Dariusz Skraskowski

Dariusz Skraskowski Konsultant
Strategiczny
Akademii Biznesu
Piotra Michalaka

Temat: 2 czynnik sukcesu sprzedaży

Wartościowa oferta to 2 czynnik sukcesu sprzedaży.

Jeśli zajmujesz się choć częściowo sprzedażą, te informacje mogą okazać się dla Ciebie ważne.

Kiedy wiesz już, jaką grupę klientów będziesz obsługiwać, postaraj się jak najbardziej dopasować ofertę do potrzeb i oczekiwań tej grupy klientów.Dotychczasową ofertę potraktuj jako punkt startu. Jako ofertę roboczą, którą będziesz ciągle doskonalić.

Wartościowa oferta ma 3 cechy, które przyciągają klienta.

Koncentracja na unikalnych wartościach
Unikalność w porównaniu z konkurencją
Puenta informująca o unikalnych korzyściach

Spośród wielu elementów tylko kilka jest ważnych dla klienta. Na tych elementach masz się koncentrować i wzmocnić je w stosunku do konkurencji. Za te elementy klienci są skłonni płacić oczekując najlepszej jakości.

Twoja oferta musi również wyróżniać się od konkurencji. Klient szuka czegoś unikalnego, co pozwoli mu podjąć decyzję. Ma przecież dokonać wyboru spośród kilku (czasem kilkunastu ofert innych firm oferujących podobne towary lub usługi).

Kluczowe korzyści dla klienta należy podsumować w 1-2 zdaniach. Taka puenta pozwoli na przebicie się Twojego komunikatu reklamowego przez wszechobecny szum informacyjny. Bez tego Twoje wysiłki pójdą na marne. Tylko poprzez zrozumiałe podsumowanie korzyści możesz zwrócić uwagę potencjalnych klientów i dać im szansę zapoznania się z Twoją propozycją.

Jeśli Twoja oferta ma te 3 cechy, masz szansę podbić serca i przekonać umysły Twoich klientów.

Wtedy będą chcieli poznać odpowiedź na 4 pytania, które pozwolą im zdecydować, czy to co oferujesz jest dla nich korzystne. Oto pytania, na które klienci chcą poznać odpowiedź, zanim podejmą decyzję.

1.Co to jest?
2.Ile to kosztuje?
3.Co mi to da?
4.Dlaczego mam w to wierzyć?

Przykłady odpowiedzi na te pytania i sposoby na dopasowanie oferty do potrzeb potencjalnych klientów znajdziesz w 2 części darmowego e-kursu.

Zapisy na stronie bloga
http://sprzedaz1.blogspot.com/2012/06/ekurs.html

Zapraszam
Dariusz Skraskowski
autor e-kursu