Temat: 57 pomysłów na zwiększenie sprzedaży
11 POMYSŁ
Dodawaj swoje produkty jako bonusy do oferty innych firm
Kiedy masz produkt lub usługę, której koszty wytworzenia są znikome, a jako samodzielny produkt słabo się sprzedaje, możesz zrobić tak.
Poszukaj firm, które oferują produkt lub usługę, która naturalnie łączy się z twoim produktem. Zaproponuj, że możesz dodać ten produkt lub usługę do ich produktu za darmo lub po kosztach własnych.
Wystarczy, że ich klient uda się do twojej firmy i tam może odebrać swój dodatek. Dzięki temu zyskasz tani dostęp do klientów firmy partnerskiej, którzy w przyszłości mogą zostać twoimi klientami.
Wystarczy, że ich klient uda się do twojej firmy i tam może odebrać swój dodatek. Dzięki temu zyskasz tani dostęp do klientów firmy partnerskiej, którzy w przyszłości mogą zostać twoimi klientami.
12 POMYSŁ
Dodawaj produkty innych firm jako bonusy do twojej oferty
Jeśli sprzedajesz jakiś produkt z małą marżą, nie możesz zbytnio obniżyć ceny. Byłoby to nieopłacalne. Co możesz więc zrobić?
Znajdź firmę, która ma produkt lub usługę naturalnie łączącą się z twoim produktem. Jeśli ta dodatkowa usługa niezbyt dobrze się sprzedaje jako samodzielna oferta i koszty są znikome, to możesz przekonać właściciela tej firmy do współpracy. Jeśli ta firma ma kilka innych produktów do sprzedaży, to możesz zrobić tak.
Przekonaj tego przedsiębiorcę, aby dodał swój produkt lub usługę do twojego produktu jako bonus, za który klient nie musi płacić. Wystarczy, że uda się do firmy partnerskiej i tam może odebrać swój dodatek.
To sprawi, że Twoja oferta będzie bardzo atrakcyjna dla klienta. Firma partnerska zyska dane kontaktowe osób, które teraz lub za jakiś czas mogą dokonać zakupu kolejnych produktów. Tym bardziej, że będzie mogła informować ich o swoich innych produktach i usługach. Dadzą więc te produkty jako bonusy do Twojego produktu za darmo (lub po kosztach własnych), gdy okaże się, że na każde 10 osób, którym podarujesz ich produkt, przyjdą do nich 2 lub 3 osoby, które zostaną stałymi klientami.
13 POMYSŁ
Zadzwoń do klientów po wysłaniu oferty
Kiedy wysyłasz do klientów ofertę (e-mailem, faksem lub listownie), skontaktuj się z nimi telefonicznie w ciągu 48 godzin.
Zapytaj czy otrzymali ofertę, czy adresat zapoznał się z nią i czy ma jakieś pytania.
Nawet jeśli nie masz pojęcia o telemarketingu, to taki dodatkowy kontakt potrafi zwiększyć kilkukrotnie liczbę oczekiwanych odpowiedzi. Dzięki temu zyskasz również informację zwrotną, co pozwoli przygotować kolejne oferty bardziej dopasowane do oczekiwań klientów.
14 POMYSŁ
Sprzedawaj ofertę konkurencji swoim klientom
Z listy Twoich kontaktów część osób kupi u Ciebie, jednak większość nie skorzysta z oferty. I to nie dlatego, że zbierają oferty.
Być może oferujesz za drogie produkty. Być może są to produkty zbyt skomplikowane w użyciu. Być może obsługa nie potrafiła ich przekonać do zakupu. Być może warunki płatności nie były dla nich odpowiednie. Jednak to, że nie kupili u ciebie nie oznacza, że nie kupią u kogoś innego. Co robić w takiej sytuacji?
Jeśli co piąta osoba kupuje u ciebie, to zostaje czterokrotnie większa grupa osób, które mogą dać zyski twojej firmie. Gdybyś tylko nawiązał współpracę z konkurencyjną firmą, której produkty, usługi, obsługa i ceny odpowiadałyby tym klientom, mógłbyś wiele zyskać.
Znajdź taką firmę i uzgodnij warunki współpracy (na przykład połowa zysków ze sprzedaży). Następnie przekaż osobom (które pytały o ofertę i nie kupiły u ciebie), że skontaktuje się z nimi polecona przez ciebie firma. Może okazać się, że w ten sposób zarobisz więcej od ludzi, którzy nie kupili u ciebie niż od ludzi, którzy dokonali zakupu w twojej firmie.
Idąc dalej tym tropem, możesz nawet wprowadzić produkty i usługi innych firm do twojej oferty. Wtedy twoi pracownicy będą je oferować osobom, które nie skorzystały z twojej oferty. A to da Ci jeszcze większy zysk.
-Skąd możesz wiedzieć jakie produkty i usługi wprowadzić? Często z pomocą przyjdą sami niedoszli klienci. Oni powiedzą ci, czego brakuje twojej ofercie. Czasami będą cię pytać o towary i usługi, których nie masz. Potraktuj to jako sygnał i okazję do rozszerzenia swojej oferty.
15 POMYSŁ
Dodawaj do produktu bezpłatny lub płatny serwis
Klienci kupują twoje produkty, ponieważ chcą dzięki nim coś osiągnąć lub zrobić. Jeśli dobrze zrozumiesz potrzeby klienta, możesz dodać do produktu usługę serwisową. Taka usługa nie będzie cię wiele (lub wcale) kosztować, a sprawi że klient będzie zadowolony. To z kolei może prowadzić go do kolejnych zakupów w twojej firmie.
Przy niektórych produktach serwis jest tak ważny, że może stanowić dodatkową ofertę. To z kolei korzystnie wpływa na zyski twojej firmy (programy komputerowe: odpowiadanie na pytania, zorganizowanie wspólnoty użytkowników; komputery: pomoc techniczna, aktualizacja oprogramowania, rozbudowa sieci).
Jeśli dla klientów ważne jest, aby produkt działał bez zarzutu, to bezpłatny (lub płatny) serwis może zadecydować, że klient wybierze twoją firmę, a nie firmę konkurencji. Ponieważ będzie miał pewność, że w razie kłopotów lub usterek wystarczy zadzwonić, a twoja firma wyśle do niego kogoś, kto to naprawi. Jeśli jest to tańszy produkt, to wystarczy, że przywiezie go do firmy, a ktoś od razu się tym zajmie.
16 POMYSŁ
Przedstawiaj dowody podnoszące zaufanie do produktu
Jednym z częstych powodów, dla których klienci zwlekają z dokonaniem zakupu, są wątpliwości dotyczące produktu. Jeśli zdołasz je osłabić (lub wyeliminować) to zdołasz też podnieść zaufanie do produktu. -Jak to zrobić?
Możesz na przykład zebrać opinie ludzi, którzy korzystają z twojego produktu i są zadowoleni. Poproś ich o zgodę na umieszczenie opinii w materiałach reklamowych lub na ich stronie internetowej. Dodaj do tego (jeśli masz zgodę tych osób) zdjęcie, adres e-mail, stronę www lub telefon, a zwiększysz jeszcze zaufanie co do prawdziwości tych opinii. Ponieważ opinie, które można sprawdzić są bardziej autentyczne i wiarygodne. Możesz też pokazać klientom wyniki testów z badań jakości (jeśli takie istnieją) dotyczących twojego produktu.
17 POMYSŁ
Stosuj sprawdzone techniki budowania wiarygodności
Innym częstym powodem odkładania decyzji o zakupie są wątpliwości dotyczące twojej firmy lub ludzi w niej pracujących. W tym przypadku może być nawet trudniej przekonać klienta, ponieważ prawie zawsze może znaleźć i zakupić podobny towar lub usługę u konkurencji. -Co możesz z tym zrobić?
Jednym ze sposobów jest informowanie klienta o fakcie, że twoja firma współpracuje ze znaczącymi i cieszącymi się zaufaniem firmami. To w naturalny sposób buduje wiarygodność.
Jeśli należysz do organizacji, która potwierdza kompetencje, to również budujesz wiarygodność. Jeśli posiadasz stosowne certyfikaty i rekomendacje liczące się w branży, to również zyskujesz w oczach klienta. Potwierdzenia zdobytych nagród i wyróżnień również otworzą klienta na współpracę z twoja firmą.
18 POMYSŁ
Wykorzystaj do sprzedaży wszystkie miejsca wpływu
Gdybyśmy przyjrzeli się kontaktom twojej firmy z klientami, to okazuje się, że jest ich często więcej niż sobie myśleliśmy.
Co by się stało gdyby to był kolejny sposób na zwiększenie zysków, który do tego niewiele kosztuje. Gdyby klienci w każdym z takich miejsc kontaktu mieli możliwość dokonania zakupu?
Przykładowe miejsca oddziaływania: strona www, korespondencja e-mail, reklama na samochodach służbowych, telefonistki przyjmujące reklamację, wysyłka listów, kontakt w siedzibie firmy, dokonywanie zakupu, serwis produktu, wysyłka faksu, foldery reklamowe, wizytówki, markizy i rolety, okna wystawowe, instrukcje obsługi produktu, półka sklepowa, wysyłana faktura, nalepki na produkcie, kontakt po zakupie, grupa lub forum dyskusyjne.
Miejsc oddziaływania jest wiele. Jeśli dobrze nad tym pomyślisz, to prawie każde może kierować klienta do zakupu (lub pomóc wykonać w jego kierunku).
19 POMYSŁ
Edukuj swoich klientów
Niektóre produkty wymagają czegoś więcej niż tylko dobrej obsługi. Wymagają wiedzy, która pozwala w pełni korzystać z możliwości zakupionego produktu.
Świetnym narzędziem wspomagającym edukację klientów są publikacje elektroniczne. Dzięki nim możesz regularnie dostarczać klientom informacji, które są dla nich użyteczne. Jeśli to umiejętnie wykorzystasz, to właśnie zyskałeś kolejne darmowe narzędzie służące do reklamowania kolejnych produktów i usług.
-Jak możesz to zmienić w zysk? Kiedy klienci dokonują u Ciebie zakupu dodaj do tego krótki darmowy kurs. Zyskasz ich dane kontaktowe, co pozwoli wysyłać informacje o dodatkach do zakupionego sprzętu. Kiedy skończą kurs, wielu klientów wróci do ciebie po kolejne produkty. Jeśli zaś produkt wymaga fachowego szkolenia, to część klientów będzie skłonna zapłacić za dodatkową usługę. A to oznacza dla twojej firmy kolejnego klienta, większą sprzedaż i nową usługę, którą możesz włączyć do oferty.
20 POMYSŁ
Zmotywuj klienta do szybszego podjęcia decyzji
Możesz wprowadzić ofertę ważną tylko wybranego dnia. Możesz poinformować o dostępności tego produktu tylko w ciągu 48 godzin.
Możesz nawet podkreślić, że w tym czasie jest dostępna tylko określona ilość produktów w ofercie specjalnej, co jeszcze wzmocni poczucie pilności.
Bardzo ważne! Trzymaj się ustaleń, które przekazałeś klientowi. To jeszcze wzmocni skutek przy kolejnej ofercie.