Dzięki temu zyskasz tani dostęp do klientów firmy partnerskiej, którzy w przyszłości mogą zostać twoimi klientami.

Wystarczy, że ich klient uda się do twojej firmy i tam może odebrać swój dodatek. Dzięki temu zyskasz tani dostęp do klientów firmy partnerskiej, którzy w przyszłości mogą zostać twoimi klientami.

12 POMYSŁ
Dodawaj produkty innych firm jako bonusy do twojej oferty

Jeśli sprzedajesz jakiś produkt z małą marżą, nie możesz zbytnio obniżyć ceny. Byłoby to nieopłacalne. Co możesz więc zrobić?

Znajdź firmę, która ma produkt lub usługę naturalnie łączącą się z twoim produktem. Jeśli ta dodatkowa usługa niezbyt dobrze się sprzedaje jako samodzielna oferta i koszty są znikome, to możesz przekonać właściciela tej firmy do współpracy. Jeśli ta firma ma kilka innych produktów do sprzedaży, to możesz zrobić tak.

Przekonaj tego przedsiębiorcę, aby dodał swój produkt lub usługę do twojego produktu jako bonus, za który klient nie musi płacić. Wystarczy, że uda się do firmy partnerskiej i tam może odebrać swój dodatek.

To sprawi, że Twoja oferta będzie bardzo atrakcyjna dla klienta. Firma partnerska zyska dane kontaktowe osób, które teraz lub za jakiś czas mogą dokonać zakupu kolejnych produktów. Tym bardziej, że będzie mogła informować ich o swoich innych produktach i usługach. Dadzą więc te produkty jako bonusy do Twojego produktu za darmo (lub po kosztach własnych), gdy okaże się, że na każde 10 osób, którym podarujesz ich produkt, przyjdą do nich 2 lub 3 osoby, które zostaną stałymi klientami.

13 POMYSŁ
Zadzwoń do klientów po wysłaniu oferty

Kiedy wysyłasz do klientów ofertę (e-mailem, faksem lub listownie), skontaktuj się z nimi telefonicznie w ciągu 48 godzin.

Zapytaj czy otrzymali ofertę, czy adresat zapoznał się z nią i czy ma jakieś pytania.

Nawet jeśli nie masz pojęcia o telemarketingu, to taki dodatkowy kontakt potrafi zwiększyć kilkukrotnie liczbę oczekiwanych odpowiedzi. Dzięki temu zyskasz również informację zwrotną, co pozwoli przygotować kolejne oferty bardziej dopasowane do oczekiwań klientów.

14 POMYSŁ
Sprzedawaj ofertę konkurencji swoim klientom

Z listy Twoich kontaktów część osób kupi u Ciebie, jednak większość nie skorzysta z oferty. I to nie dlatego, że zbierają oferty.

Być może oferujesz za drogie produkty. Być może są to produkty zbyt skomplikowane w użyciu. Być może obsługa nie potrafiła ich przekonać do zakupu. Być może warunki płatności nie były dla nich odpowiednie. Jednak to, że nie kupili u ciebie nie oznacza, że nie kupią u kogoś innego. Co robić w takiej sytuacji?

Jeśli co piąta osoba kupuje u ciebie, to zostaje czterokrotnie większa grupa osób, które mogą dać zyski twojej firmie. Gdybyś tylko nawiązał współpracę z konkurencyjną firmą, której produkty, usługi, obsługa i ceny odpowiadałyby tym klientom, mógłbyś wiele zyskać.

Znajdź taką firmę i uzgodnij warunki współpracy (na przykład połowa zysków ze sprzedaży). Następnie przekaż osobom (które pytały o ofertę i nie kupiły u ciebie), że skontaktuje się z nimi polecona przez ciebie firma. Może okazać się, że w ten sposób zarobisz więcej od ludzi, którzy nie kupili u ciebie niż od ludzi, którzy dokonali zakupu w twojej firmie.

Idąc dalej tym tropem, możesz nawet wprowadzić produkty i usługi innych firm do twojej oferty. Wtedy twoi pracownicy będą je oferować osobom, które nie skorzystały z twojej oferty. A to da Ci jeszcze większy zysk.

-Skąd możesz wiedzieć jakie produkty i usługi wprowadzić? Często z pomocą przyjdą sami niedoszli klienci. Oni powiedzą ci, czego brakuje twojej ofercie. Czasami będą cię pytać o towary i usługi, których nie masz. Potraktuj to jako sygnał i okazję do rozszerzenia swojej oferty.

15 POMYSŁ
Dodawaj do produktu bezpłatny lub płatny serwis

Klienci kupują twoje produkty, ponieważ chcą dzięki nim coś osiągnąć lub zrobić. Jeśli dobrze zrozumiesz potrzeby klienta, możesz dodać do produktu usługę serwisową. Taka usługa nie będzie cię wiele (lub wcale) kosztować, a sprawi że klient będzie zadowolony. To z kolei może prowadzić go do kolejnych zakupów w twojej firmie.

Przy niektórych produktach serwis jest tak ważny, że może stanowić dodatkową ofertę. To z kolei korzystnie wpływa na zyski twojej firmy (programy komputerowe: odpowiadanie na pytania, zorganizowanie wspólnoty użytkowników; komputery: pomoc techniczna, aktualizacja oprogramowania, rozbudowa sieci).

Jeśli dla klientów ważne jest, aby produkt działał bez zarzutu, to bezpłatny (lub płatny) serwis może zadecydować, że klient wybierze twoją firmę, a nie firmę konkurencji. Ponieważ będzie miał pewność, że w razie kłopotów lub usterek wystarczy zadzwonić, a twoja firma wyśle do niego kogoś, kto to naprawi. Jeśli jest to tańszy produkt, to wystarczy, że przywiezie go do firmy, a ktoś od razu się tym zajmie.

16 POMYSŁ
Przedstawiaj dowody podnoszące zaufanie do produktu

Jednym z częstych powodów, dla których klienci zwlekają z dokonaniem zakupu, są wątpliwości dotyczące produktu. Jeśli zdołasz je osłabić (lub wyeliminować) to zdołasz też podnieść zaufanie do produktu. -Jak to zrobić?

Możesz na przykład zebrać opinie ludzi, którzy korzystają z twojego produktu i są zadowoleni. Poproś ich o zgodę na umieszczenie opinii w materiałach reklamowych lub na ich stronie internetowej. Dodaj do tego (jeśli masz zgodę tych osób) zdjęcie, adres e-mail, stronę www lub telefon, a zwiększysz jeszcze zaufanie co do prawdziwości tych opinii. Ponieważ opinie, które można sprawdzić są bardziej autentyczne i wiarygodne. Możesz też pokazać klientom wyniki testów z badań jakości (jeśli takie istnieją) dotyczących twojego produktu.

17 POMYSŁ
Stosuj sprawdzone techniki budowania wiarygodności

Innym częstym powodem odkładania decyzji o zakupie są wątpliwości dotyczące twojej firmy lub ludzi w niej pracujących. W tym przypadku może być nawet trudniej przekonać klienta, ponieważ prawie zawsze może znaleźć i zakupić podobny towar lub usługę u konkurencji. -Co możesz z tym zrobić?

Jednym ze sposobów jest informowanie klienta o fakcie, że twoja firma współpracuje ze znaczącymi i cieszącymi się zaufaniem firmami. To w naturalny sposób buduje wiarygodność.

Jeśli należysz do organizacji, która potwierdza kompetencje, to również budujesz wiarygodność. Jeśli posiadasz stosowne certyfikaty i rekomendacje liczące się w branży, to również zyskujesz w oczach klienta. Potwierdzenia zdobytych nagród i wyróżnień również otworzą klienta na współpracę z twoja firmą.

18 POMYSŁ
Wykorzystaj do sprzedaży wszystkie miejsca wpływu

Gdybyśmy przyjrzeli się kontaktom twojej firmy z klientami, to okazuje się, że jest ich często więcej niż sobie myśleliśmy.

Co by się stało gdyby to był kolejny sposób na zwiększenie zysków, który do tego niewiele kosztuje. Gdyby klienci w każdym z takich miejsc kontaktu mieli możliwość dokonania zakupu?

Przykładowe miejsca oddziaływania: strona www, korespondencja e-mail, reklama na samochodach służbowych, telefonistki przyjmujące reklamację, wysyłka listów, kontakt w siedzibie firmy, dokonywanie zakupu, serwis produktu, wysyłka faksu, foldery reklamowe, wizytówki, markizy i rolety, okna wystawowe, instrukcje obsługi produktu, półka sklepowa, wysyłana faktura, nalepki na produkcie, kontakt po zakupie, grupa lub forum dyskusyjne.

Miejsc oddziaływania jest wiele. Jeśli dobrze nad tym pomyślisz, to prawie każde może kierować klienta do zakupu (lub pomóc wykonać w jego kierunku).

19 POMYSŁ
Edukuj swoich klientów

Niektóre produkty wymagają czegoś więcej niż tylko dobrej obsługi. Wymagają wiedzy, która pozwala w pełni korzystać z możliwości zakupionego produktu.

Świetnym narzędziem wspomagającym edukację klientów są publikacje elektroniczne. Dzięki nim możesz regularnie dostarczać klientom informacji, które są dla nich użyteczne. Jeśli to umiejętnie wykorzystasz, to właśnie zyskałeś kolejne darmowe narzędzie służące do reklamowania kolejnych produktów i usług.

-Jak możesz to zmienić w zysk? Kiedy klienci dokonują u Ciebie zakupu dodaj do tego krótki darmowy kurs. Zyskasz ich dane kontaktowe, co pozwoli wysyłać informacje o dodatkach do zakupionego sprzętu. Kiedy skończą kurs, wielu klientów wróci do ciebie po kolejne produkty. Jeśli zaś produkt wymaga fachowego szkolenia, to część klientów będzie skłonna zapłacić za dodatkową usługę. A to oznacza dla twojej firmy kolejnego klienta, większą sprzedaż i nową usługę, którą możesz włączyć do oferty.

20 POMYSŁ
Zmotywuj klienta do szybszego podjęcia decyzji

Możesz wprowadzić ofertę ważną tylko wybranego dnia. Możesz poinformować o dostępności tego produktu tylko w ciągu 48 godzin.

Możesz nawet podkreślić, że w tym czasie jest dostępna tylko określona ilość produktów w ofercie specjalnej, co jeszcze wzmocni poczucie pilności.

Bardzo ważne! Trzymaj się ustaleń, które przekazałeś klientowi. To jeszcze wzmocni skutek przy kolejnej ofercie.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

21 POMYSŁ
Stosuj gwarancję zwrotu pieniędzy

Oferowanie solidnej gwarancji to potężne narzędzie generujące natychmiastowy wzrost zysków. Taka gwarancja daje klientom do zrozumienia, że jesteś pewien swoich produktów i usług. Daje im pewność, że dotrzymasz słowa, kiedy produkt nie spełni ich wymagań.

Jednym ze sposobów jest wprowadzenie gwarancji zwrotu pieniędzy. Jeśli już się zdarzy, że klient zwróci produkt, to szybko i uprzejmie oddaj mu zapłacone pieniądze. To sprawi, że klienci będą mieć zaufanie do firmy.

A kiedy będą chcieli ponownie kupić, jest niemal pewne, że w pierwszej kolejności przyjdą do twojej firmy. Pamiętaj tylko, że gdy masz wątpliwości co do jakości niektórych z oferowanych produktów, znajdź ich zamienniki.

Gwarancja zwrotu pieniędzy może dać twojej firmie dodatkową sprzedaż. Ponieważ możesz dowiedzieć się, co nie odpowiadało klientom w reklamowanych produktach i zaoferować im produkty, które będą spełniały ich oczekiwania.

Mało osób korzysta ze zwrotu pieniędzy, nawet jeśli są niezadowoleni. Dlatego koszty pokrywania zwrotów będą znacznie niższe niż zwiększone wpływy ze sprzedaży. Jeśli oferujesz dobre produkty i usługi, to liczba zwrotów będzie bardzo mała, gdyż większość klientów będzie zadowolona z zakupu.

Jest to kolejny prosty pomysł na zwiększenie sprzedaży. Jednak rzadko stosowany, ponieważ przedsiębiorcy boją się, że klient to wykorzysta.

22 POMYSŁ
Wprowadź raty lub wpłatę zaliczkową

Możesz stosować ten pomysł, kiedy twoich klientów nie stać od razu na zapłatę całej kwoty za produkt. Dotyczy to szczególnie drogich towarów.

Niektóre firmy idą nawet dalej. Zamiast brać ciężar rat na siebie, pomagają klientowi w szybkim zdobyciu pożyczki lub kredytu pod zakup danego produktu. A to zwiększa liczbę osób, które decydują się na dokonanie zakupu.

23 POMYSŁ
Uprość dokonywanie zakupów

Dokonywanie zakupów powinno być proste. Jeśli zbytnio je skomplikujemy, to wielu klientów zrezygnuje jeszcze w trakcie zanim zdąży zapłacić.

Jeśli pojawiają się pytania dotyczące produktu, klient powinien jak najszybciej uzyskać odpowiedź. Wszystko co wywołuje wątpliwości, powoduje spadek sprzedaży.

Najlepiej jeśli postawisz się na miejscu klienta. Przyjrzyj się, co takiego musi zrobić, zanim dotrze do punktu: płać. Często okaże się, że po drodze musi zrobić kilka zbędnych rzeczy, które można dopilnować później. A to oddala go od dokonania zakupu.

Zapytaj też o opinie innych ludzi. Jakie czynności ich zdaniem są zbędne podczas dokonywania zakupu? Pamiętaj! Każda niepotrzebna czynność wprowadza zamieszanie i ma negatywny wpływ na sprzedaż. Każde uproszczenie procesu zakupu zwiększa sprzedaż.

24 POMYSŁ
Wykorzystaj kontrast wynikający z porównania

Jeśli twój produkt kosztuje znaczną sumę pieniędzy, to porównaj jego cenę do droższego odpowiednika o ustalonej wartości.

Wtedy cena twojego produktu wyda się bardziej przystępna dla klienta. Jeśli sprzedajesz samochody, możesz porównać dany model do drogiego odpowiednika z ekstra wyposażeniem. W branży nieruchomości porównaj cenę podobnego domu lub mieszkania w droższej i tańszej dzielnicy.

Możesz to wykorzystać przy pisaniu oferty. Najpierw wyższa cena w danej sytuacji, a potem niższa w trochę innej. Wtedy klient ma świadomość, że otrzymuje za cenę sprzedaży coś, co jest warte o wiele więcej. Twoja firma zaś znalazła sposób, aby cena nie była tak wysoka. Inny wariant tego sposobu to obniżka cen lub kupon rabatowy.

25 POMYSŁ
Wyraź uznanie dla swoich klientów

Klienci lubią być doceniani. A docenić ich możesz na różne sposoby. Możesz wysłać im kartkę firmową z podziękowaniami, zadzwonić do nich, wysłać im kupon podarunkowy dla przyjaciela, wysłać kartkę urodzinową.

To sprawia, że klient czuje się doceniony. Zaczyna dobrze myśleć o twojej firmie. A kiedy zechce znowu coś kupić, prawdopodobnie najpierw sprawdzi u ciebie, czy masz to czego mu potrzeba.

To wrodzone pragnienie. Każdy chce się czuć wyjątkowy. Jednak w życiu często czujemy się zignorowani. Nie dostajemy uznania, które nam się należy. Doceniając klientów, dajesz im więcej niż od ciebie oczekują. Dajesz im cenną psychologiczną wartość.

26 POMYSŁ
Wprowadź limitowaną ofertę dostępną tylko u ciebie

Ludzie lubią czuć się wyjątkowi. Lubią posiadać rzeczy, których nie mogą mieć wszyscy. Jak możesz to wykorzystać? Możesz wprowadzić limitowaną, numerowaną ofertę. Jeżeli powiesz klientom, że produkt jest dostępny w ograniczonej liczbie stuk, będą chcieli skorzystać z okazji.

Robią tak jubilerzy, zawodowi fotograficy, bary typu fast-food.

To jeden z prostszych pomysłów na szybkie zbudowanie bazy kontaktów. Taka baza pozwoli w przyszłości prowadzić twojej firmie darmowe akcje reklamowe.

-Jak to zrobić? Przypuśćmy, że chcesz reklamować się w gazecie lub informatorze. Zanim to zrobisz przemyśl dobrze, co może trafić w potrzeby twoich klientów. Następnie zmodyfikuj swoją ofertę lub stwórz nową pod kątem tych potrzeb. Ofertę, która będzie zdecydowanie lepsza od oferty konkurencji.

Teraz najważniejsze!!! Musi to być oferta limitowana. Ustal więc ilość limitowanej serii na określoną liczbę. Liczbę, która będzie kilkukrotnie mniejsza od ilości potencjalnie zainteresowanych osób. Możesz dodać, że zamówienia będą realizowane losowo, co daje taką samą szansę wszystkim zamawiającym.

27 POMYSŁ
Zbieraj dane kontaktowe osób odwiedzających firmę

Niewiele firm korzysta z tej okazji budowania listy kontaktów. To może dać twojej firmie nowy strumień dochodów, jeśli umiejętnie przedstawisz im za jakiś czas nową ofertę. Zadbaj o to, aby osoby, które odwiedziły twoją firmę, zostawiły do siebie jakiś kontakt. Może to być adres, telefon, e-mail.

Miej w pamięci jedną ważną rzecz. Może jednego dnia nie chcieli nic kupić, jednak w najbliższym czasie już mogą. Skoro wydałeś pieniądze na to, aby osoby te kontaktowały się z firmą, zbieraj ich dane.

Od tego momentu koszt pozyskania nowego klienta drastycznie spada do ceny jednego listu, telefonu czy e-maila. Mogli potrzebować więcej informacji. Mogli chcieć skonsultować to z partnerem lub małżonkiem. Może nie mieli pieniędzy, a teraz już mają. Jeśli będziesz z nimi utrzymywał kontakt to sprawisz, że więcej osób kupi coś w twojej firmie.

Daj im dobry powód, który sprawi że wrócą. Powiedz im o korzyściach wynikających z zakupu. Poinformuj ich o tym, jak prosto i wygodnie mogą dokonać zakupu w twojej firmie. Jeżeli potrzebują więcej informacji do podjęcia decyzji, daj im to czego potrzebują. To upewni ich, że mogą dokonać zakupu właśnie w twojej firmie.

Dane osób kupujących produkt lub usługę, mogą posłużyć do informowania klientów o określonych towarach i usługach. Może to być przegląd techniczny lub okresowa naprawa. Dodaj do tego przypomnienia garść informacji o charakterze edukacyjnym, a twoja sprzedaż znacznie wzrośnie.

28 POMYSŁ
Wykorzystuj siłę oddziaływania ramy

Ważne jest otoczenie, w którym prezentujesz swoja ofertę. Wykorzystanie mentalnej ramy to najskuteczniejszy sposób zwiększenia sprzedaży.

Ma taka siłę oddziaływania, ponieważ wpływa podświadomie (za pomocą skojarzeń) na proces podejmowania decyzji. Klient inaczej podchodzi do informacji od osoby, którą darzy zaufaniem i inaczej do informacji od osoby, której nie ufa. Zaufanie to w tym przypadku mentalny filtr, który pomaga lub przeszkadza klientowi w dokonaniu zakupu.

Poglądy klientów są taką ramą. Informacja od znajomych, partner uznany w danej branży, założenia dotyczące miejsca oferowania produktów (książki sprzedawane na ulicy – książki sprzedawane w księgarni, koncert na ulicy – koncert w znanej hali koncertowej).

Tak więc informacja poprzedzająca właściwą informacje (rama) ma największy wpływ na decyzje klienta.

29 POMYSŁ
Stosuj słowa i zwroty klientów

Zwracaj uwagę na słowa powtarzające się podczas rozmów z twoimi klientami. To co mówią, jest dla nich ważne.

Kiedy będziesz już miał pokaźną liczbę słów i zwrotów, możesz użyć ich podczas tworzenia tekstu reklamowego. Twoja lista to skarbnica słów i zwrotów, na których powinieneś koncentrować się pisząc ogłoszenia i listy reklamowe.

To sprawi, że będziesz odwoływał się do tego, co jest dla nich ważne. Stosowane słownictwo sprawi, że poczują się zrozumiani, ponieważ piszesz (mówisz) do nich używając podobnych słów.

30 POMYSŁ
Podaj osobistą historię związaną z produktem

To kolejny pomysł, który pozwala klientowi poczuć zyski wynikające z zakupu twojego produktu. Osobista historia zawsze trafia do serc słuchaczy. Dlatego jeśli przydarzyło się tobie coś złego, czego mógłbyś uniknąć używając twojego produktu - opowiedz im to. Jeśli przydarzyło ci się coś dobrego za sprawą twojego produktu – też im to powiedz.

Opisując swoje doświadczenie unikasz konfrontacji z klientami i jednocześnie przekazujesz skutecznie informacje o swoim produkcie. Rozmówca wczuje się w sytuację i zrozumie, że jeśli nie skorzysta z twojej rady może coś stracić. To przybliża go do zakupu produktu.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

31 POMYSŁ
Twórz reklamy w stylu redaktorskim

Bardzo ważne w ogłoszeniu jest to, że powinno przykuć uwagę i zainteresować potencjalnego klienta. Powinno zawierać jakieś zdanie, które odwołuje się do korzyści i zachęca do dalszego czytania. -Jak to zrobić?

Tekst powinien wyglądać podobnie do ekscytującego artykułu prasowego. Ponieważ reklamy wyglądające jak artykuł prasowy mogą nawet kilkukrotnie zwiększyć ilość kontaktów z twoją firmą.

Jeśli możesz do tego dołączyć opinię zadowolonego klienta, to dodatkowo pozyskujesz zaufanie czytelnika. Ponieważ dla niego taka opinia jest bardziej wiarygodna niż najlepiej dopracowany tekst firmowej oferty.

Potencjalny klient będzie bardziej otwarty na informację, jeśli początkowo sprawiasz wrażenie, że nie próbujesz niczego sprzedać.

32 POMYSŁ
Współpracuj z firmą obsługującą tę samą grupę klientów

Może zdarzyć się tak, że nie masz czasu ani pieniędzy na budowanie bazy klientów. Jeśli tak, to ten sposób budowania bazy będzie dla ciebie bardzo pomocny.

Wiesz, że dla ciebie dobrym klientem jest osoba, która spełnia pewne kryteria. Jednak do tej pory nie udało ci się dotrzeć do takich osób. Klientów jest zbyt mało, aby firma się rozwijała. -Co możesz zrobić?

Określ dokładnie dwie lub trzy cechy takich klientów. Następnie wypisz miejsca, w których twój klient chętnie przebywa. W jakich firmach dokonuje zakupów? Wypisz jak najwięcej takich firm i wybierz te, które twoim zdaniem będą najbardziej otwarte na współpracę. Następnie przygotuj dla nich ofertę współpracy.

Odwiedź ich i zaproponuj, że podzielisz się z nimi zyskiem, jeśli tylko umożliwią kontakt z klientami ich firmy. Dla tych firm to dodatkowy zysk bez potrzeby dokonywania inwestycji. Dla ciebie to błyskawiczny i darmowy dostęp do wielkiej liczby potencjalnych klientów (rozliczasz się dopiero po sprzedaży z pieniędzy które zarobiłeś).

33 POMYSŁ
Zwracaj się do klientów w sposób osobisty

Kiedy kierujesz do klientów jakiś komunikat reklamowy, zwracaj się do nich jak do jednej osoby (komunikacja Ja- Ty).

Każdy klient ma odnieść wrażenie, że mówisz (piszesz) bezpośrednio do niego. To buduje relacje i sprawia, że klient częściej będzie dokonywał u ciebie zakupów.

Jeśli uda Ci się nawiązać osobisty kontakt, ilość klientów ponawiających zakupy w twojej firmie będzie stale rosła.

34 POMYSŁ
Podaruj swój produkt klientom

Możesz rozważyć podarowanie twojego produktu lub usługi nowym klientom. Jeśli będą zadowoleni, to po wypróbowaniu chętnie do ciebie wrócą i kupią kolejne produkty.

Ten pomysł sprawdza się najlepiej w sytuacji, kiedy podarowany produkt prowadzi klienta do zakupu jakiegoś innego produktu/usługi, które oferujesz. Dotyczy to usług abonamentowych, produktów które wymagają akcesoriów uzupełniających, produktów podlegających ciągłej konsumpcji, produktów gdzie normą jest ciągłe wprowadzanie nowszych modeli produktów.

Jest to jeden z najprostszych i najskuteczniejszych sposobów na szybkie zbudowanie dużej grupy potencjalnych klientów.

Oczywiście jeśli nie jesteś w sytuacji, kiedy szybko potrzebujesz gotówki. Do tego potrzeba już dużego doświadczenia i płynności finansowej, która pozwoli przeczekać okres budowania bazy klientów.

35 POMYSŁ
Dodaj do produktu atrakcyjne bonusy

To kolejny sposób na osłabienie wątpliwości klienta. Kiedy rozmawiasz już o cenach, możesz w ten sposób sprawić, że klient będzie postrzegał produkt jako wart ceny.

Pomyśl, co możesz dodać jako bonus do produktu. Coś takiego, co podniesie wartość oferty w oczach klienta, a ciebie niewiele będzie kosztować. Może to być jakaś porada, produkt informacyjny, szczegółowa instrukcja obsługi, pomysły na optymalne użytkowanie produktu.

36 POMYSŁ
Wprowadź produkty/usługi specjalne

Przygotuj droższy produkt dla klientów. Jeśli okaże się że droższa wersja produktu lepiej spełnia potrzeby klienta (co piąta może dziesiąta) osoba zdecyduje się na zakup droższej wersji.

A to sprawi że dosłownie w ciągu kilku minut zwiększysz zysk z danego zakupu i to bez żadnych dodatkowych kosztów. Ponadto klienci którzy płacą więcej, stwarzają też z reguły mniej problemów i są bardziej wyrozumiali podczas reklamowania produktów.

37 POMYSŁ
Kup klientów od konkurentów w trudnej sytuacji

Niektóre firmy posiadają dużą bazę klientów, którzy z różnych powodów od jakiegoś czasu nie kupują (na przykład z braku oferty zastępczej, braku kadry handlowej).

Poproś ich o możliwość kontaktu z nimi i zaproponuj, że zapłacisz im za każdy kontakt określoną kwotę lub udział w zyskach.

Dzięki temu mogą zarobić mimo iż myśleli, że posiadane kontakty są bezużyteczne. W ten sposób aktywują listę swoich byłych klientów.

Niejednokrotnie ludzie pracują tam ciężko tylko po to, by firma jakoś się utrzymała. Zobowiązania i debety wciąż ciągną ich na dno. Jeśli właściciele tych firm będą współpracować i polecać twoją firmę, wtedy może okazać się, że zarobią więcej niż gdy prowadzą firmę na granicy rentowności. W ten sposób za niewielką cenę zyskujesz dostęp do ich bazy klientów jednocześnie pomagając im w trudnej sytuacji.

38 POMYSŁ
Zaoferuj pierwszy produkt po kosztach własnych

Kolejny sposób pozwoli w szybkim czasie zbudować bazę klientów, którzy płacą. Jeśli masz produkt , który stanowi część jakiejś serii, możesz pierwszy produkt zaoferować po kosztach własnych. Osoby, które dokonują zakupu, będą zainteresowane kolejnymi propozycjami.

W ciągu kolejnych kilku miesięcy możesz za darmo reklamować im swoje kolejne produkty. Jeśli będą dla nich odpowiednie, możesz liczyć na duże zainteresowanie i większą sprzedaż.

39 POMYSŁ
Podziel się z klientami kilkoma sekretami z branży

Przygotuj unikalne informacje i ciekawostki niedostępne dla innych. Jeśli podzielisz się z klientami kilkoma sekretami z branży, zbliżą się do twojej firmy.

I nie chodzi tutaj o sekrety, które stanowią poufną informację. Chodzi o pewną specjalistyczną wiedzę dotyczącą twojej branży lub profesji. Coś co dla ciebie może być oczywiste, jednak dla klientów jest to coś nowego, tajemniczego i ciekawego. To mogą być proste dla ciebie rzeczy, o których klient nie ma zielonego pojęcia.

Możesz na przykład podzielić się z nim sekretem, jak zdobyć tanie bilety lotnicze. Lub też jak nabyć nieruchomość dysponując zerowym wkładem własnym. Może wiesz jak podrasować silnik konkretnego modelu samochodu. Lub też jak przyspieszyć działanie oprogramowania.

Klienci najczęściej nie wiedzą takich rzeczy. Będą wdzięczni, kiedy powierzysz im taki mały branżowy sekret.
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

40 POMYSŁ
Wprowadź produkty zapewniające ciągłość sprzedaży

Istnieje pomysł, który gwarantuje ciągły dopływ pieniędzy do twojej firmy. Ten pomysł to produkty i usługi zapewniające ciągłość sprzedaży w regularnych odstępach czasu.

Takie przykłady to: subskrypcja miesięcznika, abonament na usługi, produkty konsumpcyjne, produkty wymagające aktualizacji akcesoriów lub oprogramowania.

Kiedy pozyskasz już nowego klienta, dbaj o jego zadowolenie. Klient odwdzięczy się dokonując kolejnych zakupów przy prawie zerowych kosztach własnych.

41 POMYSŁ
Wprowadź pakiety produktów pasujących do siebie

Niektóre produkty łączą się ze sobą w naturalny sposób. Możesz więc zaoferować klientowi pakiet takich uzupełniających się produktów. Dzięki temu podczas jednego zakupu dokonujesz kilku sprzedaży.

W każdej branży możesz tworzyć takie pakiety. Dzięki temu część klientów zachęcona korzystna ofertą (możesz zaproponować zniżkę, gdyż nie ponosisz dodatkowych kosztów) zdecyduje się na zakup pakietu zamiast jednego produktu.

W każdej branży możesz tworzyć takie pakiety. Dzięki temu część klientów zachęcona korzystna ofertą (możesz zaproponować zniżkę, gdyż nie ponosisz dodatkowych kosztów) zdecyduje się na zakup pakietu zamiast jednego produktu.

42 POMYSŁ
Wyślij do klienta informację o podarunku

Jakiś czas po dokonaniu zakupu, wyślij do klienta informację o podarunku, który może odebrać w firmie. To sprawi, że klient będzie dobrze pamiętał twoją firmę.

Ponadto klienci, którzy przyjdą odebrać podarunek, mogą dokonać kolejnego zakupu teraz lub w najbliższej przyszłości.

Pamiętaj tylko aby podarunek pasował do zakupionego produktu, co pozwoli klientowi jeszcze lepiej z niego korzystać.

Lub też podaruj taki prezent, który w naturalny sposób poprowadzi klienta do kolejnego zakupu. To przyczyni się do zadowolenia klienta i rozpowszechnienia pozytywnej informacji o twoim produkcie.

43 POMYSŁ
Stosuj sposób wypróbuj zanim kupisz

Jeśli z produktem lub usługą wiąże się jakieś ryzyko, to bardzo skutecznym sposobem obejścia ryzyka jest pobieranie opłaty dopiero po wypróbowaniu produktu. Może to być dzień, tydzień lub miesiąc po dokonaniu zakupu.

To działa, ponieważ: eliminuje obawy klienta i klient przyzwyczaja się do produktu i raczej trudno mu go oddać.

44 POMYSŁ
Zwiększ ceny towarów ekskluzywnych

Jeśli chodzi o towary ekskluzywne, to obowiązuje pewna zasada, która pomaga więcej sprzedać. W przypadku towarów ekskluzywnych wysoka cena powoduje wzrost wartości produktu postrzeganej przez klienta.

Dla niego wysoka cena równa się wysokiej jakości i odwrotnie. Dlatego przy sprzedaży towarów ekskluzywnych wzrost ceny może prowadzić do zwiększenia sprzedaży (szczególnie jeśli masz jakiś unikalny produkt lub usługę).

45 POMYSŁ
Wykorzystaj efekt pierwszeństwa

Liczy się to, kto jest na początku określonej listy firm w danej dziedzinie.

Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że najłatwiej zapamiętać z listy to, co znajduje się na początku. Tak więc pierwszy element listy zapamięta kilka razy więcej osób niż któryś z elementów środkowych.

Niektóre firmy wykorzystują ten element (zwany efektem świeżości) do zdominowania wybranego rynku. Jest to możliwe w dziedzinie, gdzie klienci niezbyt już pamiętają, kto był pierwszy. Dla nich więc pierwszą firmą będzie ta, która zdominowała ich świadomość za pomocą silnej, skoncentrowanej i agresywnej reklamy. Wtedy mimo iż nie była pierwsza, będzie tak traktowana. Wystarczy, że klienci będą ją postrzegali jako pioniera.

46 POMYSŁ
Zabiegaj o rekomendacje i polecenia klientów

Jeśli masz już grono zadowolonych klientów, poproś ich o napisanie kilku zdań o tym, co im się podoba w twoim produkcie lub twojej firmie. Nic tak nie wzmacnia sprzedaży, jak opinia zadowolonego klienta. A kiedy uwiarygodnisz to podając dane kontaktowe (strona www, email, telefon, zawód) możesz spodziewać się szybkiego wzrostu sprzedaży.

Ponieważ dla klienta wiarygodna opinia zadowolonego klienta znaczy więcej niż genialnie napisana oferta firmowa. Klient któremu znajomy polecił twój produkt nie będzie miał wątpliwości. Jeśli tego chce, to będzie się zastanawiał tylko, co to dokładnie jest i gdzie może to kupić.

47 POMYSŁ
Stosuj reklamę obrazującą sytuację przed i po zakupie

Jeden z najprostszych sposobów, który pozwala klientowi błyskawicznie dostrzec korzyści, jest reklama pokazująca sytuację przed i po użytkowaniu produktu.

Jeśli oferujesz kosmetyki – pokaż zdjęcia przed i po ich zastosowaniu;
jeśli remontujesz domy – pokaż zdjęcia przed i po remoncie;
jeśli pielęgnujesz ogrody – pokaż zdjęcia przed i po pielęgnacji;
jeśli zakładasz systemy ociepleń – pokaż rachunki przed i po założeniu systemu.

48 POMYSŁ
Rozdawaj darmowe próbki

Kolejny sposób, który pozwala klientowi błyskawicznie dostrzec korzyści, to rozdawanie darmowych próbek towaru.

Jeśli prowadzisz cukiernię – możesz częstować klientów ciastkami;
Jeśli oferujesz kosmetyki – możesz rozdawać darmowe próbki.

Ten sposób opiera się na zasadzie, że jeśli klient jest zadowolony z darmowej próbki, to wróci aby dokonać zakupów.

49 POMYSŁ
Uruchom forum lub bloga z poradami

Coraz więcej firm uruchamia swojego bloga lub forum, na którym publikują wyniki swoich badań, udzielają porad, odpowiadają na pytania czytelników. Twoja firma też może to zrobić.

Zachęć czytelników do komentarzy. Prowadź dyskusje i umożliwiaj subskrypcję informacji. Dzięki temu budujesz relacje z klientami, którzy stają się członkami twojej społeczności. -Co to daje?

Twoja firma jest ciągle obecna w świadomości twoich klientów. Pomagając im stajesz się dla nich kimś w rodzaju eksperta.

50 POMYSŁ
Pokaż klientowi zwrot z inwestycji

Niektóre produkty wymagają dużej inwestycji, która zwraca się klientowi przez lata. Jeśli możesz powołać się na jakieś badania, pokazać coś na wykresie (tabele zwrotu i zysku z inwestycji) łatwiej będzie im zaakceptować wydatek. Twoje szanse na sprzedaż rosną i zdołasz pozyskać więcej klientów, którzy w innym przypadku musieliby się zastanawiać. A kiedy długo się zastanawiają, istnieje ryzyko, że kiedy już zdecydują dokonać zakupu pójdą do konkurencji.

Ocieplenie domu – wyliczenia oszczędności na ogrzewaniu;
szczelne okna – wyliczenie oszczędności na ogrzewaniu;
baterie słoneczne – wyliczenie oszczędności zużytej energii elektrycznej.Dariusz Skraskowski edytował(a) ten post dnia 18.12.11 o godzinie 16:30
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

51 POMYSŁ
Daj prezent lub rabat za przyprowadzenie nowego klienta

Jeśli masz już grupę zadowolonych klientów, mogą oni przyprowadzić do firmy swoich znajomych. Ucieszą się z drobnego prezentu lub rabatu za przyprowadzenie znajomych.

Przy niewielkich kosztach zyskasz wielu ludzi odwiedzających firmę, którzy zostaną nowymi klientami.

52 POMYSŁ
Ujednolić przekaz we wszystkich nośnikach reklamy

Wiele firm korzysta z kilku nośników reklamy. Może to być prasa, radio, telewizja, katalogi branżowe, strony internetowe.

Zdarza się, że każdy z nośników przekazuje inne informacje. To osłabia działanie reklamy i dezorientuje odbiorców.

Dlatego zanim rozpoczniesz informować o swojej ofercie, wybierz najważniejsze dla klienta informacje. Następnie opracuj spójny przekaz dla wszystkich używanych nośników reklamy. Taka koncentracja zwiększy siłę oddziaływania i skuteczność Twojego przekazu.

53 POMYSŁ
Oferuj klientom darmową poradę i konsultacje

Niektóre produkty i usługi są dość skomplikowane. Potencjalnym klientom może być trudno dostrzec korzyści wynikające z zakupu.

Jeśli oferujesz taki produkt lub usługę, możesz zaoferować klientom darmową poradę. Klient będzie miał okazję dowiedzieć się więcej o ofercie i korzyściach, jakie daje ten produkt lub usługa.

Korzystając z darmowej porady zyska więcej informacji i nabierze zaufania do firmy. A to jak wiesz przybliży go do dokonania zakupu w Twojej firmie.

54 POMYSŁ
Podejmij współpracę z firmą uzupełniającą twoją ofertę

Kiedy masz jakiś dobrze sprzedający się produkt, możesz nawiązać współpracę z firmą, która oferuje uzupełniające produkty lub usługi. Oczywiście za uzgodniony procent od sprzedaży.

55 POMYSŁ
Sprzedawaj za większą sumę podczas jednego zakupu

Takie działanie błyskawicznie zwiększa zyski. Ponieważ w tym samym czasie w którym dokonujesz zwykłej sprzedaży, możesz podwyższyć ilość środków klienta przeznaczonych na zakup.

Możesz zaproponować dodatki do produktu, produkt wyższej jakości lub zgodę na długoterminową współpracę. To błyskawicznie zwiększa sprzedaż już podczas aktualnie prowadzonej rozmowy z klientem.

56 POMYSŁ
Zadbaj o większą liczbę zakupów w ciągu roku

Niektóre produkty czy usługi kupuje się raz na jakiś czas (co kilka miesięcy a nawet lat). Jeśli oferujesz tego typu produkty lub usługi, możesz zrobić kilka rzeczy.

Możesz zaoferować klientowi nowsze modele powiązane z wymianą posiadanego produktu. Możesz premiować częstsze zakupy specjalną zniżką lub dodatkiem podnoszącym wartość produktu lub usługi. Możesz zaproponować produkty powiązane z tym, który posiada.

Możesz też wprowadzić płatne usługi serwisowe lub konsultacje dotyczące lepszego wykorzystania posiadanego produktu. To może skłonić klienta do robienia częstszych niż obecnie zakupów w Twojej firmie.

57 POMYSŁ
Dostarczaj więcej niż klient oczekuje

Często jest tak, że klienci płacą za coś, a otrzymują mniej lub produkt gorszej jakości.

Klient czuje się trochę oszukany, ponieważ oczekiwał czegoś więcej. Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy klient otrzyma coś extra przy zakupie. Coś czego wcześniej nie było w zamówieniu. Może to być dodatkowa sztuka towaru lub jakaś instrukcja gwarantująca łatwe korzystanie z produktu.

Klient poczuje się wtedy doceniony. Pozytywne uczucia przeniesie na Twoją firmę. A kiedy będzie dokonywał kolejnego zakupu, często najpierw sprawdzi, czy może to nabyć u ciebie.

Prawdopodobnie podzieli się też tą informacją ze znajomymi. Niektórzy z nich dokonają zakupu u ciebie, aby przekonać się osobiście o tym, czego dowiedzieli się od znajomych.

Życzę dochodowych testów.

Dariusz Skraskowski
założyciel grupy

konto usunięte

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

wszystko ok - ale nie ma nr 42...... czyli 56, choć wciąż jest to ciekawe kompendium :-)
Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży

Jędrzej K.:
wszystko ok - ale nie ma nr 42...... czyli 56, choć wciąż jest to ciekawe kompendium :-)

Dziękuję za info. Zgubiłem nagłówek podczas wklejania. Już jest dobrze.

Następna dyskusja:

2 czynnik sukcesu sprzedaży




Wyślij zaproszenie do